چه کسانی کنسولگری ایران را آتش می زنند و پرچم کشورمان را پایین می آورند؟

انجمن حجتیه عراق را بشناسید / وقتی دوست پسر صدام، رهبر اعتراضات عراق می شود / محمود الحسنی الصرخی چطور سید یمانی شد!

عامل حمله به کنسولگری ایران در کربلا بازداشت شده است. محمود الحسنی الصرخی که پیروانش او را سید یمانی می خوانند. همان کسی که گفته می شود قیامش، مژده ظهور امام عصر(عج) را می دهد.

انجمن حجتیه عراق را بشناسید / وقتی دوست پسر صدام، رهبر اعتراضات عراق می شود / محمود الحسنی الصرخی چطور سید یمانی شد!

محمود صرخی از چهره های ضدایرانی در عراق است که او را نماد شیعه انگلیسی می خوانند. همان جوانکی که ناگهان پس از حمله آمریکا به عراق ادعای مرجعیت کرد و رشته مهندسی راه و ساختمان را کنار گذاشت و گفت که مرجع تقلید است!

محمود حسنی صرخی که به عربی محمود الحسنی الصرخی خوانده می شود و رهبری گروهی به نام «انصارالمهدی» را برعهده دارد، متولد ۱۹۶۴ در شهر کاظمیه تحصیلات کلاسیک خود را تکمیل و از دانشکده مهندسی راه و ساختمان دانشگاه بغداد در سال ۱۹۸۷ فارغ‌التحصیل شد.

صرخی در دوران تحصیل دانشگاهی همدوره ودوست نزدیک عدی پسر صدام بود و به عضویت حزب بعث در آمد. او خود مدعی است که در حوزه علمیه نجف در سال ۱۹۹۴ تحصیل کرده و از شاگردان محمد صادق صدر بوده است. پیروانش معتقدند که او از کسانی بود که بحث اصولی صدر دوم را نوشتند و اسم مبحث آن‌ها مبحث تضاد و حالتهای خاص آن بود. در مدرسه علمیه اهل بیت دو مدرسه بزرگ اصولی به وجود آمد که ویژگی یکی از آن‌ها شرح و بسط می‌باشد که مدرسه سید ابوالقاسم خوئی است و دومی مدرسه اصولی سید محمد باقر صدر بود که طبق منابع خودشان ویژگی آن جامع بودن و عمق و ظرفیت داشتن بود.

با وجود این ادعاها، سید کاظم حائری از شاگردان به نام سید محمدباقر صدر، اعلام داشت که محمود صرخی هیچ گاه از شاگردان سید محمدباقر صدر نبوده است.

در سایت صرخی این ادعا نیز مطرح شده است که وی از آیت الله بشیر نجفی اجازه مرجعیت دارد، اما جالب است که بدانید این چهره روحانی نیز چنین اجازه ای را رد کرده و گفته اصلا وی را نمی شناسد.

گزارش الخلیج الیوم درباره جریان شیعه ضدایرانی در عراق را اینجا بخوانید

در سال ۲۰۱۴ و همزمان با تلاش داعش برای فتح بغداد، درگیری‌ها بین طرفداران صرخی که آن زمان به نام ارتش حسین شناخته می‌شد با دولت عراق در زمان نخست‌وزیری نوری مالکی اوج گرفت. این درگیری بعد از آن واقع شد که آیت الله سیستانی فتوی داده بود که شیعیان پشت سر صفوف ارتش عراق داوطلب شده و علیه داعش بعد از سقوط شهر موصل بجنگند.

محمود صرخی اما در گفتگویی با روزنامه الوطن چاپ مصر، پیشنهاد مذاکره با داعش را مطرح کرده و گفته بود که نیازی به جنگ با داعش نیست و باید با سیاستمداران عراقی جنگید! همان کاری که در حال حاضر مشغول آن است.

براساس برخی گزارش‌های تعداد طرفداران مسلح صرخی بین ۲ تا ۳هزار مسلح برآورد می‌شود. اینها همان جماعتی هستند که به نام مخالفت با «تشیع صفوی» با مرجعیت و دولت عراق می جنگند و کنسولگری های ایران را ابتدا در بصره و سپس در کربلا آتش می زنند. حمله به کنسولگری کشورمان در بصره، در شهریور سال گذشته رخ داد و حالا بار دیگر این گروه در کربلا به کنسولگری ایران حمله کرده و همزمان با پوشش وسیع خبری رسانه های غربی، پرچم ایران را به پایین کشیدند.

این اتفاق، درست در روز 13 آبان سالروز تسخیر سفارت آمریکا در تهران رخ داد و نشانه دیگری است برای آنکه در عمل سرویس های امنیتی آمریکایی از طریق پیروان صرخی در حال انتقام گیری از ایران هستند.

پیروان محمود صرخی مناسکی دارند که آنها را شبیه به انجمن حجتیه در ایران می کند. یکی از این مناسک، روی آوردن به شیوه های متفاوت رپ خوانی به نام رپ حسینی یا رپ مهدوی و برگزاری مراسم های خاص به نام «جشن تاجگذاری» است که گاهی در ایران نیز برگزار می شود.

گفتمان محمود صرخی، رستاخیز محور است و همچون انجمن حجتیه تلاش می کند تا نشانه هایی برای تطبیق با شرایط ظهور امام عصر پیدا کند. نشانه هایی که ادعا می شود خودش یکی از آنهاست!

انجمن حجتیه در ایران که مخالف مرجعیت و رهبری است، گفتمانی علیه ولایت فقیه دارد که محمود صرخی نیز از همان نگرش پیروی می کند و برای همین هم شاید بتوان گفت او شعبه ای عراقی از شیعه انگلیسی است که با هدف تضعیف موقعیت جمهوری اسلامی در میان شیعیان بروز و ظهور یافته و قرار است تا مدلی تازه از تروریسم و نفاق مذهبی را شکل دهد.

منبع: خبرفوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا در چه اندیشه ای هستیم !!! دنیا به چه می اندیشد ما به چه می اندیشیم ...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      این يارومطمينا دست نشانده ومزدورآمريکا.اسرائیل و آل سعوداست

    • ناشناس
      0

      همه ی جهان بشری گرفتار اندیشه های انحرافی شیطان است --- دنیا هم حتی سران خرافه پرست آمریکا و انگلیس و صهیونیسم جهانی مثل متحجران ما به اندیشه های خرافی تلمودی صهیونیستها گرفتار اند و جهان را با این اندیشه های خرافی خود به سوی کشتار و ویرانگری و تباهی و نابودی به سوی جهنم سوق می دهند. باید دعا کرد تا خداوند یاری کند جهان برای رهایی از همه ی فتنه ها به سوی سرچشمه ی زلال حیات بخش و سعادت آفرین و وحدت بخش و انسان ساز احکام و اعتقادات اصیل الهی قرآنی باز گردد.

    • لیلا
      0

      دنیا به چه می اندیشد احیانا ما رو آگاه کن ناشناس جان

  • کاربر ناشناس
    0

    درزمان احمدی نژادباآنهمه ادعاواراجیف بافی وفیلم ظهوروغیرواینهمه سخنرانی برضداوانجام نگرفت

    نظرات شما -
    • سید محمد احمدزاده
      0

      این هم مثل همان سید علی باب است که انگلیسی های خبیث در ایران بهاییت درستند کردن

  • محمد حامدی
    0

    خدا نگذره از سر شما خبرگزاری ها که میخواهید با هر دروغ و مزخرفاتی که شده آمار بازدید هاتون رو بالا ببرید،فردای قیامتی هم وجود داره،نگران نباشید.

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      دقیقا.آخرتی هم هست.چگونه می خواهن پاسخگوباشن فقط به خاطرچندصباح دنیاآخرتشون رو می فروشن

  • محمد
    0

    هر کس که مثل قم فکر نمی کند بایستی کوبیده شودو شیعه انگلیسی است.. بابا جون ما چکار با دیگران داریم.اگه بیل زدن بلد هستیم اب را به مزرعه ایران ببریم نه اینکه شب و روز تو فکر کشورهای منطقه باشیم که کی چکار کرد.۷۰درصد ملت ایران زیر خط فقر هستند.دخالت در امور کشورهای دیگه اگه بد و محکوم است بایستی برا همه بد باشد.نه اینکه ما حق دخالت داشته باشیم و دیگران نداشته باشند.

    نظرات شما -
    • شیعه
      0

      داداش کسی دخالت در امور عراق نکرد داریم وضعیت رو تحلیل میکنیم همین بلا سرمون نیاد

    • مصطفی
      0

      دوست عزیز لطفا فکر کن بعد حرف بزن و پشت مسایل اقتصادی فکر در پیتت رو مطرح نکن همه میدونیم وضع بد اقتصادی برای چی هستش از همکاری با کشورهای همسایه وتامین امنیت منطقه که شما میگین دخالت نیستش. مگه میشه کاری به کشور همسایه نداشته باشیم وقتی دارن علیه کشورمون بعضی احزابش دسیسه میکنن اگه اینطوره امریکا روسیه و انگلیس وفرانسه و... هم وضع اقتصادیشون بده مثل خودمون چی میخوان تو منطقه و هر جای دنیای دیگه؟

    • محمد
      0

      شما عقل دارید قم یا واتیکان فرقی نمی کنه هرکدون حرف منطبق با عقل زدند باید قبول کرد مگر اینکه بی عقل باشی ظلم کردن و ظلم پذیر بودن در همه جای دنیا مذمومه وقتی یه عده به نام دین دارند کشتار میکنند و باعث کشته شدن مردم میشند و با دشمنان اسلام همکاری میکنند این ظلم آشکاره

  • ناشناس تیز بین
    0

    صرخی دغل باز فتنه گر را خدا رسوا و نابود کند --- این دغل باز دین و مذهب فروش بازمانده ی نسل کثیف صدام بعثی معدوم و متخلص به صرخی یکی از کپیهای سکه ی تقلبی دست ساخت آمریکا و انگلیس مانند القاعده و داعشیها و شیعه های لندنی ساکن قم و کربلا است. باید دعا کرد خداوند توانای مطلق و یکتای آگاه به همه ی نهانها آنان را رسوا و نابود کند و جهان اسلام را از فتنه های خانمام بر افکنشان که به نفع غرب استعمار گر و صهیونیسم جهانی است رهایی بخشد.

  • حسینی
    0

    این قیاس یاازروی جهل وناآگاهی است ویاروی غرض آیاانجمن حجتیه چنین روش وعقایدی دارند؟

  • ....
    0

    دیوانه اید شما...

  • مصطفی مومنی
    0

    باسمه تعالی مقایسه جریان کفر و نفاق وضلالت استعماری "الصرخی" عراق با جریان شیعی و مورد تایید مراجع شیعه مقایسه ای باطل است و همانند مقایسه شیعه با مشرکین است که از مغالطات داعش ملعون است! ملت با بصیرت کشورمان به هوش باشید! توطئه ای برای بر هم زدن انسجام و یک پارچگی ملت شریف و انقلابیمان در پیش است که با درایت همیشگی خویش تحت رهبری داهیانه رهبر فرزانه مان و عنایات خاصه صاحب این مملکت امام زمان عجل الله فرجه الشریف شرش به خوددشمنان باز خواهد گشت . ان شاء الله اللهم عجل لولیک الفرج و النص والعافیة واخذل الکفار و الیهود والمنافقین ولا تذر علی الارض من الکافرین دیّارا!

  • ایرانی
    0

    خود سید یمانی نیز دروغی بیش نیست .موج سواری که کنتور نمی خواهد...

  • بی نام
    0

    خداهدایت کنه نویسنده این متن که جز اراجیف چیزی دیگری به هم نبافته.احتمالانویسنده شب قبل ازنوشتارشان غذازیادمیل فرمودن وهضیان گفته اند.شماهم ازدشمنان جمهوری اسلامی ایران هستید.یک تفرقه افکن

  • رضا
    0

    کاری به این شخص ندارم که افکرش چه است و یا شیعه انگلیسی... ولی چیزی که عیان است ایران قطعا در امور عراق دخالت می‌کند و از اینکه دولتی شیعه و همراه با سیاست‌های منطقه ایی ایران سر کار باشد حمایت می‌کند و از شبهه نظامیان تحت عنوان حشد الشعبی و چند تای دیگه همه جوره حمایت و هزینه های زیادی هم متقبل می‌شود و این به درست یا غلط باعث شده یک طیفی از مردم و سیاستمداران عراقی مخالف آن هستند و حالا باید دید اگر این اعتراض و مخالفت با ایران ابعاد بزرگتری به خود بگیره رفتار مسئولین ارشد نظام تمکین یا نه کمک به سرکوب معترضان است؟

  • م حمد
    0

    این گونه افراد خواسته یا ناخواسته عامل فتنه گری استکبارند.درود بر امیرکبیر بزرگ که جسم رئیس فرقه بابیت را با هوشیاری وایمان به خدا به آتش کشید.باب هم طرفداران جاهل زیادی داشت

  • حمیدرضا ایران پور
    0

    بابا اگر راست میگید به فکر مردم خودمان باشید وسفره خالی این هم یک سرگرمی دیگر برای مردم مثل نجفی و......الی برکت الله

    نظرات شما -
    • جمشیدی
      0

      سلام دوست عزیز باعرض پوزش همین تفکر که فقط به فکر یک لقمه نان باشیم ورسالت اصلی خود که احیای دین وفضایل انسانی در جامعه هست را فراموش کنیم باعث میشود منافقینی مثل روحانی بر سرمان مسلط شوند و دستاورد های نظام را نابود کنند و اقتصاد وفرهنگ ودین را همه را نابود کنند

  • مرضیه
    0

    چقدر بی وجدان هستید. مقایسه انجمن حجتیه که تمام همتش صرف مبارزه با بهاییان کثیف بود را با این زالوها مقایسه می کنید؟

    نظرات شما -
    • یه طلبه
      0

      کلام شما درسته انجمن حجتیه در ابتدا مسیر وافکارش درسته اما بعد از مدتی که دچار انحراف و افکار افراطی شدند راه بسیاری از بزرگان از اونها جدا شد. بنابراین مقایسه صرخی با حجتیه قبل انحراف غلطه اما شباهت اون با حجتیه منحرف درسته.

  • شیعه
    0

    سلام خدا نویسنده رو هدایت کنه که نفهمیده چی می‌نویسه . وقطعا نه اطلاعات سیاسی درست داره ونه اطلاعات تاریخی درست و نه اطلاعات دینی درست . فقط خواسته خواننده برای مقاله اش پیدا بشه .

  • حسن
    0

    هرگل یامیوه که بامشکلات فراوان به ثمر میرسد افاتی هم دارد بایدبا افات وطفیلیها مبارزه کرد کار بزرگی که درعراق انجام شدکه همان سرنگونی دیکتاتوریبعث بودبالاخره استکبار حکومت مردمی در عراق را بر نمی تابد ومردم عراق انشاالله سربلند ازخنثی کردن تمام این توطیه هابیرون خواهند امد واین سرزمین مقدس را از این تفاله های انگلیس وامریکا وهمپیمانانشان پاکسازی خواهند نمود.

  • مصطفی خلیل نژاد
    0

    دشمن همیشه به فکر تفرقه انداختن شیعه بر علیه یکدیگر هست ولی به فضل الهی نمی تواند جدایی بین ملت عراق و ایران بیندازد ما ملت ایران از دین خود و از تشیع حمایت میکنیم و ملت عراق هم باید حواسشان به دشمنان باشد که عربستان کثیف پول زیاد خرج میکند تا راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی را نبیند ملت عراق با مهمان نوازی خوب و از جان و دل از تمام زائران پذیرایی کرده و این دود چشمان دشمنان ایران و عراق را کور کرده عربستان کثیف بداند ایشالا در عرض چند سال پای زائران به مکه و مدینه مثل اربعین باز میشود و برای چهار امام شیعه همچون حرم کربلا و نجف گنبد طلا میسازیم

  • Teymour
    0

    این کافر ذمی مگرنمی داند که آقا امام زمان عج از همان کودکی یک امام ومجتهد خدائی بوده و هستند ؟؟پس چگونه است که این حربی ملعون خودش را امام زمان یا نشانه ای از ظهور آقا عج میداند ولی ادعا میکند که دروس حوزوی را در محضر آقای صدر خوانده و آقای بشیری هم اجازه اجتهادش راداده؟؟واقعا پیروانش چنین سوالی را از خودشان نکرده و دنبالش راه افتاده اند؟؟؟البته این روزها که آخر الزمان است،با دلار همه چیز را میتوان خرید.ازرئیس جمهور گرفته تادماغ بزرگ وحتی گاری اسبی !!!!

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      مگر همین جا در کشور خودمان با پول و رانت نمیشه همه کار کرد؟

  • رضایی
    0

    هر فرقه و گروهی خارج از محور مقامت در منطقه عمل کند بلا شک وابسطه به استکبار جهانی است( حتی اسم موجهه داشته باشد)

  • ایران
    0

    کی از شر دین و جهل و خرافات راحت میشیم خدا میدونه بابا این همه قتل و کشتار و تجاوزو همه رو همین آدمای دینی انجام میدن بس کنید دیگه

    نظرات شما -
    • اکرم ایزدیان
      0

      میدونی چی میگی ی کم فکر کن دین و خدا و مذهب و مقدسات توهین نکن بترس از بد عاقبتی . ناخواسته داری از رهبران شیاطین آخرالزمان میکنی که اگر بتوانند با امام زمان هم میجنگند از خدا بترس

    • محمد داودآبادی
      0

      اینها بنام دین ... میکنند افساد در دین میکنند و شماهم یکم فکر کن و گمراه نشو شیطان هم دامهایی دارد یکیش همین است دین و خدا مایه رحمت و مودت اند

    • محمد
      0

      بیشترین تعداد کشته ها در جنگ جهانی اول و دوم بوده که در هر دو شون هیچ کدوم از طرفین دین و ایمان نداشتن. چقدر ادم باید جاهل باشه که این حرفا رو باور کنه

  • جمشیدی
    0

    قابل توجه کسانی که در ایران مخالف جمهوری اسلامی هستند بدانند که همفکر چنین افرادی هستند انحراف را به راحتی می توان تشخیص داد

  • اخوند
    0

    .................چه بگیم کدامیک از ملاها بهتر از سید سرخی است

  • مهدی
    0

    خدا ازتون نگذره که نه دین دارید نه اطلاعات و نه وجدان .فقط یک سری اراجیف سرهم میکنین بیسواد

  • صابر
    0

    نتیجه دخالت دین درسیاست در کل دنیا ظهور همین جنایتکاران مانند طالبان و القاعده و وهابیت وبهاییت و داعش والصرخی و البغدادی و ال های دیگر وانجمن حجتیه و منافقان و افول گرایان و افسادطلبان در ایران ............جهان اسلام میشود. اروپا با مسیحیت وحکومتشان در واتیکان کنار امدو راحت شد.وپیشرفت کرد.

  • Sasan
    0

    تو هند هزاران فرقه و دین و مذهب در کنار هم با آرامش زندگی میکنند اینجا هم از طالبان و القاعده و محمود سرخی.........هر کی هم میاد حق با اونه خدا لعنت کنه انگلیس را شک نکنید سرخی مامور انگلیس ه و میخواد اتحاد بین شیعیان ایران و عراق خراب کنه همه از اتحاد شیعه هراس دارند از اربعین و عاشورا هراس دارند

  • یاران
    0

    مدیر بز دل چرا نظر منو ثبت نکردی ترسو ،بز دل،امثال شما به خاطر یه لقمه نون شرفشونو میذارن وسط و حقیقتو پنهان میکنن و فقط کارشون راضی کردن صاحباشونه

    نظرات شما -
    • ارش
      0

      آقا مگه شما چی گفتین که مدیر پخش نکرد

    • نام
      0

      جالبه این یکی رو چاپ کرده

  • محمد ی
    0

    کسی که با ابروی امام زمان بازی کرد مجازاتش مرگ است بدهیدش دست من

  • ذوالفقار
    0

    برای نویسنده این مطلب بسیار متاسفم و تاسف بیشتر برای مسئولین خبر فوری است که فقط می خواهند مطلب و یاخبری را تحلیل کنند بدون اینکه ببینند آیا این تحلیلشون چفت و بست دارد یا خیر . آوردن نام انجمن حجتیه در کنار این گروه منحرف اشتباهش کمتر از انحراف جریان الصرخی نیست . السلام علی من اتبع الهدی

  • عباس
    0

    سلام حجتیه موسس آن آقای شیخ محمود تولایی بودند که ایشان مورد تایید خاصه آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی بودند مقایسه این محمود صرخی با این جناب جز نشانه ضلالت و نادانی چیز دیگری نیست شما را دعوت به انصاف و تفکر می کنم

  • Danny
    0

    فقط چرت و پرت. پنج شش گروه نا مربوط رو به هم ربط داده و فقط کلید واژه های مختلفی استفاده کرده تا دیده بشه

  • احسان از مشهدالرضا
    0

    سلام نمی‌دانم دنبال چه هستید؟ اصلا در نوشتن خود خدا را در نظر دارید.یه قیامت معتقد هستید. نمی‌دانم چه بگویم. این چه قیاسی است. اگر انجمن منحرف است پس چرا آنهمه از مراجع پس از تایید اینان اجازه استفاده از سهم امام به ایشان دادند و تا به امروز هم اجازه نامه های خود را پس نگرفتند. دیگر این گونه انگ و تهمتها رنگی ندارد. بس کنید. عمری است با همین ترفندها منتقدان و مخالفان را از صحنه به در کردید. از سر انجام کار. از لحظه جان دادن و از روز واپسین بترسید.

  • ص _ ن
    0

    جهان در انتظار عدالت . عدالت در انتظار مهدی .

  • علی
    0

    نویسنده این متن دشمن حکومت ایرانه ، حماقت و چرند گویی در این متن موج میزنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟