صدای مخالف از قلب رژیم صهیونیستی/ مخالفان بنت، خواستار احیای برجام هستند/ نماینده عرب کنست: جنگ اسرائیل با ایران به یک فاجعه می انجامد

اگرچه مقامات رژیم اشغالگر قدس تاکنون چند بار علیه ایران لفاظی کرده و کشورمان را تهدید به حمله موشکی کرده اند اما این تهدیدات سطح رویدادها را به نمایش می گذارد و به نظر می رسد که در واقع اتفاقی دیگر در حال رخ دادن است.

صدای مخالف از قلب رژیم صهیونیستی/ مخالفان بنت، خواستار احیای برجام هستند/ نماینده عرب کنست: جنگ اسرائیل با ایران به یک فاجعه می انجامد

به گزارش خبر فوری، در حالیکه مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای عضو برجام در وین اتریش در حال پیگیری است، مقامات اسرائیلی ترسیده اند و سعی دارند از طریق تهدید این ترس را مخفی نگه دارند.

دو جریان متفاوت در دل رژیم صهیونیستی

در دل اسرائیل نیز یک صدای واحد به گوش نمی رسد و حداقل دو جریان مختلف فعالیت دارند. جریان اول مربوط به طرفداران نفتالی بنت است که از قضا در رابطه با ایران موضع مشترکی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل دارد و سعی دارد از طریق تهدید ایران به حملات موشکی مانع از احیای برجام شود. موضع دیگر اما متعلق به مخالفان جریان حاکم است. در راس این اپوزیسیون ائتلاف نمایندگان عرب اسرائیل قرار دارد.

احمد تیبی، نماینده عرب کنست اسرائیل و رهبر یکی از اقلیت های قومی و عرب رژیم صهیونیستی در گفتگو با پایگاه خبری آناتولی ترکیه تاکید کرده که هر گونه اقدام نظامی اسرائیل علیه ایران، منطقه و خود اسرائیل را به سمت یک فاجعه می برد و بهتر است مقامات ارشد نظامی و سیاسی اسرائیل دست از این خام اندیشی ها بردارند.

آنطور که تیبی گفته بزرگترین اشتباه اتحادیه نمایندگان عرب (اسرائیل) ائتلاف با نفتالی بنت و یائیر لاپید بود، چرا که تفکر این دو نیز همانند بنیامین نتانیاهو است و فرق چندانی با هم ندارند.

تیبی تاکید دارد که در اسرائیل همه با بنت یک صدا نیستند و بسیاری از جریانات معتقدند باید توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ( برجام) احیاء شود.

نماینده اعراب در کنست تاکید کرده که خروج ترامپ از توافق هسته ای با ایران یک اشتباه بزرگ بوده است. او بر خلاف جریان نتانیاهو، مخالف شدید ترامپ است و معتقد است اقدامات اشتباه او باعث به آشوب کشیده شدن منطقه شد.

تیبی همچنین از منتقدان شدید سیاست نفتالی بنت و یائیر لاپید در قبال قدس و فلسطین است و آن را دنباله روی سیاست احمقانه و اشتباه نتانیاهو می داند.

نماینده اقلیت های کنست همچنین منتقد جو بایدن است و معتقد است دولت دموکرات او هیچ دخالتی در مساله فلسطین و قدس نمی کند و جلوی ‌تجاوزهای اسرائیل و شهرک سازی های آن را نمی گیرد.

اظهارات احمد تیبی به خوبی نشان می دهد در رابطه با برجام و به طور کلی سیاست های منطقه ای یک صدای واحد و مشخص در داخل رژیم صهیونیستی وجود ندارد و عده ای (از ترس، نگرانی یا صرف مخالفت با طبقه حاکم اسرائیل) معتقدند که بهتر است سیاست خصمانه دولت تغییر کند تا منطقه به جنگ کشیده نشود. این گروه بر خلاف تندروهای صهیونیست می دانند که جنگ چه خطری می تواند برای اسرائیل داشته باشد و به همین دلیل در تلاش اند تا حد ممکن جلوی این اتفاق را بگیرند.

حزبی که موی دماغ بنت - لاپید می شود

با وجود مسائل استراتژیک فوق الذکر،  نباید از خاطر برد که مسائل حزبی نیز در مخالفت افرادی مثل احمد تیبی با جریان حاکم اسرائیل نقش دارد. به هر حال، اعراب اقلیت کوچکی از اسرائیل را تشکیل داده و همیشه هم از محروم ترین طبقات رژیم صهیونیستی به حساب می آمدند. با ایجاد دولت ائتلافی بنت - لاپید، اعراب نیز به امید ایفای نقش بیشتر در قدرت، با این جریان همراه شدند اما پس از چند ماه متوجه شدند بازی خورده و قرار نیست نقش چندانی در چارچوب دولت جدید ایفا کنند. این اتفاق باعث افزایش خشم آنها از لاپید و بنت شد و آنها را به اپوزیسیون منتقد تبدیل کرد.

حالا بسیاری معتقدند همین حزب می تواند موی دماغ دولت بنت - لاپید شود. دولت فعلی اسرائیل کاملا ائتلافی است و خروج یکی از احزاب و  اقلیت ها می تواند کار جریان حاکم را برای بقاء در قدرت سخت کند. باید صبر کرد و دید که آیا بنت و لاپید می توانند جریان ناراضی را با خود همراه کنند یا نه.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • بابائی
    17


    اگر تمام دنیا اسرائیل را به رسمیت بشناسند ولی مردم ایران نمی‌شناسد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      تشکر می کنیم از جناب آقای دکتر سید بابایی

  • بابائی
    11


    سوال اصلی و مشکل اصلی اینجاست که متاسفانه حسن روحانی دشمن را در این مدت بیش از 70 سال نمی شناسد همه جانبه با آمریکا و کشورهای اروپایی مذاکره، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری کرده است چرا؟
    از سال 1332 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا و متحدانش با ملت ایران دشمن بودند و هنوزهم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    از سال 1357 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است که آمریکا و متحدانش با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوزهم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
    مذاکره دولت حسن روحانی با آمریکا و کشورهای اروپایی وغیره به اسم صلح آمیز هسته ای و یا لغو تحریم ها از بتدا غلط و اشتباه بود.
    مشکلات مردم و کشور از طریق مذاکره، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و یا ملاقات، دیدار و همکاری با آمریکا، کشورهای اروپایی حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1392 تاکنون ثابت شده است.

    نظرات شما -
    • مامائی
      4

      اتفاقا حل میشود و حل میشود و میشود اگر در امور داخلی کشورهای دخالت نمیکنیم

    • ناشناس
      1

      آمریکایی ها بی خیر ترین موجودات دنیا هستند ..........
      امیدوارم آمریکای رو به افول بیش از این وقت و انرژی کشور را به بهانه های برجام و مذاکره نگیرد .

  • حملات هوایی رژیم جنایتکار عربستان به صنعاء
    0

    حملات هوایی رژیم جنایتکار عربستان به صنعاء
    جنگنده‌های ائتلاف سعودی بار دیگر مناطق مختلف صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند.
    تاریخ: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۵
    حملات هوایی رژیم جنایتکار عربستان به صنعاء
    به گزارش بولتن نیوز، ائتلاف سعودی بامداد امروز (چهارشنبه) مجددا چند نقطه از صنعاء را بمباران کرد.

    جنگنده‌های ائتلاف دو بار بوستان 21 سپتامبر در صنعاء و یک بار هم منطقه ضبوه شهرستان سنحان را هدف قرار دادند

  • بابائی
    2

    چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ۰۷:۱۴:۵۰
    1 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه آمریکایی ها جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    2 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه کشورهای اروپایی جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    3 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه عربستان سعودی، امارات جنایتکار، بحرین جنایتکار و اسرائیل جنایتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
    4 - ترور سردار سلیمانی جنایت جنگی آمریکا بود ولی متاسفانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 13 دی ماه سال 1398 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • بسیجی مرداد ۱۴۰۰ به بعد
    4

    درود بر اسرائیلی ها مخالف برجام ظریف و عراقچی و طرفدار مذاکره و توافق با دکتر عبد اللهیان و دکتر باقری ، ملت ایران عاشورا فراموش کنید امروز باید رفتار و کردار امام حسن داشته باشیم و صلح نامه امضا کنیم

  • بابائی
    1

    مشکل اصلی آمریکا و متحدانش با ایران هیچ ارتباطی و ربطی به صلح آمیز هسته ای، برجام و مذاکرات وین ندارد و تاکنون هم ثابت شده است نداشته است چون به خاطر که آمریکا و متحدانش از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و هم از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.

  • ناشناس
    1

    مقاله آبکی .

  • بابائی
    2

    حمله تروریستی، تهران، اهواز، سایر شهرهای کشور ایران، ترور سردار سلیمانی، محسن فخری زاده وغیره نتیجه مذاکره ایران با امریکا، کشورهای اروپایی و... در باره صلح آمیز هسته بوده است شرم آور و تاسف است.

  • هه هه
    3

    حواس را پرت كن خزانه را بزن اگر شماها با هم دشمن بوديد يك گلوله بسمت هم شليك ميكرديد فقط مردم ايران و غزه و فلسطين را بازي ميديد

  • بابائی
    2

    متاسفانه ایران از سال 1392 تاکنون نمی داند مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره بابت چه بوده است و به دنبال چه است.

  • ناشناس
    2

    این نماینده هم شاید از حماس و دیگرا ن پول گرفته که این حرف ها را زده. اقای نماینده خدا را شکر کن که در یک کشور ازاد و دموکراتیک داری زندگی و اقایی می کنید. اگر در یک کشور اسلامی بودی، چوپانی هم به تو نمی دادند

  • بابائی
    2

    چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۰:۰۴
    رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است و آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، بحرین و به همراه سازمان های بین المللی هم تاکنون از سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی دفاع، حمایت و استقبال کردند و هنوز هم می کنند شرم آور و تاسف بار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها