سخنگوی کرملین:

پوتین احتمالا از ماه‌های آتی در جلسات حضوری شرکت می‌کند

کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین ممکن است شرکت در نشستهای حضوری را در عرض چند ماه آینده از سر بگیرد.

پوتین احتمالا از ماه‌های آتی در جلسات حضوری شرکت می‌کند

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، انتظار می رود نشستهای حضوری با شرکت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که هم اکنون به دلیل همه گیری کرونا محدود شده اند، در عرض چند ماه آینده از سر گرفته شوند.

پسکوف خطاب به خبرنگاران خاطر نشان کرد: فکر می کنم این نشستها به تدریج در عرض چند ماه آینده از سر گرفته خواهند شد. با این حال پیش بینی کردن دشوار است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، اطلاعی از مطرح شدن احتمال تبادل پل ولان، شهروند آمریکایی که در روسیه به اتهام جاسوسی در حال گذراندن مجازات ۱۶ سال حبس است، ندارد. پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: من در این مورد اطلاعی ندارم و نمی توانم چیزی بگویم.

پیشتر ولادیمیر ژربنکوف، وکیل ولان به اسپوتنیک گفت، موکلش ممکن است با یک متخصص فن آوری اطلاعات روس که هم اکنون در آمریکا زندانی است، مبادله شود. با این حال سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه این اطلاعات را رد و تاکید کرد که مسکو و واشنگتن حتی درباره چنین تبادلی بحث هم نمی کنند.

از سوی دیگر پسکوف در عین حال تصریح کرد، روسیه از اعمال محدودیتها و تحریمهای جدید استقبال نمی کند و امیدوار است که اراده سیاسی به جهت تداوم گفتگو در خارج غالب شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این که آیا روسیه آماده تحریمهای سخت است، گفت: متاسفانه می دانیم که هم بروکسل و هم واشنگتن بحث درباره تحریمها را با مداومت کاملا دیوانه واری ادامه می دهند. این چیزی است که ما از آن استقبال نمی کنیم و دوست نداریم. ما امیدواریم اراده سیاسی به جهت تداوم گفتگو غالب شده و ما منحصرا از طریق گفتگو سخت ترین مسائل در روابطمان را حل و فصل کنیم.

سخنگوی کرملین تاکید کرد، روسیه در مواجهه با تهدیدات بالقوه "آماده" باقی می ماند.

سخنگوی کرملین همچنین درباره گزارش اخیر سرویسهای ویژه فرانسوی که اتهامات حمله سایبری علیه روسیه را مطرح کردند گفت که روسیه هیچ ارتباطی با این حملات ندارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها