بازداشت 2 مرد میانماری در آمریکا به خاطر توطئه برای قتل نماینده کشورشان در سازمان ملل

مقامات آمریکا اعلام کردند، دو شهروند میانماری در نیویورک را به خاطر توطئه برای کشتن یا زخمی کردن سفیر میانمار در سازمان ملل، بازداشت شدند.

بازداشت 2 مرد میانماری در آمریکا به خاطر توطئه برای قتل نماینده کشورشان در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری رویترز، "کیاو موئه تون"، نماینده دولت غیرنظامی منتخب میانمار در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که تهدید به مرگ شده و به همین خاطر مقامات آمریکا تدابیر امنیتی برای وی را افزایش دادند.

دولت غیرنظامی منتخب میانمار در فوریه سال جاری میلادی توسط ارتش سرنگون شد.

دفتر دادستان آمریکا برای منطقه جنوبی نیویورک روز جمعه اعلام کرد، "فیو هین هتوت" 28 ساله و "یه هین زاو" 20 ساله هر یک به یک فقره توطئه‌چینی برای حمله خشونت‌آمیز به یک مقام خارجی متهم شده‌اند که می‌تواند مجازاتی تا پنج سال حبس برای آنها به همراه داشته باشد.

این در حالی است که سفیر میانمار در سازمان ملل هنوز درباره این اتهامات هیچ اظهارنظری نکرده است. خونتای میانمار در فوریه سال جاری میلادی وی را از کار برکنار کرد اما کیاو موئه تون همچنان به عنوان نماینده کشورش در سازمان ملل خدمت می‌کند چرا که سازمان ملل این خونتا را به رسمیت نشناخته است.

براساس شکایت قانونی تنظیم شده، "فیو هین هتوت" به بازرسان اف‌بی‌آی گفته است که این دلال سلاح در تایلند به صورت آنلاین با وی تماس گرفت و برای استخدام مهاجمان برای آسیب رساندن به "کیاو موئه تون" و وادار کردن این سفیر به کناره‌گیری، به وی پیشنهاد پول داد.

در ادامه متن این شکایت‌نامه آمده است: اگر این سفیر از سمت خود کناره‌گیری نکرد، آن وقت این دلال سلاح پیشنهاد داد که مهاجمان وی را بکشند. "فیو هین هتوت" و این دلال سلاح سپس با برنامه‌ای برای دستکاری خودروی این سفیر که منجر به تصادف شود، موافقت کردند.

براساس این شکایت‌نامه، "یه هین زاو" با "فیو هین هتوت" تماس گرفت و اواخر ژوئیه سال جاری میلادی مبلغی به ارزش چهار هزار دلار را در دو قسط به حساب وی واریز کرد. "فیو هین هتوت" به اف‌بی‌آی گفت که قرار بود پس از انجام این حمله هزار دلار دیگر نیز دریافت کند.

یک گارد امنیتی داوطلب در هیات میانمار در سازمان ملل روز سه‌شنبه به اف‌بی‌آی گفت که "فیو هین هتات" درباره این نقشه برای استخدام یک مهاجم برای کشتن یا زخمی کردن این سفیر به وی اطلاع داده بود.

در این شکایت‌نامه آمده است: "یه هین زاو" اذعان کرده که مبلغ مذکور را برای "فیو هین هتوت" واریز کرده و مرتبا از جانب دلال مذکور برای افرادی دیگر نیز پول واریز کرده و اخیرا به درخواست این دلال سلاح سفر دو فرد دیگر به آمریکا را برنامه‌ریزی و رزرو کرده بود.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها