با این روش عجیب به جنگ بی خوابی بروید

این که آدم نتواند راحت بخوابد، خیلی کلافه کننده است و نظر به این که ۳۰ تا ۳۵ درصد بزرگسالان علائم بی خوابی گونه را تجربه می‌کند، می‌توان نتیجه گرفت که این مشکلی جدی و بسیار شایع است. استاد علوم شناختی راه حلی آسان و سریع برای بی خوابی پیدا کرده که به کمک آن اشخاص می‌توانند خواب راحتی داشته باشند.

با این روش عجیب به جنگ بی خوابی بروید

بُر زدن شناختی

با این روش عجیب به جنگ بی خوابی بروید

دکتر بودوآن نام این روش را «بُر زدن شناختی» گذاشته است. در این روش فرد اشیاء تصادفی را که تصورشان ساده باشد در ذهن مجسم می‌کند. آن طور که او می‌گوید این روش افکار شما را هم می‌زند و از فکر به مسائلی که نمی‌گذارد خواب تان ببرد جلوگیری می‌کند.

ممکن است این کار در ابتدای امر برای برخی افراد ساده نباشد، به همین خاطر دکتر بودوآن اپلیکیشنی را با نام MySleepButton به طور خاص برای این کار طراحی کرده است. این اپ به شما برای انتخابِ فهرست واژگان کمک می‌کند و تنها کاری که باید بکنید این است که کلماتی را که به شما می‌گوید تخیل کنید.

بگذارید تخیل تان شما را به خواب ببرد

با این روش عجیب به جنگ بی خوابی بروید

اگر برای استفاده از این اپ بی میل هستید، می‌توانید خودتان به تنهایی از این روش استفاده کنید. بهترین راه برای این کار این است که به یک کلمه‌ی تصادفی و از لحاظ عاطفی خنثی که دست‌کم ۵ حرف دارد فکر کنید. مثلاً «خوابیدن» و کلمه‌هایی را تصور کنید که با هر کدام از حرف‌های این کلمه شروع می‌شوند. مثلاً:

* خرگوش
* وان
* اسب
* ببر
* یخچال
* دستکش
* نمکدان

باید دقت کنید به کلماتی که عواطف منفی یا استرس‌زا در شما ایجاد می‌کنند فکر نکنید؛ و اگر به پایان کلمه رسیده اید، اما هنوز خواب تان نبرده است همین روش را برای کلمه‌ای دیگر تکرار کنید.

امتحان کردن این روش

با این روش عجیب به جنگ بی خوابی بروید

برای امتحان این روش، دانشگاه سایمون فریزر آن را بر روی ۱۵۴ دانشجو که از وضعیت خواب خود شکایت داشتند امتحان کرد. شرکت کنندگان از این روش استفاده کردند و نتایج اثبات کرد که خواب شان به شدت بهتر شده. آن‌ها نه تنها سریع‌تر به خواب می‌رفتند بلکه کیفیت خواب شان هم بهبود یافته بود.

آیا شما هم از بی خوابی رنج می‌برید؟ این روش را امتحان کنید و ببینید برای شما هم جواب می‌دهد یا نه…

منبع: تابناک باتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها