فرماندار گرگان در گفتگو با خبر فوری:

سخت گیری مدیران شهری گرگان سرمایه گذاران را فراری می‌دهد

فرماندار گرگان گفت: سخت گیری‌های شهرداری و شورای شهر گرگان موجب فراری دادن سرمایه گذاران شده است.

سخت گیری مدیران شهری گرگان سرمایه گذاران را فراری می‌دهد

ابوالقاسم صفوی در گفتگو با خبر فوری ، اظهار کرد: خیلی از پروژه‌های شهر گرگان نیازمند جذب سرمایه گذار است و ارتباطی با دشمنان خارجی ندارد و به تدبیر و مدیریت داخلی برمی‌گردد.

وی افزود: سرمایه گذار علاقمند به توسعه و هزینه در کشور است و ما باید به آنها انگیزه دهیم و بستر را برای جذب‌شان فراهم کنیم.

صفوی تصریح کرد: سرمایه گذاران باید ببینند که مدیران شهر گرگان تمام امکانات را در اختیار آنها قرار می‌دهند و قوانین را تا جایی که نشکند در خدمت توسعه و سرمایه گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در این شهر موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید می‌شود و باید از هر فرصتی برای رسیدن به آن استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: دغدغه مسئولان ارشد کشور کاهش آسیب‌های اجتماعی است اما با منابع دولت این امکان وجود ندارد و با تدبیر و مدیریت بر منابع این امکان محقق خواهد شد.

فرماندار گرگان با بیان اینکه خیلی‌ها برای سرمایه گذاری در گرگان دلسرد شده‌اند، گفت: سال گذشته موسسه ملل برای سرمایه گذاری 500 میلیارد تومانی به گرگان آمد، در حالی که این سرمایه گذار زمینی در جاده کمربندی داشت اما شهرداری و شورای شهر گرگان سخت گیری‌های زیادی در صدور پروانه داشتند و این پروژه به سرانجام نرسید.

صفوی افزود: همین شرایط پنج ماه بعد در شهر تربیت حیدریه که در مسیر توسعه قرار ندارد اتفاق افتاد که شهرداری پروانه را صفر پیشنهاد می‌دهد و با تصویب شورا و تائید فرمانداری این پروژه با حضور رئیس مجلس کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه داد: من از شهردار تربت حیدریه در این مورد سوال کردم و وی گفت که می‌خواهیم با جذب سرمایه گذار پای توریست را به شهرمان باز کنیم.

وی در خصوص جزئیات پروژه موسسه ملل در گرگان خاطرنشان کرد: پارک آبی، آکواریوم دریایی، هایپرهای بزرگ، متلینگ، رستوران‌های خطی، فست فود و .. در زمین هفت هکتاری از جمله بخش‌های این پروژه بودند که البته ما هنوز امیدواریم با همکاری و تدبیر دوستان به سرانجام برسد.

فرماندار گرگان در خصوص سرمایه گذار دیگری که جذب آن به بن بست خورد، گفت: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران کشور برای سرمایه گذاری در آب بندان روستای کلو به گرگان آمد تا با مستقر کردن هواپیما آن را تبدیل به رستوران کند که این اتفاق برای نخستین بار در کشور است.

صفوی افزود: آب منطقه‌ای آب بندان کلو را چهار میلیون تومان در سال به روستا اجاره داده و امروز که سرمایه گذار آمده به جای اینکه رایگان این آب بندان را در اختیارش قرار دهند به دنبال بالا بردن اجاره هستند.

وی ادامه داد: سرمایه گذار می‌خواهد میلیاردها تومان سرمایه گذاری کند اما با این کارها دچار دلسردی شده و به شهر دیگری می‌رود.

وی تصریح کرد: پروژه آب گرم زیارت هم جزو تعهدات این سرمایه گذار بود اما پس از به سرانجام نرسیدن در گرگان، این سرمایه گذاری را در مشکین شهر انجام داد و نمی‌دانم مدیران مشکین شهری چه فرقی با مدیران گرگانی دارند.

فرماندار گرگان با بیان اینکه رویکرد ما در یک سال اخیر جذب سرمایه گذار بوده، گفت: سرمایه گذار بزرگ مشهدی به گرگان علاقمند است و می‌گوید هیچ جا گرگان نمی‌شود، اما برای احداث پاساژ، هتل پنج ستاره، بیمارستان شهر سلامت و ... کارش گیر می‌کند.

صفوی افزود: ما تلاش خود را برای جذب سرمایه گذار انجام می‌دهیم و از تمام دستگاه‌ها خواسته‌ایم که مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: باید چنین موضوعاتی را جدی بگیریم زیرا منابع دولت و کشور محدود شده و نیازمند انسجام فکری و تدبیر مدیریتی هستیم.

منبع: خبر فوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها