منصوری آرانی: تجزیه‎طلبان کردستان امنیت عراق را هدف گرفتند

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تئوری امروز جدایی کردستان عراق از خاک این کشور بدون شک با حمایت جریانات و کشورهایی صورت می‎گیرد که ایجاد ناامنی در عراق را مورد هدف قرار دادند.

منصوری آرانی: تجزیه‎طلبان کردستان امنیت عراق را هدف گرفتند

عباسعلی منصوری آرانی عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری پیرامون برگزاری همه‎پرسی در کردستان عراق برای جدایی از حاکمیت این کشور اظهارکرد: آنچه امروز از سوی مقامات کردستان عراق در قبال این منطقه در حال جریان است اقدامات نادرستی است که بدون شک مردم این منطقه را دچار آسیب‎های جدی خواهد کرد.

وی افزود: بهتر است با برگزاری یک نشست اضطراری میان مقامات عراق و بخش کردستان چاره‎ای جدی برای حل این مشکل اتخاذ شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اهمیت موضوع جدایی اقلیم کردستان از عراق برای ایران خاطرنشان کرد: هرموضوعی که در کنار مرز هرکشوری رخ دهد بدون شک در محیط پیرامونی تاثیرگذار است از این رو بدیهی است که ما نمی‎توانیم به راحتی از تحولات منطقه‎ای عبور کنیم.

منصوری آرانی تصریح کرد: جدایی اقلیم کردستان عراق بدون شک آثار منفی بسیاری را برای کشورهای منطقه در پی خواهد شد و شرایط حساسی را برای کشور ما نیز ایجاد خواهد کرد.

وی تاکید کرد: تئوری امروز جدایی کردستان عراق از خاک این کشور بدون شک با حمایت جریانات و کشورهایی صورت می‎گیرد که ایجاد ناامنی در عراق را مورد هدف قرار دادند از این رو باید تدبیر ویژه‎ای برای مقابله با این موضوع صورت گیرد تا توطئه و نقشه‎ای که برای بی‎ثباتی دوباره عراق مورد هدف قرار گرفته است اجرایی نشود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها