نکات طلایی مراقبت از پوست صورت در فصل تابستان

در فصل تابستان با شروع تعطیلات، زمان تفریح و خوش گذرانی آغاز می شود. تفریحات آبی که به تنهایی گرمای تابستان را خنثی کند، می تواند نهایت لذت را به شما هدیه دهد اما کمی صبر کنید.

نکات طلایی مراقبت از پوست صورت در فصل تابستان

آیا در این میان حواستان به پوست صورتتان هست یا به کل از آن غافل شدید؟ شاید تابستان فصل مورد علاقه شما باشد اما متاسفانه پوست صورت نیاز شدیدی به مراقبت دارد تا بتواند زیبایی خود را حفظ کند. برای مراقبت از پوست صورت در فصل تابستان تنها رعایت برخی نکات می تواند خیال شما را از بابت سلامت و زیبایی راحت کند.

خطرات تابستان برای پوست

پوست بیرونی ترین لایه بدن است که به طور مستقیم با عوامل محیطی در ارتباط است اما از آن جایی که تمام نقاط بدن به جز صورت تقریبا پوشیده است؛ پس بیشترین آسیب عاید پوست صورت خواهد شد. از جمله مشکلات پوست که در فصل تابستان بروز پیدا می کند شامل:

  • آفتاب سوختگی
  • عرق سوز شدن
  • افزایش کک و مک
  • التهاب پوست
  • تشدید عرق
  • خشکی پوست

تمام موارد بالا برخی از مشکلاتی است که در فصل تابستان برای پوست رخ می دهد که با انجام مراقبت ها می توان از آن ها پیشگیری کرد.

روش های مراقبت از پوست در فصل تابستان

مراقبت از پوست در فصل تابستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای این امر راه های زیادی وجود دارد که همگی آن ها باید همزمان با هم رعایت شوند. از جمله اقدامات بسیار مهم که انجام آن ها در فصل تابستان بسیار ضروری است عبارتند از:

1.ضد آفتاب

5

استفاده از ضد آفتاب جزو مواردی است که مطلقا نباید فراموش شود و حذف این محصول مساوی است با مشکلات و بیماری های پوستی. زمانی که شما بدون هیچ محافظتی در معرض نور خورشید قرار می گیرید، اشعه ماوراء بنفش می تواند مشکلاتی از قبیل آفتاب سوختگی، چین  چروک و حتی سرطان پوست برایتان ایجاد کند. پیشنهاد می کنیم از یک ضد آفتاب با SPF مناسب در طول روز استفاده کنید و ترجیحا هر 2 الی 3 ساعت یک بار، اقدام به تمدید آن نمایید. سعی کنید پیش از خرید این محصول، تمامی ویژگی های ضدآفتاب را مورد بررسی قرار دهید تا بهترین نوع را برای مراقبت از پوست خود، انتخاب نمایید.

2.شستشوی به اندازه صورت

یکی از مواردی در در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد رخ می دهد، تعریق است. زمانی که پوست عرق می کند منافذ باز می شوند و امکان انتقال آلودگی به زیر پوست وجود دارد؛ از این رو یکی از مهم ترین اقدامات شستشوی پوست با شوینده صورت مناسب است. همچنین برای پاکسازی عمیق پوست از آلودگی ها، پیشنهاد می کنیم لایه برداری را از یاد نبرید.

3.کنترل چربی پوست

یکی از موارد دیگر که می تواند در فصل گرم تابستان باعث آزار پوست شود، چربی زیاد از حد پوست است. روش های کاهش چربی پوست بسیار زیاد است که شما می توانید با رعایت آن ها از این مشکل بزرگ در فصل تابستان رها شوید. یکی از دلایل تشدید چربی پوست در فصل تابستان تعریق بیش از حد بوده که همین موضوع باعث ایجاد جوش و لک های پوستی روی صورت می شود.

4.آبرسانی و هیدراته نگه داشتن پوست

بدون هیچ تعلل و درنگی آب بنوشید. یکی از روش های ساده که نیاز به هیچ هزینه ای ندارد، نوشیدن آب است. در فصول گرم سال سعی کنید همیشه یک بطری آب به همراه خود داشته باشید؛ چراکه در گرما میزان آب بدن کم می شود و شما باید در صدد جبران آن باشید.

همچنین در کنار مصرف آب باید از کرم های آبرسان و ماسک های مراقبت از پوست نیز استفاده کنید تا پوستتان را هیدراته نگه دارید. سعی کنید کرم آبرسان خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد و همچنین برای استفاده، بهتر است پیش از خواب آن را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید کل شب جذب پوستتان شود.

5.رژیم غذایی مناسب

6

هیچوقت تاثیر رژیم غذایی را بر سلامت پوست و مو را دست کم نگیرید؛ چراکه تاثیر مستقیمی بر آن ها خواهد داشت. اجتناب از خوردن فست فود و نوشیدنی های شیرین و قندی تا حدودی می تواند در کاهش بسیاری از مشکلات پوستی موثر باشد. سعی کنید در رژیم غذایی خود انواع میوه و سبزیجات را بگنجانید تا تمامی ویتامین ها و مواد مغذی را از طریق تغذیه به بدنتان برسانید.

6.ورزش و تحرک بدنی، کمک به بهبود آکنه

آیا از تاثیرات ورزش و انجام برخی حرکات بدنی روی پوستتان آگاه هستید؟ یکی از فواید ورزش، بهبود گردش خون در بدن است که باعث می شود میزان بیشتری اکسیژن به سلول های پوست برسد و فرایند درمان سوختگی و تسکین التهاب های ناشی از آکنه با سرعت بیشتری انجام شود.

7.استفاده از عینک آفتابی

7

شاید از این تیتر تعجب کنید و تاثیر عینک آفتابی را بر روی پوست ندانید اما اجازه دهید برایتان این موضوع را توضیح دهم. پوست دور چشم بیش از هر جای دیگری نازک است و به طور قطع نیاز به مراقبت بیشتری دارد. زمانی که شما در معرض نور خورشید باشید، این منبع نور چشمان شما را اذیت می کند و شما مجبور به تنگ کردن چشم های خود هستید اما در طول این کار پوست دور چشم شما چین می افتد و در صورتی که این عمل به طور مستمر انجام شود، پوست شما را دچار پیری زودرس خواهد کرد.

8.مراقبت از لب ها

هیچکس لب های خشک و ترک خورده را دوست ندارد اما متاسفانه یکی از رایج ترین مشکلاتی که در فصل تابستان رخ می دهد پوسته پوسته شدن لب ها است. با نوشیدن آب کافی می توانید تا حدودی به نرم تر شدن لب ها کمک کنید. همچنین در فصل تابستان پیش از آن که به خواب بروید استفاده از ویتامینه لب را فراموش نکنید.

9.استراحت را حذف نکنید، شما ربات نیستید

در فصل تابستان روزها بلندتر هستند و افراد تمایل بیشتری به انجام کار و فعالیت دارند. از طرفی به دلیل انجام فعالیت و کارهای روزمره، ممکن است زمان بیش تری را در معرض نور خورشید بمانید که باعث تسریع روند پیری می شود. در این زمان بدن برای ترمیم تمام اعضای خود نیاز به استراحت دارد. از استراحت خود نزنید و خواب کافی و منظمی داشته باشید تا پوستتان جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

نتیجه گیری

پوست از حساس ترین اعضای بدن است که به طور دائم باید به آن رسیدگی کرد. تغییرات آب و هوایی یکی از دلایل مهمی است که می تواند تاثیر زیادی بر سلامت پوست داشته باشد. سعی کنید با رعایت موارد ذکر شده آسیب های وارد بر آن را تا حد امکان کاهش دهید و با رعایت روتین پوستی، طراوت و شادابی را به چهره خود اضافه کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها