تایلند گذرگاه مرزی با میانمار را بست

تایلند تمامی گذرگاه‌های مرزی با میانمار و استان شمالی خود را پس از آن بست که پنج تن در مرز به کرونا مبتلا شده‌اند.

تایلند گذرگاه مرزی با میانمار را بست

تست کرونای این پنج تن در حالی مثبت شده که هیچ یک نشانه‌های مربوط به ویروس کرونا را نداشتند. این نخستین مورد تایید شده انتقال محلی ویروس در تایلند از اوایل سپتامبر است زمانیکه تست کرونای یک زندانی در این کشور مثبت شد.

دولت تایلند حالا تمامی گذرگاه‌های مرز با استان تاک در شمال و میانمار را بسته است تا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کند.

تمامی این پنج تن از اعضای یک خانواده تبعه میانماری هستند که در تایلند سکونت دارند. ابتلای دو تن از آنها در ابتدای امر به کرونا تایید شد و ابتلای سه تن دیگر هم امروز (یکشنبه) تایید شده است.

موارد ابتلا به کروناویروس در میان افراد قرنطینه که از خارج وارد تایلند شده‌اند، هفت مورد دیگر امروز اضافه شد و به این ترتیب، مجموع موارد ابتلا در این کشور به ۳۶۸۶ مورد شامل ۵۹ کشته رسیده است.

در واکنش به موارد ابتلای جدید، به مدارس در منطقه مائه سوت دستور داده شد تا برای هفت روز تعطیل شوند و رستوران‌ها هم فقط اجازه سرو غذای بیرون بر دارند. تمامی مغازه‌ها،‌ فروشگاه‌ها و بازار روزها باز می‌مانند اما باید فاصله‌گذاری اجتماعی در آنها رعایت و دمای بدن مراجعین هم بررسی شود.

مقام‌های تایلند در دو ماه گذشته به دنبال تشدید کنترل عبور و مرور در شمال این کشور بوده‌اند که مرز طولانی و مشترکی با میانمار دارد و از اوت سال جاری میلادی تعداد مبتلایان و مرگ‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور شدت زیادی گرفته است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها