مقایسه مترو تهران و استانبول

به‌دلیل اهمیت بسیار زیادی که استفاده از حمل‌ونقل عمومی دارد، یکی از شاخص‌های انتخاب شهر برای مهاجرت هم همین مساله است. اگر راهی شهری می‌شوید، حتما از شرایط حمل‌ونقل عمومی آن اطلاع کافی به‌دست آورید.

مقایسه مترو تهران و استانبول

همیشه و همه جا بهترین وسیله تردد بین مردم در شهرها و حتی بین شهرها حمل‌ونقل عمومی است. این حمل‌ونقل شامل رفت‌وآمد با اتوبوس، قطار بین شهری، تاکسی و... می‌شود که جز به‌دلیل افزایش آلودگی دلایل محکم دیگری نیز برای استفاده از آن وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این روش تردد به‌راحتی جابه‌جا شوید و مخصوصا در شهرهای پرترافیک بدون دردسر به مقصد خود برسید. به‌دلیل اهمیت بسیار زیادی که استفاده از حمل‌ونقل عمومی دارد، یکی از شاخص‌های انتخاب شهر برای مهاجرت هم همین مساله است. اگر راهی شهری می‌شوید، حتما از شرایط حمل‌ونقل عمومی آن اطلاع کافی به‌دست آورید.

یکی از شهرهایی که ایرانیان زیادی به آن سفر می‌کنند، شهر استانبول است. درادامه می‌توانید مطالبی را درباره مقایسه مترو تهران با استانبول بدانید تا از اهمیت و قدرت آن‌ها با خبر شوید. مطمئنا استفاده از مترو در تور استانبول از اهمیت بالایی برخوردار است که در این مطلب می‌توانید کاملا با آن آشنا شوید.

مترو تهران

مترو تهران یکی از بهترین متروهای منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و جزو 30 مترو برتر دنیا قرار دارد. در این لیست شهرهایی مثل لندن، پاریس و... به‌چشم می‌خورند که همگی سابقه و ید طولایی در صنعت مترو سازی دارند. با نگاهی به سابقه و ساخت مترو در ایران متوجه می‌شوید که این صنعت نوپا در کشور ما، مخصوصا تهران رشد و جهشی باورنکردنی را شاهد بوده است؛ در سال 77 مترو تهران سه ایستگاه داشت و امروز این تعداد به 89 ایستگاه می‌رسد.

هر ایستگاه راهی برای رسیدن به خط مترو آن منطقه است. مترو تهران 9 خط ریلی دارد که هریک از یک منطقه، مردم را به منطقه دیگ می‌برند و امکان پیاده یا سوارشدن به آن هم درطول مسیر فراهم است. همه این 9 خط نیمی از نیاز تهران را برطرف می‌کنند و طبق نظر متخصصان تقریبا 13 سال طول می‌کشد که خط مترو تهران کامل شود.

معمولا در همه ایستگاه‌ها شلوغی یکی از مشکلات اصلی مردم تهران در مترو است. این شلوغی نشان از جمعیت زیاد ساکن در این شهر و تردد بسیار زیاد به‌صورت سفرهای نیم‌روزه از شهرهای متصل به مترو تهران و مردم این شهر دارد. البته حرکت‌های خوبی در زمینه رشد و توسعه این صنعت انجام شده؛ به‌طوری‌که درحال‌حاضر چهار خط مترو به‌صورت همزمان درحال احداث است. مطمئنا تا چند سال دیگر با احداث و نوسازی ناوگان‌های مترو، بسیاری از ایستگاه‌ها خلوت‌تر و تردد در آن‌ها راحت‌تر می‌شود. هزینه استفاده از خدمات مترو تهران نسبت ‌به دیگر شهرهای همسایه بسیار کم‌تر است. در بعضی از ایستگاه‌ها دست‌فروشان و در بعضی دیگر هم مغازه‌ها و ایستگاه‌هایی برای عرضه اجناس مختلف وجود دارد که برای مسافران یا ساکنان شهر، خریدوفروش و... را تسهیل می‌کند.

مترو استانبول

مترو استانبول یکی از بهترین و برترین متروهای خاورمیانه است که البته به‌سبب تردد توریست‌ها در این شهر رونق بسیار زیادی دارد. نگران رونق این مترو و تردد آن‌ها نباشید. اگر همراه با همسفرهای خود قصد استفاده از مترو را دارید، حتما باید با استفاده از کارت مترو استانبول راهی آن‌جا شوید؛ این تنها راهی است که می‌توانید با استفاده از مترو به مکان‌های دیدنی شهر بروید. بلیط‌ها و کارت‌های مترو استانبول در بعضی املاکی‌ها، مغازه‌های سوپر مارکتی، سایت اینترنتی و... فروخته می‌شوند. ( قصد سفر به استانبول دارید؟ بلیط استانبول را از علی بابا بخرید)

مترو استانبول از سال 1989 تاسیس شده و تااین‌زمان هر ساله ایستگاه‌های جدیدی به آن اضافه شده است. یکی از ویژگی‌های برتر مترو این شهر ارتباط و تعامل آن با دیگر وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی به‌حساب می‌آید. برای مثال هر جایی‌که نمی‌توان از مترو استفاده کرد، شما را به ایستگاه یا ترمینال اتوبوس می‌رسانند که بدون دردسر در شهر تردد کنید.

ایستگاه‌های این مترو طوری طراحی شده‌اند که شما به‌راحتی بتوانید به جاذبه‌های گردشگری شهر بروید. این درحالی است که اگر شما قصد سکونت در این شهر را داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده و حمل‌ونقلی به‌غایت راحت‌تر از تهران را تجربه کنید. مترو استانبول شش خطی است و طول آن به 100 کیلومتر می‌رسد. طولانی بودن خطوط مترو و وجود ایستگاه‌های متعدد مخصوصا کنار مقاصد گردشگری یکی دیگر از ویژگی‌های مترو استانبول است که دسترسی توریست‌ها را به مقاصدشان راحت‌تر می‌کند.

ایستگاه‌های مترو استانبول در هر دو سمت شهر وجود دارد. همان‌طورکه اطلاع دارید این شهر به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌شود که مترو در هر دو سمت آن قابل‌استفاده است. معمولا مسافران در تور استانبول از مترو استفاده نمی‌کنند و شما می‌توانید خودتان به‌راحتی سوار آن‌ شوید.

تور لجظه آخری استانبول شما را به مقاصد خود برای تماشا و لذت از شهر استابول می‌رساند، اما اگر در فکر سکونت، خرید ملک یا زمینی در استانبول هستید، این بهترین راه نیست. دراین‌صورت بهتر است با استفاده از قابلیت‌ها و تسهیلات سفر به ترکیه به‌صورت شخصی راهی این شهر شوید و بدون استرس از همراهی با گروه خودتان سطح شهر را بررسی کنید.

تور استانبول مخصوص کسانی که برای گردش به شهر استانبول می‌روند، در سایت‌های خدمات سفر مثل علی بابا و... در دسترس است و شما می‌توانید هریک از آ‌ن‌ها را همراه با ویژگی‌های منحصربه‌فردشان انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما درصورت وجود مشکلات مالی و قیمت تور استانبول، خرید تور لحظه آخری استانبول است که ارزان‌تر از دیگر تورها عرضه می‌شوند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Al
    0

    مترو تهران 250کیلومتر طول داره!دو و نیم برابر استانبول این مقایسه نبود. تبلیغات علی بابا بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها