درخواست ۷ سناتور آمریکایی برای تحریم مقامات ایرانی به‌خاطر قطع اینترنت

جمعی از سناتورهای آمریکایی ضمن حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا خواستند مقام‌های ایرانی که در قطعی اینترنت نقش داشته‌اند را تحریم کند.

درخواست ۷ سناتور آمریکایی برای تحریم مقامات ایرانی به‌خاطر قطع اینترنت

هفت سناتور آمریکایی در مجلس سنای ایالات متحده با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار اعمال تحریم بر تمام کسانی شدند که در جریان قطع اینترنت در ایران همکاری داشته‌اند.

سناتورها تد کروز، جان کورنین، تام کاتن، مارکو روبیو، مارشا بلک‌برن، پت تومی و جان باراسو امضاکنندگان این نامه هستند.

این افراد در نامه خود نوشتند: «ما از شما [ترامپ] می‌خواهیم، سریعا لیستی از تمام مقامات ایرانی که دسترسی مردم به اینترنت را قطع کردند، فراهم نموده و آنها را تحریم کنید».

پیش از این نیز آمریکا آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران را بخاطر قطع اینترنت تحریم کرده بود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده بود: «آذری جهرمی به دلیل دست داشتن در سانسور گسترده اینترنت و سرکوب آزادی بیان در روز‌های اخیر در ایران در لیست تحریم‌های ما قرار گرفت.»

گفتنی است که در پی اعتراضات گسترده مردم به گرانی بنزین، اینترنت بین الملل در سراسر ایران قطع شده بود و از چند روز گذشته به صورت تدریجی در حال وصل شدن است.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • آرمان
    0

    آدم دو به شک میمونه باید مواظب مسئولین خودمون به عنوان دشمنان سرسخت داخلی ایران زمین باشیم یا مواظب آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان سرسخت خارجی . اما تاریخ و تجربه گفته دشمن داخلی همه جوره مهمتر بوده

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود

    • بیطرف
      0

      حرف حساب.احسن به شما.

  • کاربر
    0

    واقعا واس خبرفوری متاسفم که ظاهرا دستور گرفته هیچ خبری درباره وصل شدن اینترنت نزنه مارو بگو ک فک میکردیم شماها با مردمین چرا نباید اینترنت adsl ما وصل بشه شمام که هیچ خبری دیگ چن روزه نمیزنید از وصل شدن نت اشتباه کردیم تو کانالتون عضو شدیم ب محض اینکه نتم وصل شه از وانالتون میام بیرون

  • قاسم
    0

    قطع اینترنت ایا از عدالت بود .... مگه یک تعداد کمی اشوب نکردند چرا باید همه مردم بسوزند(یک بام دو هوا) و ضرر ببینند از قطعی اینترنت.......؟؟؟؟اصلا قطع کل اینترنت یک ضعف امنیتی در برخورد نیست؟؟؟الان هم که همه رو دستگیر کردند..... چرا اینترنت مردم را وصل نمی کنند؟؟؟؟

  • بی نام
    0

    هر روز میگین فردا، یا میگین داره وصل میشه، مردمو از کارو زندگی انداختین، ای کاش نظر دادن ما، اصلا خونده میشد

  • بیطرف
    0

    حرف حساب.احسن به شما.

  • یاس
    0

    سیستان بلوچستان هنوزوصل نشده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها