بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم کره احتکاری در قرچک کشف شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت قرچک گفت: بازرسان این اداره ۲ هزار و ۵۶۵ کیلوگرم کره احتکاری کشف کردند و پروند مربوط به آن جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

بیش از ۲۵۰۰ کیلوگرم کره احتکاری در قرچک کشف شد

بهنام میرزایی روز دوشنبه افزود: این میزان کره بسته‌بندی و پاستوریزه در پی پایش بازار و انبارهای شهرستان کشف شد.

وی اظهار داشت: بر روی بسته‌بندی این کره‌ها که میزان آن از سوی متصدی اعلام موجودی نشده بود، تماما قیمت‌های قدیمی وجود داشت و عدم عرضه آن در بازار به منزله امتناع از عرضه و احتکار محسوب می‌شود.
وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ به اطلاع بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت برسانند.

داستان ثبت موجودی انبارها چیست؟

تمامی واحدهای تولیدی و صنفی باید موجودی کالاهایشان را در سامانه جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir ثبت کنند و در صورت ثبت نشدن اطلاعات انبار در این سامانه، کالاهای انبارها مشمول قانون احتکار می‌باشد.

راه‌اندازی سامانه جامع انبارها در راستای اجرای آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده و بر اساس تعریف، این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحدهای تولیدی، کارخانه‌ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی و موجودی انبار آنها در این سامانه ثبت شود.

تفاوت انبارداری و احتکار

احتکار نیز عبارت است از کاهش دادن یا متوقف کردن جریان توزیع کالا توسط همه یا برخی از فروشندگان به طور موقت؛ این اقدام فروشندگان با توجه به وضع بازار و به خصوص تقاضای تحریک شده خریداران به منظور بالابردن قیمت و درآمد حاصل از افزایش قیمت کالا صورت می‌گیرد و تخلف به شمار می‌رود.

معیار در احتکار حرام ایجاد بازار سیاه است به گونه‌ای که موجب تضییق و دشواری مردم مسلمان فراهم گردد وگرنه در موارد فراوانی که عرضه بی‌رویه کالا چه بسا موجب تضییع و اتلاف ما گردد، نه تنها حرام نیست بلکه از جهاتی منطبق با موازین عقلایی است.

شهرستان قرچک یکی از شهرستان‌های استان تهران ایران است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها