گم شدن عجیب زن اول مصر/ بیماری یا حبس؛ هاله زاید کجاست؟

غیبت هاله زاید هر روز بیشتر از دیروز رمزآلود می شود. مقامات دولتی پاسخ مشخصی در رابطه با غیبت او نمی‌دهند و این امر مساله را بیش از پیش مشکوک می‌کند.

گم شدن عجیب زن اول مصر/ بیماری یا حبس؛ هاله زاید کجاست؟

به گزارش خبر فوری، در حالیکه کرونای امیکرون در حال تصرف یک به یک کشورهاست، در مصر یک اتفاق بسیار عجیب رخ داده است. تقریبا چند ماهی است که کسی اطلاعی از وزیر بهداشت این کشور ندارد. هاله زاید وزیر بهداشت مصر که دومین وزیر بهداشت زن در تاریخ مصر است، در اوج اپیدمی کرونا گم شده است. بسیاری از کاربران فضای مجازی مصری در توییتر پرسش " هاله زاید کجاست؟" را مطرح کرده اند. این پرسش ناشی از فعال نبودن و کم کاری وزیر بهداشت مصر در روزهای کرونایی اخیر نیست بلکه ناظر بر غیبت حقیقی او است. او واقعا گم شده است.

هاله زاید کجاست؟

الجزیره قطر در گزارشی به ماجرای غیب شدن هاله زاید پرداخته است. بر اساس گزارش ها، چندی پیش بحران بزرگ فساد اداری و دستگیری مقامات ارشد وزارت بهداشت، دولت مصر و این وزارت خانه را تکان داد.

در اتفاقی که چند ماه پیش رخ داد، ماموران اداره نظارت اداری برای دستگیری مقامات متهم به دریافت رشوه، به ساختمان وزارت خانه  بهداشت یورش بردند. دادستانی مصر بعداً بدون اشاره به نام متهمان یا سمت آنها، بازجویی مقامات وزارت بهداشت را تایید کرد.

 بعد از این دستگیری گسترده که به عزل سخنگوی وزارت بهداشت (خالد مجاهد) هم منجر شد، هاله زاید نیز به طرز عجیبی غیبش زد.

حالا بسیاری معتقدند هاله زاید توسط مقامات امنیتی و دادستانی دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. در مصر السیسی مرسوم است که در مسائل امنیتی و فساد گسترده، متهمین در خفا مورد بازجویی قرار می گیرند اما این حد از امنیتی بودن و به خصوص مخفی بودن یک فرد در این بازه زمانی بسیار کم دیده شده است.

هاله زاید، گناهکار یا بی گناه؟

آنطور که الجزیره گزارش داده اکنون در مصر، مخاطبان و فعالان فضای مجازی دو دسته شده اند. عده ای علیه هاله زاید شده اند و گروهی نیز له او فعالیت می کنند. ابراهیم عیسی روزنامه نگار مشهور عرب پس از ناپدید شدن وزیر بهداشت مصر، از او دفاع کرد و او را یک قهرمان ملی توصیف کرد که در مقابله با ویروس کرونا در صف اول قرار گرفت و موفق شد با آن مقابله کند و به مصری ها واکسن بدهد.

اما گروهی از کاربران فضای مجازی نیز علیه هاله زاید فعالیت کرده و او را به ارتشاء و فساد متهم کرده اند.

در همین حال، برخی نیز مدعی شدند که هاله زاید به شدت بیمار است و یا مبتلا به کرونا شده و برای پایین نیامدن روحیه مردم این مساله اعلام عمومی نشده است.

نکته جالب این است که هاله زاید بین گروهی از مردم همچنان محبوب است. زاید با هدف اجرای طرح های مختلف سلامت و با شعار (100 میلیون انسان سالم) فعالیت خود را در وزارت خانه بهداشت آغاز کرد. طرح مبارزه با برخی بیماری های غیرواگیر مانند هپاتیت C و همچنین طرح چکاپ سلامت اجتماعی و به خصوص افراد روستایی از اقدامات او در این پست است که باعث محبوبیتش در بین گروهی از مردم شده است.

علاوه بر این، هاله زاید مبتکر کمپین ترک سیگار بود که در اگوست 2019 راه اندازی شد و به تبع آن 30 کلینیک ترک سیگار در سراسر مصر راه اندازی گردید.

با این حال، غیبت هاله زاید هر روز بیشتر از دیروز رمزآلود می شود. مقامات دولتی پاسخ درست و مشخصی در رابطه با غیبت او نمی دهند و این امر مساله را بیش از پیش مشکوک می کند. این اتفاق در حالی که کرونای امیکرون در شمال آفریقا غوغا کرده، دولت عبدالفتاح السیسی را دچار یک چالش مهم کرده است. باید دید در آینده نزدیک خبری از وزیر بهداشت مصر می شود یا این معما همچنان حل نشده باقی خواهد ماند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • محسن ازغدی
    1

    هاهاها

  • ناشناس
    0

    حالا این بابا چه ارتباطی با ما پیدا میکنه بهتره از مشکلات مملکت خودمون بنویسید

  • ناشناس
    0

    دوباره قاشق چی بازی در تلویزیون شروع میشه خخخخخ

  • حالا یکی
    1

    بهتره نیروهای امنیتی مصر سراغ کودتاچیان درراس آن ژنرال سیسی هم برود

  • ناشناس
    0

    نالایق بمن و تو چه کی گم شده تو مصر ها؟؟؟

  • مردیم از خوشی
    1

    چی بگم والا رسانه که بیوفته دست نا اهلش همین میشه همه ی مشکلات کشور حل شده فقط مونده این خاک بر سرتان مرگ بر سویس (الکی خوشن)مرگ بر ارژانتین (از کیروش خوشم نمیاد)...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها