همه چیز درباره عمل لاغری اسلیو معده

آیا به دنبال یک راه حل کارآمد برای لاغری هستید که با تغییرات دائمی در زندگی ‌تان همراه باشد؟ آیا هر روش لاغری را امتحان کرده ‌اید ولی بازگشت وزن مانع پیشرفت شما شده است؟

همه چیز درباره عمل لاغری اسلیو معده

 

 اگر چنین است، عمل لاغری اسلیو معده می‌ تواند گزینه ‌ای موثر و ماندگار باشد. اما چگونه این عمل انجام می ‌شود و آیا واقعا توانسته است مشکل بازگشت وزن را برطرف کند؟

عمل لاغری اسلیو معده، یک روش پیشرفته و نوین برای کاهش وزن است . این روش معده را تغییر داده و فرآیند هضم و جذب مواد غذایی را متحول می کند. حالا سوال اینجاست: آیا این عمل واقعا می‌ تواند به شما کمک کند تا وزن خود را کاهش دهید و در عین حال از بازگشت وزن جلوگیری کنید؟

در این مقاله، ما به بررسی عمیق‌ تر این روش لاغری پرداخته و علاوه بر توضیحات جامع در مورد عمل اسلیو، به چالش ‌ها و راه‌ های جلوگیری از بازگشت وزن پس از این عمل می‌ پردازیم.

اسلیو معده چیست؟

در میان گونه ‌های مختلف جراحی، جراحی اسلیو معده (gastric sleeve surgery) که باعث کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می ‌شود، به عنوان یکی از روش ‌های متداول و محبوب شناخته می ‌شود. در این روش، 75 تا 80 درصد از حجم معده بیمار به طور دائمی حذف می ‌شود، از این رو می ‌توان ادعا کرد که بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو اتفاق نمی افتد. برای انجام اسلیو معده، شاخص توده بدنی فرد باید بیشتر از 40 باشد، به عبارت دیگر، فرد باید دارای چاقی مفرط باشد.

این جراحی با هدف درمان چاقی ‌های شدید و بهبود سایر بیماری‌ های ناشی از چاقی انجام می ‌شود. پس از انجام عمل، فرد قادر است تا مقدار کمی از مواد غذایی را مصرف کند، که منجر به احساس سریع سیری می ‌شود و در نتیجه وزن افراد به سرعت کاهش می ‌یابد.

در حال حاضر، افراد زیادی که با مشکل چاقی مفرط روبرو هستند، به دنبال راه ‌حل‌ های مختلف برای لاغری می‌ گردند. جراحی اسلیو معده اکنون یکی از محبوب ‌ترین روش ‌های جراحی در این حوزه به شمار می ‌رود.

2

چه افرادی قادر به انجام عمل اسلیو معده هستند؟

 شاید از خود بپرسید که عمل اسلیو معده برای چه افرادی مناسب است و چه شرایطی برای این عمل لازم است؟ این جراحی یکی از گزینه‌ هایی است که پس از تلاش‌ های زیاد در راستای بهبود عادات ورزشی، رژیم غذایی و استفاده از داروهای کاهش وزن انجام می ‌شود. اما به طور کلی، فرد باید شرایط خاصی داشته باشد تا واجد شرایط این عمل قرار گیرد. در ادامه، به تعدادی از این شرایط اشاره می ‌شود.

  • شاخص توده بدنی بیش از 40: برای انجام اسلیو معده، شاخص توده بدنی فرد باید بیشتر از 40 باشد؛ به عبارت دیگر، فرد باید دارای چاقی مفرط باشد.
  • ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت: اگر فردی که با فشار خون بالا یا دیابت و دیگر بیماری‌ های مرتبط با چاقی درگیر است، دارای شاخص توده بدنی بین 35 و 39.9 نیز باشد؛ می ‌تواند یکی از کاندیدهای این جراحی باشد.

چاقی بیش از 45 کیلوگرم: افرادی با اضافه وزن بیش از 45.5 کیلوگرم نیز از دیگر کاندیدهای این عمل محسوب می ‌شوند.

  • عدم اعتیاد به دخانیات و مصرف الکل: اگر فرد به مصرف مواد مخدر و الکل عادت ندارد و از نظر ذهنی آمادگی تغییر سبک زندگی خود را دارا می ‌باشد، اگر از نظر روحی و روانی در وضعیت نرمال قرار دارد و از سلامتی عمومی‌ خوبی برخوردار است.
  • چاقی عصبی و روانی: اگر چاقی فرد ناشی از بیماری‌ های روانشناختی باشد یا به عبارتی دچار چاقی عصبی و روانی است، می ‌تواند از این عمل جراحی برای لاغری بهره ببرد.

مزایای عمل اسلیو معده چیست؟

با جراحی اسلیو معده، احساس گرسنگی و اشتها به شدت کاهش می‌ یابد. این روش باعث کاهش قابل توجه سطح گرلین پلاسما در اوایل دوره پس از عمل می ‌شود که سال ‌ها پس از جراحی نیز باقی می ‌ماند. حدود 85 درصد از بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) پس از افت وزن ناشی از گاسترکتومی اسلیو بهبود می ‌یابند. علاوه بر این، این روش می ‌تواند در کاهش درد مفاصل ناشی از اضافه وزن نیز موثر باشد.

3

عوارض اسلیو معده چیست؟

جراحی اسلیو معده یک روش بی ‌خطر است که احتمال مرگ و میر در آن بسیار پایین است. علیرغم شباهت جراحی اسلیو معده به دیگر عمل ‌ها، در صورت غفلت از مراقبت ‌های لازم پس از جراحی، احتمال ابتلا به عفونت، خونریزی و صدمه به اندام‌ های دیگر وجود دارد. همچنین، این مشکلات ممکن است به دلیل پس‌ زدن عمل به دلیل برخی از بیماری ‌های زمینه‌ ای نظیر بیماری‌ های خود ایمنی رخ بدهند.

در ادامه، به برخی از عوارض جانبی احتمالی اسلیو معده پرداخته می‌ شود.

پس از انجام عمل جراحی، احتمال خونریزی در زخم ناشی از عمل و یا خونریزی داخلی وجود دارد. تشکیل لخته خون یا ترومبوز ورید عمقی (DVT) و آمبولی ریوی از دیگر عوارض جانبی ممکن است.

عوارضی که ممکن است در خود معده رخ دهند شامل نشت مایعات از جای بخیه‌ زخم، انسداد معده، سوزش معده و کمبود ویتامین ‌ها تولید شده توسط معده هستند.

برای داشتن نتیجه مطلوب، مراقبت ‌های پس از جراحی نقش اساسی دارند. پس از عمل، رعایت نکاتی نظیر اجتناب از پرخوری، تغذیه سالم زیر نظر دکتر گوارش و کبد، انجام فعالیت ‌های ورزشی تایید شده به راهنمایی متخصص، به بهبودی سریعتر و عدم بازگشت وزن کمک می‌ کند.

جمع بندی

اگر به انجام جراحی اسلیو معده نیاز دارید و آمادگی لازم را دارید، حالا تنها کافیست یک جراح لاغری مناسب را پیدا کنید. پزشک در یک جلسه ویزیت دوستانه، شرایط شما را برای انجام جراحی با دقت بررسی کرده و در صورت وجود شرایط لازم، شما را برای عمل آماده و مهیا می‌می کند. از ابتدای راه تا دستیابی شما به وزن ایده ‌آل و سلامت کامل، تیم متخصص شما را همراهی و پشتیبانی خواهند کرد. اگر احساس می ‌کنید که شاخص توده بدنی شما بالاست و با هیچ روش دیگری به کاهش وزن نرسیده ‌اید، عمل اسلیو معده می تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بی نام
    0

    الان این اقتصادیه؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها