۹۱ درصد جمعیت استان کردستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان گفت: تاکنون یک میلیون و ۴۵۹ هزار نفر شامل ۹۱ درصد جمعیت استان با استفاده از سامانه salamat.gov.ir و ۴۰۳۰ غربالگری شده‌اند.

۹۱ درصد جمعیت استان کردستان از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری شدند

فرزین رضاعی صبح امروزدر جلسه شورای اطلاع رسانی کردستان، اظهار داشت: برقراری تماس از سوی مردم و پاسخگویی کارشناسان بهداشتی از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا است که متاسفانه عده ای به این تماس ها پاسخی ندادند.

وی افزود: استفاده از ماسک برای همه مردم در زمان حضور در معابر عمومی و دیگر اماکن الزامی بوده و لازم است همه در محیط‌های عمومی فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند تا از گسترش این ویروس در جامعه جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان ادامه داد: پیشگیری از شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال آن نیازمند حساسیت مردم نسبت به این مساله بوده که این مساله هم اکنون کمرنگ شده و این یک تهدید جدی برای سلامت مردم است.

رضاعی همچنین از تداوم نظارت‌های بهداشتی ستاد استانی مبارزه با کرونا در کردستان خبر داد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۲۶۴ واحد صنفی به علت عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی این دانشگاه پلمب شده‌اند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها