کارشناس مسائل پاکستان و شبه قاره مطرح کرد:

نقشه اسرائیل برای استفاده از مجریان تلویزیون در پاکستان با هدف عادی‌سازی

کارشناس مسائل پاکستان و شبه قاره نوشت: رژیم صهیونیستی که اخیرا دو کشور عربی را با خود همراه کرده و روابط رسمی خود را با آنها شروع کرده است این بار به شدت روی پاکستان متمرکز شده است.

نقشه اسرائیل برای استفاده از مجریان تلویزیون در پاکستان با هدف عادی‌سازی

محمدرضا کمیلی در یادداشتی نوشت: پاکستان تنها متحد غیر عربی اعراب در جنگ با اسرائیل است که علی رغم گذشت سال‌های طولانی دشمنی خود را با این رژیم جعلی حفظ کرده و حتی نیروی هوایی پاکستان این افتخار را در کارنامه خود دارد که خلبانان شجاعی مانند «ستار علوی» تنها در یک عملیات 3 جنگنده متعلق به رژیم صهیونیستی را سرنگون کرده‌اند.

به دنبال عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهایی مانند امارات و بحرین، آمریکا به شدت دنبال این است که نشان دهد اقبال برای برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی تنها به چند کشور کوچک حاشیه خلیج فارس محدود نمی‌شود.

در همین راستا از حدود 2 ماه قبل تلاش‌ها برای متقاعد کردن مسئولین پاکستانی جهت عادی سازی روابط با اسرائیل افزایش قابل توجهی پیدا کرد و دولت اسلام آباد بارها ترغیب، تطمیع و حتی تهدید شده که باید به سرعت روابط خود را با اسرائیل به شکل رسمی آغاز کند.

کار در این زمینه به حدی بالا گرفت که «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در یک مصاحبه تلویزیونی به صراحت اعلام کرد: فشارها بر پاکستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل به شدت افزایش یافته است و علاوه بر آمریکا کشورهای دوست ( اشاره به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) نیز دائما به ما فشار وارد کرده و از ما می‌خواهند به فکر عادی سازی روابط خود با اسرائیل باشیم.

نخست وزیر پاکستان که محبوبیت خوبی نیز در کشورمان پیدا کرده در ادامه گفت: ما هرگز تن به چنین خواسته‌ای نمی‌دهیم زیرا وجدان من هرگز راضی نمی‌شود یک رژیم جعلی که خاک مسلمانان را اشغال کرده است، به رسمیت بشناسم.

البته پس از سخنرانی عمران خان فشارهای کشورهای خارجی بر پاکستان آنقدر زیاد شد که «زاهد حفیظ» سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: ما برای به رسمیت شناختن اسرائیل تحت فشار نیستیم ولی ارتباط با این رژیم را نیز هرگز نخواهیم پذیرفت.

همزمان با موضع گیری سخت دولت اسلام آباد کشورهایی که به صورت پنهان بر پاکستان فشار وارد کرده بودند تا روابط رسمی این کشور با رژیم صهیونیستی را بر قرار کنند این بار نقشه خطرناک دیگری را پیش رو گرفتند که طی روزهای اخیر موجی از جنجال در پاکستان به همراه داشته است.

نمایش مضحک و همزمان رسانه‌ای‌ها

مجریان مطرح تلویزیونی که همواره درآمد نجومی و چند میلیون روپیه آنها ( ماهانه نزدیک به یک میلیارد تومان) محل بحث و گفتگوی مردم پاکستان بوده است، پیش قراول شده و سخن از برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی می‌گویند.

«مبشر لقمان» مجری مشهور شبکه ای.آر.وای نیوز از جمله این افراد است که در مصاحبه با شبکه اسرائیلی آی 24 به صراحت ساکنین فلسطین اشغالی را ملتی بزرگ خطاب می‌کند. او در حالی این عنوان را به کار می‌برد که دشمنی با اسرائیل در پاکستان تنها متعلق به قشر خاصی نیست و تمام احزاب مذهبی اعم از اهل سنت و شیعیان پاکستان به شدت مخالف این رژیم جعلی هستند.

فعالان رسانه‌ای در پاکستان ضمن واکنش شدید به سخنان مبشر لقمان با حمله به پیج او خواستار پاسخ به این سوال شدند که غاصبان سرزمین مسلمانان از چه زمانی تبدیل به یک ملت بزرگ شده‌اند؟

«کامران خان» دیگر مجری تلویزیونی صاحب نام در پاکستان است که طی روزهای اخیر برای شکستن تابوی ارتباط با رژیم صهیونیستی می‌گوید: مسئولین پاکستانی باید به فکر تجدید نظر در ارتباط خود با اسرائیل باشند.

اهمیت این سخن زمانی مشخص می‌شود که از قدرت رسانه در پاکستان آگاه باشیم و بدانیم رسانه‌هایی مانند داون‌نیوز گاه در کابینه یک دولت وزیر را تعیین کرده‌اند و یا در ساقط کردن دولت‌ها نیز نقش داشته‌اند.

گمان نمی‌رود که ادعای افرادی چون «مبشر لقمان، کامران خان، یا غریده فاروقی» که همه جزو مجریان صاحب نام و مشهور پاکستانی هستند از سر نا آگاهی باشد بلکه باید به این موضوع شک داشت که دست‌های پنهانی آنها را خریده‌اند و با وعده‌های مختلف از آنها خواسته‌اند برای عادی سازی روابط میان پاکستان و رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

هرچند مواضع رسمی هنوز هم به شدت مخالف به رسمیت شناخت رژیم صهیونیستی است و حتی دیروز نیز وزارت خارجه پاکستان رسما اعلام کرد هرگز حاضر به برقراری ارتباط با اسرائیل نیست ولی نباید از نقشه‌های خطرناک دشمنان غافل شد و تنها نظاره گر این بود که سرزمینی که اجداد ساکنان کنونی‌اش به آن نام «پاکستان» یعنی سرزمین پاک را داده‌اند، محل حضور قاتلان مسلمانان می‌شود.

در حال حاضر مواضع مردمی نیز به شدت علیه رژیم صهیونیستی است و حتی سیاستمدارنی چون «مشاهد حسین» نیز به شدت مجریان تلویزیونی مذکور را مورد انتقاد قرار داده‌اند، با این حال تلاش حامیان بین‌المللی رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت به خصوص که اکثر کابینه عمران خان را وزاری دوره «پرویز مشرف» شکل می‌دهند؛ فردی که خود به دنبال آغاز ارتباط با رژیم صهیونیستی بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها