باغ گل معجزه دبی، گلستان در کویر

باغ گل دبی یکی از باشکوه ترین و بزرگترین باغ گل طبیعی جهان است. این باغ باشکوه واقع در دبی لند با مساحتی عظیم به مساحت تقریبی 72 هزار متر مربع که به عنوان یک منطقه تفریحی غول پیکر طراحی شده است.

باغ گل معجزه دبی، گلستان در کویر

باغ گل دبی در ابتدای سال 2013 دارای 45 میلیون گل و در سال 2021 بیش از 109 میلیون گل را در خود جای داده است، و امروزه با 50 میلیون گونه ی مختلف از گل ها، منظره ای منحصر به فرد ارائه می دهد که شما را به دوردست ها خواهد برد.

یکی از برجسته ‌ترین جنبه‌ های باغ گل دبی این است که طرح‌ های گل‌ ها در هر فصل تغییر می ‌کنند تا بازدیدکنندگان هر بار که از آن بازدید می ‌کنند تجربه متفاوتی را کشف کنند. بسیاری از سازه های باغ گل دبی مانند ساعت باغ دبی، خانه های پرندگان طاق های ساخته شده از گل هایی است که می توانید از زیر آنها عبور کنید.

نمای کلی باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری در دبی است، گل‌ هایی که در باغ به نمایش گذاشته می‌شوند شامل گل اطلسی، گل شمعدانی، گل همیشه بهار، گل آفتابگردان و تعداد زیادی از گل‌ ها و طرح ‌های گیاه‌شناسی است. گل های گل اطلسی 90 درصد از تم های گل را در باغ تشکیل می دهند، زیرا توانایی عجیبی برای زنده ماندن در سخت ترین آب و هوای صحرای دبی دارند.

باغ معجزه دبی همچنین رکوردهای مهمی را با تعداد گیاهان استفاده شده، چهره های مختلف و قهرمانان افسانه ها، سازه ها و سایر تجهیزات را می توانید در این باغ ببینید. در ورودی این باغ جذاب، باغ پروانه ها با فرم دایره ای به مساحت 1800 متر مربع با پروانه های غول پیکر سه بعدی نیز عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است.

حداقل 15 هزار پروانه از 26 گونه مختلف در باغ گل دبی وجود دارد. بر اساس گزارش ها گل های به کار رفته در طرح هواپیما در باغ گل دبی وزنی معادل 100 تن عنوان شده است. همچنین بیش از 9 هزار گل و گیاه تنها برای ایجاد لوگوی امارات استفاده شده است. علاوه بر این، در سال 2016، این هواپیما در کتاب رکوردهای گینس برای بزرگترین طراحی گل اختصاص داده شده است.

بخش های محبوب در باغ گل دبی

باغ گل دبی یکی از بی نظیر ترین باغ ها در جهان است، که هر کدام از بخش های آن نشان دهنده ی یک موضوع است.

مجسمه ی گل میکی موس

در سال 2018، مجسمه 18 متر مربعی میکی موس که جایزه "بلندترین مجسمه هرس" را دریافت کرد، از بیش از 100 هزار گیاه و گل مانند گل اطلسی سفید، گل اطلسی قرمز، شمعدانی سفید، بنفش زرد، شمعدانی سفید تشکیل شده است.

خانه های گل و خانه های ییلاقی

خانه های ییلاقی و خانه هایی که باغ گل دبی را به نمایش می گذارند، تصویری رنگارنگ دارد از میلیون ها گل تشکیل شده است. همچنین مشخص شده است که این تصویر باورنکردنی رنگارنگ، تصور سرزمین پریان را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

طاق گل در باغ دبی

این طاق نما که با ایجاد شکل قلب از گل های معطر در باغ گل دبی ایجاد شده است، با هدف ایجاد فضایی رمانتیک برای زوج های عاشق باغ است. با توجه به اینکه باغ گل دبی دارای طولانی ترین دیوارهای گل است، این باغ که در کتاب رکوردهای گینس گنجانده شده است، جایزه سال 2015  را نیز برای تجربه باغ های جدید از آن خود کرده است.

6

باغ پروانه ها در باغ گل دبی

باغ پروانه دبی

آنچه در باغ گل دبی می توانید ببینید فقط به گل ها محدود نمی شود. یکی دیگر از گزینه های فوق العاده برای بازدیدکنندگان، باغ پروانه های دبی است. این قسمت شامل 15 هزار پروانه شگفت انگیز در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف است. باغ پروانه ها به عنوان بزرگترین باغ پروانه های سرپوشیده جهان شناخته می شود. همچنین موزه ای وجود دارد که در آن می توانید اطلاعات دقیقی در مورد پروانه ها در باغ بیابید که میزبان بیش از 50 گونه پروانه و بیش از 150 هزار پروانه است.

هواپیما A-380 با طراحی گل

A-380 هواپیمای ساخته شده از گل در باغ گل دبی است، ماکت گلی از بزرگ‌ ترین هواپیمای امارات روی این سیاره در اندازه واقعی، بسیار زیبا و است. این ماکت گل با حدود 500 هزار گل ایجاد شد. این زیبایی به عنوان بزرگترین طرح گل در جهان توسط رکوردهای جهانی گینس شناخته شده است.

طاق گل قلب ها

اگر در حال و هوای یک عکس عاشقانه هستید، جایی بهتر از طاق قلبی که با گل طراحی شده پیدا نمی کنید. این گذرگاه قلبی شکل در بین زوج‌ ها به ویژه در روز ولنتاین محبوب است.

ساعت گلدار

ایستادن در کنار یک ساعت به طول 15 متر که با هر فصل گل های آن تغییر می کند. می تواند بسیار جذاب باشد.

پارک دریاچه

به تمام شگفتی های باغ گل دبی، یک دریاچه مصنوعی را اضافه کنید و احساسی واقعا بی نظیر خواهید داشت. در اطراف این پار می توانید کلبه ها و خانه هایی را ببینید که با گل تزئین شده اند.

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی

بهترین زمان برای رفتن به باغ گل دبی در ماه های آخر تابستان و اوایل بهار است، زمانی که هوا آفتابی است اما خیلی گرم نیست. در فصول پاییز و زمستان نیز دبی هوایی مرطوب و نسبتا بارانی دارد.

چگونه به باغ گل دبی برویم؟

اگر قصد دارید به همراه خانواده به پارک دبی بروید. روش های مختلفی برای رسیدن به آن است. یکی از این روش ها استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. باغ گل دبی با اتوبوس شماره 105 برای رسیدن به این مقصد به گردشگران خدمت رسانی می کند. این سفر تقریباً 15 تا 20 دقیقه طول می کشد و برای هر نفر 5 درهم هزینه دارد. برای رفتن با مترو باید به شما بگوییم، که هیچ مسیر مترو مستقیمی به باغ معجزه دبی وجود ندارد، بهتر است از مترو خط قرمز به مرکز خرید امارات بروید و سپس با اتوبوس 105 به آنجا بروید. اگر گزینه ‌های حمل‌ ونقل عمومی را مناسب نمی دانید، می توانید از وسیله نقلیه شخصی خود و یا با تاکسی به باغ گل دبی بروید و روزی به یاد ماندنی را درکنار خانواده و دوستانتان سپری کنید.

7

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی

اطلاعات مفید برای بازدید از باغ گل دبی 

پارک گل دبی به طور متوسط ماهانه میزبان ۲۵۰ هزار نفر و در مدت ۶ ماه ۱.۵ میلیون نفر بوده و این باغ که در دل کویر دبی طراحی شده است به یکی از جاذبه های گردشگری محبوب تبدیل شده است. باغ معجزه تنها هفت ماه از سال باز است. باغی که تعمیر و نگهداری آن در فصل تابستان آغاز می شود، همه روزهای هفته از آبان تا اردیبهشت از ساعت 10 الی 22 قابل بازدید است. ساعت بازدید از باغ گل دبی : روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 9 شب  و جمعه ها تا شنبه ها از ساعت 9 صبح تا 10 شب بر روی عموم باز می باشد.

  • هزینه ورودی باغ گل دبی برای هر نفر : 55 درهم است.
  • هزینه ورودی به باغ دبی برای کودکان 3 تا 12 سال 40 درهم است.
  • قیمت تور دبی برای ورود برای کودکان زیر 3 سال رایگان است.
  • آدرس باغ گل دبی : دبی - منطقه دبی لند - خیابان آل بارشا جنوبی 3 - باغ گل دبی

سخن آخر

باغ گل دبی یک طبیعت سرسبز است که در مرکز منطقه دبی لند واقع شده است، این باغ 72 هزار متر مربع وسعت دارد. باغ گل دبی 150 میلیون گل را هر ساله به نمایش می گذارد. ده ها طاق رنگارنگ، مجسمه، و رایحه های گل های مختلف و شگفت انگیز را می توانید در  این باغ بی نظیر تماشا کنید. باغ گل دبی در روز ولنتاین سال 2013 افتتاح شده است، این باغ در رکوردهای جهانی گینس به عنوان بزرگترین باغ گل ثبت شده است. باغ گل دبی  در سال 2016، یک رکورد جهانی دیگر برای بزرگترین مجسمه گل به نام خود ثبت کرد. همچنین این باغ یک مدل ایرباس A380  اماراتی را که از میلیون ها گل شکوفه ساخته شده به نمایش می گذارد.

بخشی از باغ به نام باغ پروانه ها در تمام طول سال باز است، در آن می توانید نظاره گر پروانه های رنگارنگ و گوناگون که از سراسر جهان جمع آوری شده اند باشید. همچنین می توانید مجسمه 18 فوتی میکی موس از حدود100 هزار گیاه و گل ساخته شده است، را نیز ببینید. برای اطلاع و خرید تور لحظه آخری استانبول به سایت آنلاین الفبای سفر مراجعه کنید. با خرید و رزرو تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری عالی را در پیش دارید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور قطر، تور روسیه، تور قشم و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر را در وبسایت این آژانس هواپیمایی به آدرس(www.alefbatour.com)  مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها