غربالگری آنلاین و آفلاین سلامت روان دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: بنای ما این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با کمک همکاران، آزمون‌های سلامت روان را در دوشکل آنلاین و آفلاین انجام دهیم.

غربالگری آنلاین و آفلاین سلامت روان دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید

مسعود شکوهی درباره غربالگری و برگزاری آزمون‌های سلامت روان دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی هستیم که غربالگری را برای همه دانش‌آموزان انجام دهیم.

وی افزود: غربالگری عظیمی است که در سال تحصیلی جدید انجام می شود، ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.

مدیرکل مشاوره، امور تربیتی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انجام این غربالگری سلامت روان برای دانش آموزان ابتدایی بر عهده اولیاء و معلمان خواهد بود گفت: در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم خود دانش آموز، خانواده و همکاران ما مشارکت دارند.

شکوهی ادامه داد: بنای ما این است که با استفاده از ظرفیت ‌های موجود و با کمک همکاران آزمونهای سلامت روان را در دوشکل آنلاین و آفلاین انجام دهیم. به دنبال تعیین منشاء آسیبهای اجتماعی هستیم که چه میزان خانواده سهیم است، چه میزان خود فرد، جامعه یا مدرسه؟. برای برخی حوزه‌های آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی جدی تر هستیم.

وی با بیان اینکه از مرداد ماه هشت دوره تخصصی را برای مدیران، معاونین، کادر مدرسه، معلمان، مشاوران و مربیان پرورشی برگزار می کنیم؛ درباره سرانجام طرح «نظام جامع راهنمایی و مشاوره» گفت: نظام جامع راهنمایی و مشاوره در نوبت بررسی در صحن شورای عالی آموزش و پرورش است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها