وزیرخارجه آمریکا با مقامات تروئیکا در مورد برجام گفت و گو کرد

وزیرخارجه آمریکا در سفر به برلین با مقامات آلمان، انگلیس و فرانسه دیدار و در مورد مذاکرات جاری با ایران و بازگشت کامل به توافق هسته ای گفت و گو کرد.

وزیرخارجه آمریکا با مقامات تروئیکا در مورد برجام گفت و گو کرد

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در سفر به برلین با آنالنا باربوک وزیر امور خارجه آلمان، الیزابت تراس وزیر خارجه بریتانیا و فیلیپ اررا مدیر کل امور سیاسی و امنیتی فرانسه دیدار  و درباره پاسخ مستمر متحدان و شرکا به جنگ  روسیه با اوکراین گفت و گو کردند. 

مقامات آمریکا و سه کشور تروئیکا همچنین در مورد مذاکرات جاری با ایران و تلاش‌ها برای دستیابی به توافقی در مورد بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام بحث کردند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شده بود و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند.

انریکه مورا هماهنگ‌ کننده مذاکرات رفع تحریم‌ها سه‌شنبه گذشته راهی تهران شد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چندین ساعت با علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان گفتگو کرد. ایران و اتحادیه اروپا معتقدند که جلسات برگزار شده، فرصت مجددی را حاصل کرد تا دو طرف روی ابتکارات برای حل موضوعات باقی‌مانده مذاکرات وین متمرکز شوند.

آمریکا مدعی است: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، باید به نگرانی‌های واشنگتن  فراتر از برجام توجه کند.

دولت بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و نیز تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون گامی در جهت نشان دادن حسن نیت خود برنداشته است.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوها، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا در خصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران می گوید: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است اگر آمریکا تصمیم سیاسی خود را گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    برو عمو چند سال مردم رو سر کار گذاشتید خوب نون دونی شده براتون یا اینقدر جنم داشته باشید امضا کنید یا مثل این چهل و چند سال پا بگذارید رو همه چیز با دنیا بجنگید مردم هم که پوست کلفت تا کی دیگه بزنن بیرونتون کنند

  • ناشناس
    0

    با تشکر از تیم خبره آمریکا که برای به ثمر نشاندن برجام خیلی تلاش کردند و همچنین ‌‌پرریدنت بابدن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها