عرضه روغن خوراکی در ۱۳۰ نقطه گرگان/ ۷۵ درصد تعهد صادرات محقق شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۳۰ میلیون دلار صادرات برای صمت گلستان در سال ۹۹ تکلیف شده بود که تا پایان دی ماه، ۷۵ درصد آن محقق شده است.

عرضه روغن خوراکی در ۱۳۰ نقطه گرگان/ ۷۵ درصد تعهد صادرات محقق شد

حسین طلوعیان در گفتگوی خبری اظهارکرد: تکلیف سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در ایجاد اشتغال ۹ هزار و ۳۰۰ شغل بود که در ۱۰ ماهه امسال هشت هزار و ۸۴۸ نفر اشتغال در سامانه رصد ثبت و ۹۵ درصد تعهد محقق شده است.

وی با اشاره به برنامه های توسعه صادرات، گفت: عمده صادرات استان به ۱۵ کشور همسایه و کشورهای هند، چین، سوریه و لبنان است.

طلوعیان بیان کرد: تا پایان سال ۱۳۰ میلیون دلار صادرات برای صمت گلستان تکلیف شده بود که تا پایان دی ماه، حدود ۸۸.۵ میلیون دلار صادرات داشتیم و ۷۵ درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره محدودیت هایی و بسته شدن مرز ترکمنستان، گفت: با توجه به این شرایط رقم های پیش بینی محقق نشده اما امیدواریم تا پایان سال به این عدد برسیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در خصوص پرداخت تسهیلات هم گفت: در ۱۰ ماهه امسال هزار و ۳۷۸ پرونده با رقم سه هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان مصوبه داشتیم که تاکنون ۴۲۰ طرح به بانک معرفی شده و از این میزان ۷۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و رتبه سوم را در کشور داریم.

طلوعیان اظهارکرد: در تسهیلات نوسازی و بازسازی ۹۴۳ میلیارد تومان مصوبه داریم که تاکنون ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت شده و رتبه سوم را در پرداخت این سرفصل داریم.

وی بیان کرد: در تسهیلات تبصره ۱۸ هم تاکنون از ۷۲۱ میلیارد تومان مصوبه ۲۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده و جایگاه پانزدهم را در کشور داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت در خصوص توزیع تخم مرغ هم گفت: ۵۰ تن تخم مرغ مردمی و ۱۴ تن تخم مرغ سهمیه روزانه بخش صنف و صنعت در استان گلستان بوده که توسط تولیدکنندگان استان تامین و با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی گفت: در حال حاضر مشکل تخم مرغ در بخش توزیع و نظارت است که با توجه با هماهنگی های بعمل آمده با قرارگاه ۱۷ ربیع و بسیج اصناف تلاش کردیم مشکلات کمتری داشته باشیم.

طلوعیان بیان کرد: میزان توزیع روغن با سرانه مصرف مردم و اصناف متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حوزه اصناف محدودیت هایی وجود دارد، گفت: آن چیزی که مردم گرفتار آن خریدهای هیجانی است و مشکل فرهنگی در این زمینه وجود دارد.

طلوعیان ادامه داد: مراکز عرضه روغن در شهرها مشخص است که به عنوان مثال در گرگان ۱۳۰ نقطه برای توزیع روغن در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها