سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

زیستگاه‌های آبی استان قزوین پایش شد

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: زیستگاه‌ها و برکه‌های آبی استان به منظور بررسی وضعیت بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست استان قزوین پایش شد.

زیستگاه‌های آبی استان قزوین پایش شد

مهران شنتیائی ضمن تایید خبر فوق گفت: حوزه استحفاظی استان قزوین با هدف شناسایی و بررسی وضعیت احتمالی ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آبزی و کنار آبزی وتلفات پرندگان زیستگاه های آبی، به صورت مستمر با همکاری اداره دامپزشکی استان پایش می شود.

او اظهار کرد: بازدید و گشت ها با هدف مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش پرندگان آبزی و مهاجر این استان به طور مرتب انجام می شود و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا در منابع آبی استان گزارش نشده است.

شنتیائی خاطر نشان کرد: گزارشات ماهانه پایش تالابها در پایان هر ماه به سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل دامپزشکی استان ارسال می شود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: برای جلوگیری از انتقال بیماری هیچ گونه پروانه شکاری در این فصل صادر نشد و به مردم توصیه می شود از شکار و صید پرندگان مهاجر پرهیز کنند و در صورت مشاهده هر گونه تلفات در طیور اهلی و پرندگان وحشی مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها