آیا خودارضایی از نظر مراجع حرام است؟

در این گزارش نظر آیت الله مکارم شیرازی را درباره حرمت استمنا(خودارضایی) بیان می‌کنیم.

آیا خودارضایی از نظر مراجع حرام است؟

به طور کلی از نظر آیت الله مکارم شیراز ی استمنا حرام است و روزه فرد استمنا کننده باطل است. در زیر برخی سوالات و پاسخهای ایشان را به مسائل مربوط به این حوزه بیان می‌کنیم:

استمنا از نظر قرآن و حدیث

سؤال: آیا استمنا کردن گناه دارد؟ لطفا جواب خود را با ذکر آیه یا حدیث بفرمایید

جواب :استمناء حرام است. آیه شریفه (والذین لفروجهم حافظون الاّ علی ازواجهم او ما ملکت ایمانهم) و همچنین روایتی که در باب حدود وارد شده که حضرت علی علیه السلام جوانی را که مرتکب این کار شده بود تعزیر نمود.

خروج منی بر اثر صحبت تلفنی با همسر

سؤال: اگر مرد به مدت طولانی از همسرش به علت شغلی دور باشد صحبتهای تلفنی عاشقانه با همسرش که حتی ممکن است منجر به خروج منی شود حکم استمنا دارد یا خیر؟

جواب: چنانچه موجب خروج منی شود حکم استمناء را دارد و جایز نیست.

استمنا با تخیل

سؤال: آیا استمنا با تخیّل امکان پذیر است و در صورتى که آبى از انسان خارج شود چه حکمى دارد؟

جواب: استمنا با تخیّل کاملا امکان پذیر است ولى اگر آب مشکوکى خارج شود که علامات منى را ندارد یا فقط بعضى از علایم را دارد منى محسوب نمى شود.

استمنا برای فرار از زنا

سؤال: اگر انسان مجبور شود براى نجات از زنا استمنا کند، آیا این عمل جایز است؟

جواب: راه نجات از گناه، گناه دیگر نیست. باید به فکر ازدواج باشد و یا از طریق روزه و ورزش و مانند آن خود را از گناه بازدارد و به گناه دیگرى پناه نبرد.

افکاری که سبب تحریک جنسی می شود

سؤال: اینجانب روانپزشک هستم و در شیراز طبابت می کنم خانمی به من مراجعه کرده و می گوید گاهی اوقات افکار مزاحمی دارد که سبب تحریک جنسی او می گردد (فقط تحریک) گویا با دفتر حضرتعالی تماس تلفنی برقرار کرده و به او گفته اند که با تحریک شدن غسل بر ایشان واجب می گردد آیا صحیح است؟

جواب: چنانچه همزمان با رسیدن به اوج لذت جنسی رطوبتی از وی خارج شود حکم منی را دارد و غسل واجب می شود و اگر خدا نکرده با خود کاری کند که چنین حالتی ایجاد شود استمناء است و حرام است.
ولی اینگونه افراد ممکن است گرفتار وسوسه باشند. افراد وسواسی، نه علم آنها معتبر است و نه شک آنها، یعنی نباید اعتنا به علم و شک خود کنند.

دلیل حرمت استمنا

سؤال: می‌خواستم بدانم بر چه اساسی استمنا ممنوع است؟ آیا به نظر شما نمی تواند راهی مناسب برای تخلیه فشارهای جنسی آن دسته از جوانانی باشد که فعلا امکان ازدواج را ندارند .

جواب: دلیل حرمت استمنا روایات متعدد و ضررهای فراوان جسمی و روحی ناشی از آن است که مشروح آن را در کتاب مشکلات جنسی جوانان نوشته ایم.

غسل باآب سرد توسط جنب از استمناء

سؤال: آیا این راست است که غسل بعد از استمناء باید با آب سرد انجام شود؟

جواب: لزومی ندارد.

خروج منی بر اثر گفت وشنود حرفهای عاشقانه

سؤال : اگر حرف های عاشقانه با همسر شرعی چه بصورت تلفنی یا از طریق sms یا حضوری موجب خروج منی شود حکم استمنا خواهد داشت یا نه ؟

جواب: در صورتی که حضوری باشد اشکالی ندارد اما در صورتی که غیر حضوری باشد و منجر به خروج منی شود جایز نیست.

حرمت استمنا از نظر عقل و شرع

سؤال: متاسفانه دچار عادت استمنا می‌باشم واحساس گناه نیز می کنم، چون گناه دارد ولی نمی توانم بر آن فائق شوم واز طرفی روان پزشک می‌گوید این حکم دیگر قدیمی شده. این برای آن زمانی بود که مردها زود ازدواج می کردند و مشکل زن گرفتن نبود پس الان که امکان زن گرفتن وآمیزش نیست مناسب نیز هست واصلا بد نیست وضرری ندارد چون این عمل دقیقا مثل آمیزش جنسی است حتی اگر فرد در آمیزش طبیعی دارای مشکل شد این عمل را مفید وباعث رشد می داند که از لحاظ علمی نیز ثابت شده است. به نظر شما حکم شرعی در این مورد چیست؟

جواب: استمنا طبق آیات قرآن و روایات معصومین و حکم عقل حرام و از گناهان کبیره است و عوارض نامطلوبی در دنیا و در جهان آخرت دارد. شرح این مطلب و راه های مبارزه با آن را در کتاب مشکلات جنسی جوانان نوشته ایم.

خارج کردن منی هنگام ضرورت

سؤال: خارج کردن منى به وسیله استمنا در صورتى که باقى ماندن آن در بدن ضرر داشته باشد چه حکمى دارد؟

جواب: در صورتى که واقعا ضرورتى باشد حرام نیست.

استمنا با اجازه همسر

سؤال: کسى که زن دارد، با اجازه زنش استمنا مى کند آیااین استمنا حرام است؟

جواب: اگر استمنا از طریق ملاعبه با همسر بوده باشد اشکالى ندارد، امّا اگر با خودش استمنا کند حرام است خواه به رضایت زن باشد وخواه نباشد.

استمنا برای آزمایش اسپرم

سؤال: آیا آزمایش اسپرم، که با استمنا حاصل مى شود و براى ازدواج در بعضى از موارد لازم مى باشد، جایز است؟

جواب: گرفتن اسپرم براى آزمایش از طریق استمنا، تنها در صورت ضرورت جایز است.

کسی که سهواً در حال روزه استمناء کرده

سؤال: اگر کسی روزه قضا بگیرد و بعد از ظهر همان روز فراموش کند که روزه است و خود ارضایی کند حکم این روزه چیست؟

جواب: در فرض سوال، روزه صحیح است اما مرتکب معصیت بزرگی شده است.

استمناء روزه دار پس از احتلام در خواب

سؤال: اگر شخص روزه داری بعد از نماز صبح محتلم شد و سپس قبل از غسل با خود بازی کند و برای بار دوم از او منی خارج شود روزه او چه حکمی دارد ؟

جواب: روزه او باطل است و علاوه بر قضا کفاره جمع دارد.

منبع: انهار

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 90
  • b
    0

    سند ۲۰۳۰

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ای بابا

    • کاربر ناشناس
      1

      اینایی که امر به معروف و نهی از منکر میکنن خودشون جز فاسدینن دیگه کسی این اراجیف رو قبول نداره به جای این حرفای موفت بیان بشینن مشکل رو از پایه حل کنن این مسئولین ما عجب رویی دارن ما افتادیم پس همه مردم دنیا خجالت هم خوب چیزیه

    • کاربر ناشناس
      1

      این فتواها قدیمی است باید فتوا به روز جامعه باشد

  • سوال شرعی
    0

    اگر مردی در اوج شهوت برایش احتمال اینکه به زور به زن پاکی تجاوز کند وجود داشته باشد آیا اگر با استمنا خود را خلاص کند و جلوی ایجاد یک فاجعه وحشتناک که میتوانست برای همیشه آن زن را از لحاظ روحی نابود کند بگیرد باز هم حرام است؟ من طرفدار استمنا نیستم ولی وقتی که بتوان با یک ضرر کم جلوی یک فاجعه را گرفت چرا که نه.

    نظرات شما -
    • پرويز
      0

      ميتواند بجاي استمنا كله خود را محكم به ديوار بكوبد يا چيزي شبيه به اين كه هم كاملا حلال است و جواب هم ميدهد

    • سوال شرعی
      0

      آقای پرویز شاید کله به دیوار کوبیدن آن هم در اوج شهوت برای شخص شما جواب بدهد ولی جواب سوال من نیست.

    • Fatemeh
      0

      نمیشه برای انجام یک گناه گناه دیگری انجام داد در اون لحظه بهترین کار ترک محل است

  • قاعده
    1

    مردم ديگر چقدر بدبخت هستند ،،كسي ديگر مرجع ،،،سلطان ،،،را قبول ندارد

  • ناشناس
    2

    برای من همین اتفاق افتاد زن خوش آمدبود ورازی بود زمانی که شهوت بهم فشاراورد یک تیکه آتش از توی عجاق برداشتم توی دستم گرفتم چنان راهت شدم

    نظرات شما -
    • علی
      1

      خب! درآن لحظات شهوانی یهو فاز داستان حضرت علی و برادرش عقیل را گرفتی و با یادآوری عذاب جهنم خودت را خلاص کردی مبارک است انشالله.

    • ali
      1

      تيكه اتش هااا

  • رضا
    0

    آره دیگه ، ازدواج شده یه رویا واسه جوونا حالا شما هم بشینید فتوا بدید که خودارضایی نکن.شماهایی که این حرفا رو میزنید یا خرتون از پل گذشته یا زیادی سرخوشید.کشوری با انبوهی از ثروت نامحدود، جوون ها باید بیکار باشن نتونن ازدواج کنن یه آینده روشن نداشته باشن.در میانسالی هم به خاطر فکر و خیال و نگرانی از آینده ، سکته مغزی میکنن و تمام.

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      0

      حرف شما در مورد مشکلات درسته اما نباید باعث آسیب ب خودت بشی این فتوا نیس همین ناامیدی ک الان درون تو هست ب خاطر همین عمله اگه سختی هست برای همه هس و همیشه هم بوده و خواهد بود مهم اینه ک شما چجوری دنیا رو میبینی و چ فکری برای آینده داری

  • باتجربه
    0

    چگونه امکان دارد سیستم بدن کار خودش را با این فتاوی وفق بدهد .ازدواج با این وضعیت تورمی محال است, ورود به بازار آزاد جنسی تبعات به خطر افتادن سلامت فرد را دارد بنظر من مسولین هم عرضه حل مشکل ازدواج جوانان را تا حالا نداشته اند اماحضرات یک کارمیتوانند انجام دهند در ثانی خودشان و اقا زاده ها هم مشکل مالی در زمینه ازدواج ندارند لا اقل داستانها و روابط عشقی خود را با آب وتاب در روزنامه ها وفضای مجازی بنویسند که جوانان دنبال استمنا و..... نروند.

  • کاربر ناشناس
    1

    آیت اله آیاسوادیااطلاعی ازسوالی که شده داردیافقط حرام است رایادگرفته کمی به سوالهائی که شده وجواب ایشان توجه شود

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اتفاقا آیت الله مکارم سخت گیر نیستن در ضمن زنگ بزنید دفترشان پرسید به جای تیکه انداختن اینجا که نمیتونن جواب بدن

  • ایرانی
    0

    کسی که در حالت شهوت باشد در آن لحظه ذهنش به دنبال لذت بردن بیشتر است و اصلا به دنبال این نیست که با گرفتن آتش در دست یا کوبیدن سر به دیوار یا دوش آب سرد آن حس لذت را از بین ببرد. پس استمنا یک راه حل شخصی برای رسیدن به اوج و رسیدن به آرامش است که در کنار اینکه به شخص آسیب میزند ولی آسانترین و ارزانترین و دردسترسترین راه است و جلوی خیلی از فجایع و اعمالی که ممکن است از انسان سر بزند و بعدا باعث پشیمانی شود را میگیرد.

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      1

      نه شاید نیازش رو توی همون لحظه برطرف کنه اما بعدش کلی عذاب وژدان و ناامیدی و هزار مشکل دیگه رو ب وجود میاره ک اصلا خوب نیس

  • دکتز
    0

    من نمیدونم حضرت آیت الله با چه سعهء صدری به این سوالات پاسخ میدهند؟ مثلأ( استمنأ در تخیل) چه صیغه ایست؟ بگمانم که شرکتهای متخصص در اکران فیلمهای هالیوودی هم در بیان و تشریحش عاجز باشند خواهر / برادر ، اندکی سوالات خود را بروز کن، فازت چیه؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    تو این مملکت که دله همه ی جوونا شکسته از زندگی ناامیدن دختر تبدیل شده به یک تابو از ترس مهریه و توقعات سنگین مردا توان ازدواج ندارن از طرفی تو جامعه دخترا دارن با پوشش آزاد میان بیرون و غالب خواهان دوستی عادی بدون رابطه هستند ‌و شما اگر شبیه آنها نشی اقلیت میشی. و از جامعه طرد میشی خودارضایی از شیر مادر حلال تره. آخوند میشناسم به جوون مردم گفته کافور بخور. به نیاز جنسی حیوون بیشتر از انسان بها میدن. چه بی احترامی ها فقط به اون جوون پاک و معصومی نمیکنن که تو سن پایین تو این شرایط مملکت میاد ازدواج کنه. بهش میگن حیوون و در آخر هم با ابزاری به اسم مهریه آیندش رو تباه میکنن تو این مملکت دیگر چهل ساله ها هم توان ازدواج ندارن چه برسه به جوون بیست ساله.

  • امیر
    1

    سلام پسری هستم ۱۳ ساله وبرای جلوگیری از لواط خودارضایی میکنم ایا دچار گناه شده ام یا مشکلی ندارد خواهش دارم زود تر جوابم رو بدید چون همیشه بعد خودارضایی اذاب وجدان دارم

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      0

      خودارضایی در هر صورتی از گناهان کبیره هست دوست عزیز و خدا در روز قیامت از این افراد روی برگرداند اما اگه توبه کنی با آغوش باز تورو میپذیره و ارزش زیادی در مقابل خدا خواهی داشت هنگامی ک این میل ب سمتت میاد میتونی با آب نسبتا سرد دوش بگیری و یا دو رکعت نماز حتی نشسته ب امام زمان تقدیم و از ایشون بخواهین ک کمکتون کنه تا بر خودتون غلبه کنین دیگ بعد خودتون نماز مطمئنا این میل از بین میده میتونی سخنان استاد راعفی پور هم گوش کنی کمکت میکنه

    • .
      0

      عذاب

  • رزیتا
    0

    من مجرد هستم و ۱۶سالمه به نوعی میتونم بگم عادت گردم و بعضی شب ها گریبان گیرمه و منم به خودارضایی روی میاورم ولی فقط لمس جنسی رخ میده نه دخول و هیچ مایع منی هم خارج نمیشه ایا باز هم گناهه؟

  • ناشناس
    0

    آقا اونایی که میگن می خوان با خود ارضایی جلوی کارای بدتر رو بگیرن و این چیزا خودشون خوب میدونن اینا همش بهانست و یا مشکلات اقتصادی و ... . لطفا این قدر ضعیف اراده نباشین! اتفاقا من خیلی یا رو می شناسم که به طور مستمر خود ارضایی میکنن و بیشترشون هم صحبت روزو شبشون درباره دخترای مردم و شماره و این چیزاست.اونایی که بتونن جلوی انجام خود ارضایی رو بگیرن ارادشون خیلی قوی تر از بقیست و اونان که نمیفتن دنبال کارای بدتر!اینم بگم مشکلات اقتصادی و اینا همش بهونست که بخای خودتو قانع کنی که کار درستی انجام میدی!لطفا بهش خوب فکر کن.

  • .
    0

    ایا بعد از ترک خود ارضایی عوارض خودارضایی از بین میرود ؟؟چقدر زمان میبرد تا عوارض خود ارضایی از بین برود

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      0

      در صورت انجام ندادنش خیلی زود ب حالت قبل برمیگردین اما باید ک دیگه انجام ندیدن چون خیلی آسیب داره

  • .....
    0

    اگر ادم در خواب استمناء کند حکمش چیست

  • Sina gamer
    0

    حداقل با خود ارضایی فرد تخلیه میشه دیگه نمیره تجاوز و لواط کنه آدم داریم بخاطر همین موضوع کسی رو به قتل رسونده و تجاوز کرده حالا بگید تجاوز خوبه یا خود ارضایی؟؟!!

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      1

      دوست عزیز هر دوی اینا حرام و از گناهان کبیره اند میلی ک در جوان ایجاد میشه ی چیز طبیعی هست اما نباید از راه حرام برطرف بشه خدا ب خاطر خود انسان اینو گفته وقتی ک خود نارضایی انجام بشه آسیب های روحی و جسمی زیادی ب فرد وارد میشه ضعیف شدن حافظه افسردگی گوشه گیری کم شدن بینایی و... اون موقع ک این میل سراغتان اومد میتونیم دو رکعت نماز حتی نشسته بخونین و ب امام زمان یا هر معصوم دیگه ای تقدیم کنید و بخواهین ک این میل رو از شما دور کنن مطمئنا نتیجه میگیرین

  • .....
    0

    ایا استمنا گناه است؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • Fatemeh
      1

      بله چون هم ب جسم و هم ب روح آسیب میزنه

  • آوا
    1

    چرا خود ارضایی باید حرام باشع اخه مگ این دست ادمه بلااخره یه نیازه... من ک چیزی از این حرفا سر در نیوردم...

  • Dkckv
    0

    با سلام سوال دارم که آیا خود ارزایی به غیر از دست داشته باشیم باز هم حرام هست

  • ملکی
    2

    کسی که شوهردارد ولی نیازجنسی زنش را تامین نمیکند ایا زن برای جلوگیری از زنا میتواند خودارضایی کند ؟؟

  • محمد
    1

    چرا خود ارضایی گناه است

  • ستا
    2

    کسی که شوهر ندارد فوت کرده وبعد از عده با کسی اشنا شده و رضایت خودرا برای ارتباط بیان داشته اند ولی خودشان خطبه خوانده باشند،وچون مرد زن دیگری دارد از نکاح رسمی ممانعت میکند ایا صحیح است؟

  • یاس
    0

    کسی که همش تو ذهنش افکار جنسی میاد با این که اصلا هیچ کاری نمیکند ولی باز افکار جنسی میاد این حکمش چیه چطوری به این افکار غلبه کنید خیلی اذیت میکنه وقت نماز اینا چیکار کنیم؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      دوست عزیز گرامی من از انجا که این فکر ها به صورت غیر اختیاری به ذهن ما می اید نباید خودتان را سرزنش کنی بی خیال نازت را بخون ولی زیاد به یاد خدا با از بزرگ بودن خدا برای خود بازگو کن بعد از مدتی یادتان میرود نباید اصطرس داشته باشی

  • حسيت
    0

    اگر خود ارزايي راترك كنه بعدز٤٠روز خدا بهش پاداش ميدهد

  • محمد
    0

    آیا فردی که استمناءکرده است که حرام است ونماز میخواند نتونسته جلوی خودشو بگیره باید چه کند

  • زهره
    0

    آیا اگر کسی برای اینکه سمت روابط نامشروع نرود خود ارضایی کند چه؟

    نظرات شما -
    • .
      0

      حرامه وپیغمبران وخداوند اون فردی که استمنا میکنه نعلت کرده اند

  • علیرضا
    0

    با سلام من الان 6 سالی میشه که دچار خود ارضایی هستم والان فکر کنم 2 یا سه ماهی میشه که من تصمیم به ترک خود ارضایی گرفتم ولی نمیتونم تر کنم من حتی تا 18 روز هم شده که ترک کردم و تا حالا بار ها و باره شده که توبه کردم ولی باز خود ارضایی کردم والان ی 2 هفته ای میشه که شروع کردم به نماز خوندن ولی باز هم خود ارضایی میکنم لطفا کمکم کنید وبه موضوع خیلی بدی که در ذهنم دچارش شدم من وقتی که خود ارضایی میکنم فکر میکنم موتورم خراب میشه و من باید تا یک هفته از موتورم استفاده نکنم وبعد یک هفته همش میترسم که الان میخوام با موتورم برم بیرون میخوام روشنش کنم خراب باشه و من از این موضوع خیلی میترسم وصبحش که میخوام با موتورم برم بیرون حمام میرم غسل میکنم شبش لباس هامو میشورم ولی صبحش باز هم میترسم که خراب باشه لطفا کمکم کنید و خیلی زود جوابم بدید ممنون از لطفتون

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اینکه فکر میکنید موتورتون خراب شده، به خاطر وسواس ذهنی هست که پیدا کردید که این وسواس ذهنی خودش یکی از عوارض خودارضایی هست با ترک استمنا وسواس ذهنیتون هم به مرور زمان خوب میشه به خدا توکل کنید

  • wcw
    1

    برای افزایش مقاومت در برابر خود ارضایی چند راه هست اولیش ورزش و یکی راه ها هم مصرف عرقه نعناع که اگر صبح ها ۳ قاشق غذاخوری و ۳ قاشق غذاخوری بعد از شام باعث میشه نیاز جنسی کاهش پیدا کنه و از دیدن آعکس و فیلم های مستهجن خودداری کنید زیرا باعث تحریک شما میشه و مساویس با خود ارضایی چند راه هم داره که با جستجو در گوگل میتونید بخونید انشالله همیه جوان ها بتونن با کم ترین رسم و رسوم های دست و پا گیر ازدواج کنن انشالله

  • Ali
    1

    اگه خود ارضایی همراه با خارج شدن منی نباشه باز هم گناه محسوب میشه

  • امیرمحمد
    1

    سلام من ۱۶سال دارم و خیلی وقت است که به طله خود انزالی افتاده ام ودیروز که به سحری ۲ ساعت باقی مانده بود خود انزالی کردم ونتوانستم غسل جنابت را به جای بیاورم آیا باید کفاره بدهم آیا باید غسلم را به جای بیاورم روزه ام باطل است یا خیر شما را به خداوند جواب مرا بدهید ممنون

    نظرات شما -
    • .
      1

      سلام برادر بله از اون جای که من فهمیدم غسل اجباریه وفکر کنمکه روزهم باطله ونمیدون کفاره صحیح محصوب میشه یانه

  • عباس
    0

    سلام من الان چند ساله که دارم خود ارضایی میکنم قبلا نمی دونستم حرامه ولی الان میدونم ولی نمی تونم ترکش کنم لطفا مرا راهنمایی کنید

    نظرات شما -
    • نگ
      1

      سعی کنید وقتی میخواین این عمل را انجام دهید به یک کار دیگه خودتان را مشغول کنید

    • با خدا باش پادشاهی کن
      0

      سلام ●به یکی از معصومین توسل کن و ازشون بخواه تا کمکت کنن تا معصیت خدای یکتا را نکنی البته باید متعهد بشی به معصوم ع و او را شاهد بگیری بر ترک گناهت با آن معصوم ع درد و دل کن ●قرآن بخوان هر روزی آیات توبه و آیات صبر بر گناه و پاداش صابران رو پیدا کن بخوان ●هر پیشرفتی در ترک گناه رو لطفی از جانب خدا بدون و بدون که نمیخواد گناه کنی که تو رو به فکر واداشته که ترک گناه کنی،تو رو برای همین استقامت و صبر و بندگی آفریده ●اگه بندگی خدا کنی معصیت خدا نکنی و مغرور نباشی پادشاه عالمی ●از دفتر مرجع تقلیدت کمک بخواه مثلا آیت الله مکارم کتاب ها و پندهای مناسبی می دهند ●اگه شرایط را میتوانی فراهم کن ازدواج کنی اگر سن ات ، به بلوغ فکری رسیدی و میتونی مسئول زندگی ات باشی .ساده گرفتن مراسم ازدواج اصل اینکه امر خدا رو طاعت کنیم هر رسمی که ما رو از شریعت و احکام خدا دور میکنه باید اون رسم رو زیر پا بگذاری ●مشورت با صالحان و مومنان خیرخواه ●خداوند فراتر از توانمان چیزی ازما نخواسته و در قرآنش هم فرموده پس هیچ گناهی قابل توجیه نیست از حلال خدا استفاده کن تا از حرام بی نیاز بشی خدا توبه کنندگان و صبر کنندگان در برابر گناه رو دوست داره ●...

  • محمد
    0

    سلام ببخشیدفقط ماهی یبار خود ارضایی میکنم و اون هم به خاطر اینکه شب ها خود به خود خالی نشم این کار رو میکنم آیا این گناهه یا نه

    نظرات شما -
    • نگ
      1

      در این صورت گناه کبیره است و حرام است

  • Maryam
    0

    این حرفا که میگید برای جلوگیری از خودارضایی تو اوجش که ادم هیچی نمیفهمه واقعا بی فایدس من خودم نزدیک به چهار ماهه ترک کردم ولی بعضی شبا از فشار روحی و روانیی که رومه گریم میگیره نمیخوام فتوای مراجع رو نقض کنم ولی باید یک فکری کرد تو این جامعه ای که سر تاپاش تحریک جنسیه ...

  • سارا
    0

    سلام من بیست یک سالمه و دو فرزند دارم‌ولی بخاطر اینکنه همسرم اعتیاد داره ونمیتونه منو ترضا کنه خود ارضایی میکنم ایا گناه است

    نظرات شما -
    • بینام
      1

      سلام من یک خانم ۳۰ ساله ام که همسرم در زندان است من مرتکب گناه خود ارض ای هستم وان راهم به همسرم گفته ام اما بازهم نگران گناه آن هستم متشکل را نتوانستم ترک کنم

    • نگ
      2

      در هر صورتی گناه کبیره است

  • امید
    1

    لطفا خانم ها برای مسائل اقایون امر به معروف و نهی نکنن دلیلشم تعدد همسر در مردان است که در اسلام هم اومده

  • ....
    0

    سلام.اگر فرد نمی دونسته،مرتکب حرام شده؟؟؟دوما چون نوجوان ها ازدواج نکرده اند و شخص دومی نیست تا با ان رابطه داشته باشند این کار براشون حرامه؟؟؟اگر انجام شده و اشتباه باشه راه جبران اون چیه؟؟و اینکه اگر خودارضایی سهوا باشه چه حکمی داره؟؟؟ ☺

    نظرات شما -
    • نگ
      0

      اگر نمیدوسته حرامه و سهوا انجام شده باشه حرام نییست ولی گناه کبیره انجام شدع

  • سارا
    0

    تو دوره ای که ازدواج سخت هست و شرایط ازدواج فراهم نیست یه جوون پر از هوس چیکار میتونه بکنه جز این کار واقعا بهتره برای این نظر بدن علما

  • ترک کرده‌ام
    2

    عججججججببببببببب پس حاج اقا فتوا داده که خود ارضایی حرامه عجججججبب فک کنم حاج اقا باید ساقیشو عوض کنه اخه ی بارم نگفت اختلاص حرامه

    نظرات شما -
    • ..
      0

      شما ی جای مغزت به خوبی رشد نکرده چون نظرت ربطی به متن نداره،لطفا بدون غرض ورزی کمی فکر کنید

    • محمد
      1

      ببخشید ولی خیلی حرف بیخودی زدی چون این از مسلماته که دزدی حرومه بعدش چه ربطی به متن داره

    • نگ
      1

      اختلاس دزدی محسوب میشه و دزدی کار جایزی نیست و حرامه

  • .....
    0

    اگر فردی استمنا کرد و گناه هم مرتکب شد و بعدش حس کرد بخشی از منی دربدن اومانده و برای او ضرر دارد میتواند دوباره استمنا کند و این عمل جایز است ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ....
      0

      یعنی چی حس کرد؟کسی مگه داخل بدنشو میبینه؟ ی حکمی هست که بعد از خروج منی باید بقیش رو از میزراه با فشار روی پوست خارج کنی

  • مليكا
    0

    ايا خود ارضايي حرامه

    نظرات شما -
    • mahdi
      2

      میتونی امتحانش کنی مجانی مجانی فقط قبلش کتاب اثر مرکب دارن هاردی رو با حکم این مسئله تطبیق بده و از افراد با سابقه هم سراغ بگیر

    • اا
      1

      آره حرامه ویکی از گناهانه کبیره محصوب میشه

  • ناشناس
    0

    بخش زیادی از گناه خود ارضایی جوانان میفته گردن مسئولین مملکت که با فسادهای سیاسی و اقتصادیشون ازدواج رو واسه جوانها سخت کردند..خراب خونه ها به اصطلاح جمع شد و جمهوری اسلامی پایه گذاری گردید..آیا جم هو روی اس لا می نباید عین دین اسلام که تاکید بر ازدواج آسان و همچنین ایجاد شغل برای جوانان و سرپناه داره عمل کنه؟وضعیت این میشه که زنان بی شغل و نیازمند فاحشه میشند و تن فروش..مردای مجرد هم اینارو میبینند میفتند به دام فساد..اون دسته ای همکه جزء دختران و پسران محجوبند میفتند دام خود ارضایی..یه سری هم خیلی زاهد و باتقوا هستند تو عالم خواب انزال پیدا میکنند..در هرصورت وقتی فشار جنسی زیاد میشه باید از راه صحیح که همون ازدواج حلاله تخلیه کرد..اگر راه ازدواج رو به دلایلی که گفتم بر روی جوانان بستند یا سخت گرفتند،میره تو یکی از این گروهها..ورزش کردن خیلی خوبه ولی همراه با تغدیه ی درست..همراه با روحیه ی خوب..همراه باآرامش..کدوم یکی از اینا واسه جوانها باقی مونده که تمایلات جنسیشون رو تو اون مسیر تخلیه کنند..بلکه تعداد کم... بترسید مسئولین از روز جزا...روزیکه در پرونده ی عملتون گناه خود ارضایی جوانهایی که نخواستند قوای جنسیشون رو از طریق زنا و لواط و غیره تخلیه کنند ثبت شه و در اون آتیش باید بسوزید و نعره بکشید جوانان عزیز! فقط از خدا بخواهید تا غلبه بر نفس را در شما تقویت کرده و شیاطین رادور سازد..گرمیجات کمتر مصرف کنید..لباستان آزاد باشد..توانستید روزه بگیرید و عبادت کنید تا نفستان قوی شده بر تمایلات جنسی فائق آیید..اگر به هر دلیلی مغلوب شدید از رحمت خدا نا امید نشوید و سریعا غسل جنابت کرده و همانجا استغفار کنید شاید اوایل غلبه بر نفس سخت باشد ولی با تکرار روشی که عرض کردم اراده ی شما قویتر میشود فیلتر شکن گوشی خودرا برای مدتی غیر فعال کنید تا از عکسهای مبتذل استفاده نشود..افکارتان را زمانیکه تخیلات جنسی به سراغتان میاید با آتش دوزخ کانکت کنید ..نباید این تخیلات با حس خوب همراه باشد وگرنه ذهنتان شرطی شده و خود ارضایی را خوشایند جلوه میدهد در حالیکه ضررهای روحی و جسمی آن بیش از منافعش است..اگر با رعایت همه ی اینها خودارضایی کردید باز نا امید نشوید و سریعا ذکر استغفار را ورد زبان خود کنید و در پیشگاه خدا به عجز خود اعتراف تا خدا رحم آورد و در مسیری که انتخاب کرده اید قوای ملایکه را به یاریتان بفرستد..از تو حرکت از خدا برکت..هر راهی که انتخاب کنیم لشگریان آن راه مارا یاری میکنند..راههای شیطانی با امداد قوای ابلیس است که انسانرا به اسفل السافلین میرساند..راه غلبه بر نفس و رفتن به سمت خدا که ملایکه ی نورانی را به یاری میطلبد انشاء الله موفق باشید

  • محمد
    1

    خوشا به سعادت حضرت یوسف ک چه اراده قوی ای داشت کاش خدا هم به ما نظر کنه

  • امیررضا
    1

    خدایا کاش به من نیاز جنسی نمیدادی جایی هست ادم خودشو عقیم کنه اگه هست حکمش چیه؟

  • علی
    0

    من همسرم بار دار است چند ماه است ازضاع نشدم ایا استمناع کنم گناه است؟

  • .
    0

    اییا واقعا حرام است

  • ۱
    0

    اخه ادمی که تو خونه یا بیرون هیچی از مساعل شرعی زنا شویی نمی دونه یاد ندادندبعد ازدواج کی اینو تو جیح کنه درزم کلیهم گناه کرده چون هیجی نمیدونسته

  • سوال شرعی
    0

    سلام. الان من هنو نفمیدم چرا خودارضایی حرامه؟؟ واقعا چرا؟ همه چیش از خودمونه و به دخترای مردمم کاری نداریم و هیچ آسیب روحی هم که نمیخوریم پس چرا حرامه؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • pekar
      2

      وقتی حرامه یعنی حرامه دیگه!

    • نگ
      1

      چون به خودتت اسیب میزنی

  • يك دوست
    0

    سلام دوستان براى ترك اين گناه

    نظرات شما -
    • 0

      برای ترک گناه چی؟؟؟😂مردی!؟

  • Dh
    0

    سلام اگر کسی بخاد خودارضایی رو ترک کنه و فشار زیادی بهش بیاد چی ؟؟ وقتی دچار شهوت بشه باید چیکار کنه دست خود آدم ک نیست آخه ؟؟؟

    نظرات شما -
    • نگ
      0

      سعی کن از کارها و جاهایی که باعث میشه شهوت تحریک بشه دوری کنی

  • امین حسینی
    0

    باسلام من زنم طلاق دادم ولی همیسه یک مشکل دارم که درد شدیدی تو بیضهام میفته که نمیتونم راه برم و فقط با اوردن منی راهت میشم ایا این حکمش حرامه این در حاایست که باید ۸ ساعت سر کارهم باشم و دکتر هپ رفتم ولی باز خوب نشدم

  • اژدر
    0

    تنها راهش نماز خواندن و ایمان به خدا همچنین یک اراده ی قوی هست.

  • فاطمه
    0

    سلام من یه سوال داشتم درموردخودارضایی.میخوام جواب بگیرم .مجردم بعدشهوت بهم دست داد وخودمو تانزدیکی ارضابردم ولی ارضانکردم بعداز چنددقیقه بعدازاینکه کاری کنم ارضاشدم آیاحکمش خودارضایی؟ممنون ازپاسخ شما

  • ازمون و خطا کردم زیاد
    0

    اگر بعد استمنا احساس گناه نکنی و جوری رفتار کنی که انرژی گرفتی البته انرژی مثبت و ویروس احساس گناه مضحک رو از خودت دور کنی بعد ارضا شدن نفس عمیق بکش خدار شکر کن بخاطر این ارامش هیچ گناهی نیست دوستان من گناه بودن یا نبودن این موضوع دست خود و احساس و ذهن خودتون بستگی داره ... تمام

  • ازمون و خطا..
    1

    سولاتی که دارید من بر پایه علم و مذهب انرژی جوابتون رو میدم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها