طرز تهیه خوراک مرغ ترکی

یکی از غذاهای خوشمزه ترکی که با مرغ درست می شود و به شکل 4 لایه مواد است که روی هم قرار می گیرند و بسیار خوشمزه است خوراک مرغ ترکی است.

طرز تهیه خوراک مرغ ترکی

مواد لازم:

گوجه فرنگی: یک عدد

پیاز: یک عدد

نمک فلفل: مقدار کافی

روغن مایع: مقدار کافی

سینه مرغ: 400 گرم

ماست: 2 قاشق غذاخوری

سیر: 3 حبه

نان ضخیم: مقدار کافی

کره: یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

شوید خرد شده: یک قاشق غذاخوری

طرزتهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار بیس اصلی کار را درست می کنیم. این قسمت که زیر ترین لایه کار است نان تست شده در فر می باشد. برای این منظور مقداری نان ضخیم را با دست ریز می کنیم و انها را داخل سینی فر می گذاریم و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 5 دقیقه قرار می دهیم تا نانها حالت ترد و خشک پیدا کنند. سپس سینی را از فر بیرون می اوریم و نانهای تست شده و خشک شده را داخل یک بشقاب می ریزیم(لایه اول غذا درست شد).

مرحله دوم:

در ادامه کار 400 گرم سینه مرغ را شسته و ان را ابکش می کنیم تا کاملا اب ان ریخته شود. سپس داخل یک تابه مقداری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری کره می ریزیم و وقتی کره اب شد و روغن داغ شد، سینه مرغ خرد شده را داخل تابه می ریزیم و ان را در تابه تفت می دهیم تا مرغ بپزد و رنگش سفید شود. برای مزه دار شدن ان به مرغهای تکه شده مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و مرغ را با ان مزه دار می کنیم. اکنون مواد لابه اخر غذا نیز اماده شده است.

مرحله سوم:

در ادامه کار سس غذا را درست می کنیم و برای این منظور یک عدد پیاز را شسته و ان را پوست می کنیم. سپس پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم.داخل یک تابه مقداری روغن مایع می ریزیم و تابه را روی گاز می گذاریم و وقتی روغن داغ شد، پیازها را داخل روغن می ریزیم و انها را در روغن داغ خوب سرخ می کنیم تا سبک و طلایی شود.

مرحله چهارم:

سپس یک عدد گوجه فرنگی را شسته و ان را پوست می کنیم و ان را رنده می کنیم و همراه با 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی داخل تابه پیاز در مرحله قبل می ریزیم و ان را در تابه تفت می دهیم تا با هم قاطی شوند و مقدار کافی نمک و فلفل را برای مزه دار کردن سس به ان اضافه می کنیم. اکنون وقتی مواد ما سر گاز خوب جوشید، سس غذای ما اماده است(لایه دوم غذا اماده شد) .

مرحله پنجم :

سپس ماست مخصوص این غذا را درست می کنیم و 3 حبه سیر را با دست پوست کنده و با سیر خرد کن انها را کاملا له می کنیم و داخل 2 قاشق غذاخوری ماست می ریزیم و به ان نمک و فلفل را اضافه می کنیم تا مزه دار شود(لایه سوم غذا اماده شد).

مرحله ششم:

در ادامه کار روی نان تست شده که در مراحل قبل در ظرف ریخته بودیم از سس ربی تهیه شده می ریزیم.

مرحله هفتم:

سپس روی سس را از ماست و سیر می ریزیم و روی ماست را کمی شوید خرد شده می ریزیم و در نهایت روی ماست را مرغ خرد شده و پخته شده می ریزیم . اکنون غذای ما اماده است. ان را برای شام همراه با نان میل می کنیم و یا برای ناهار میل می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها