دوچرخه کوهستان با بهترین قیمت بخرید

عوامل زیادی بر قیمت دوچرخه کوهستان تاثیر دارد که دانستن آنها به ما کمک می‌کند یک دوچرخه با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنیم.

دوچرخه کوهستان با بهترین قیمت بخرید

در این مقاله قصد داریم به عواملی که بر قیمت دوچرخه و بخصوص سبک کوهستان تاثیر دارد اشاره کرده و آن‌ها را توضیح دهیم. اما بهتر است قبل از اینکه به سراغ این موارد برویم، با سبک دوچرخه‌ کوهستان بیشتر آشنا شویم. سبک کوهستان به آن دسته از دوچرخه‌ها اطلاق می‌شود که جهت عبور و صعود از مسیرهای ناهموار و شیب دار کوهستانی و آفرودی طراحی و تولید شده‌اند.  در طراحی دوچرخه کوهستان، سیستم‌های دنده، ترمز و تعلیق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند مستقیماً بر ایمنی، کیفیت سواری، راندمان و قیمت دوچرخه تأثیر بگذارند. این سبک دوچرخه‌ها به سیستم دنده پیشرفته با تعداد دنده بالا در قسمت خودرو مجهز هستند. همچنین در دوچرخه‌های کوهستان از سیستم ترمز دیسکی استفاده می‌شود که نمونه‌های هیدرولیک آن قیمت بالاتری دارند. دوچرخه کوهستان حرفه‌ای معمولاً دارای سیستم تعلیق فول ساسپنشن هستند. قیمت دوچرخه‌ کوهستان حرفه‌ای در مقایسه با نمونه‌های هاردتیل بالاتر است.  

قیمت دوچرخه کوهستان

عوامل تاثیر گذار بر قیمت دوچرخه کوهستان

عوامل مختلفی در قیمت دوچرخه کوهستان تاثیرگذار است. قیمت دوچرخه باید با کیفیت، کارایی و راندمانی که ارائه می‌دهد متناسب باشد تا ارزش خرید بالایی را ارئه دهد. قطعاً برای خرید دوچرخه‌هایی که در آن‌ها از قطعات پیشرفته‌تر و تکنولوژی‌های بالاتری استفاده شده است باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. در مشخصات فنی دوچرخه‌های کوهستان می‌توان تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، تجهیزات بیشتر و قطعات مدرن‌تری را مشاهده کرد. در ادامه به طور مختصر به مهم‌ترین مشخصات فنی دوچرخه که به هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند اشاره‌ای خواهیم داشت.

 

  • فریم دوچرخه، از مهم‌ترین عوامل

متریال و نوع طراحی فریم دوچرخه شاید مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت دوچرخه است. در دوچرخه‌های کوهستان ، به دلیل اهمیت چابکی و سریع بودن آن‌ها، تمرکز تولید کننده روی استفاده از تجهیزات تخصصی است. استیل، سنگین‌ترین و ارزان قیمت ترین فلزی است که در ساخت فریم دوچرخه به کار می‌رود. اما کربن سبک‌ترین و گران قیمت ترین فلز برای ساخت بدنه دوچرخه است. در این میان از فلز آلومینیوم نیز برای ساخت فریم دوچرخه استفاده می‌شود که قیمت بالاتری در مقایسه با فریم استیل دارد. ای تفاوت جنس بدنه باعث می‌شود تا قیمت دوچرخه کوهستان بالاتر یا پایین‌تر برو و علاوه برآن بر میزان استحکام، سرعت و سختی آنها نیز تأثیر می‌گذارد.

 

  • سیستم دنده

سیستم دنده نیز تاثیر بسزایی بر قیمت دوچرخه کوهستان دارد و قیمت دوچرخه نده‌ای به مراتب بالاتر از دوچرخه‌های ساده است. به عنوان یک اصل کلی، هر چه میزان ناهمواری مسیری که قصد صعود از آن را دارید بیشتر باشد به تعداد دنده‌های بیشتری نیاز دارید. بنابراین باید دوچرخه‌های گران قیمت تری را خریداری کنید. اگر به دنبال راندمان سواری بالاتر و سرعت بالاتر هستید، باید دوچرخه­ای را انتخاب کنید که تعداد دندانه‌ها در قسمت طبق قامه آن بیشتر باشد. سیستم دنده هر دوچرخه از قسمت‌های مختلفی چون طبق قامه، شانژمان، طبق عوض کن، زنجیر، خودرو، شیفتر و توپ تنه تشکیل می‌شود.

  • سیستم ترمز

سیستم ترمز دوچرخه نیز انواع مختلفی دارد. قیمت هر یک از آن‌ها متفاوت بوده و بر قیمت دوچرخه تأثیر می‌گذارد.

  1. ترمزهای Disc brakes به توپی چرخ دوچرخه متصل می‌شوند. این ترمزها عملکرد سریع و بی نقصی دارند و قدرت توقف آن‌ها بالا است. ترمزهای دیسکی در دو مدل هیدرولیکی (روغنی) و مکانیکی (سیمی) تولید می‌شوند. ترمزهای هیدرولیک گران قیمت ترین ترمزهایی هستند که در دوچرخه‌ها استفاده می‌شوند. قدرت این ترمزها بسیار زیاد است و دوچرخه سوار به روی شدت ترمز کنترل کمی دارد. زیرا به محض اعمال کوچک‌ترین فشار روی کتی ترمز، لنت‌ها درگیر شده و دوچرخه متوقف خواهد شد. از این ترمزها در دوچرخه‌های کوهستان حرفه‌ای استفاده می‌شود.
  2. ترمزهای لقمه‌ای V brake ارزان‌تر از ترمزهای دیسکی هستند. قدرت و ایمنی این ترمزها در مقایسه با ترمزهای دیسکی کمتر است. به همین دلیل در دوچرخه‌های کوهستانی استفاده نمی‌شوند.

ق

  • سیستم تعلیق و کمک فنرها

سیستم تعلیق از مهم‌ترین قطعاتی می‎باشد که در دوچرخه‌]ای کوهستان استفاده می‌شوند و ساخت و مونتاژ آن‌ها قیمت دوچرخه را بالا می‌برد. دوچرخه‌های تخصصی معمولاً دارای یک کمک فنر در قسمت جلو هستند. همچنین ممکن است دو کمک فنر در قسمت عقب و جلو داشته باشند. بنابراین تعداد کمک فنرها هم بر قیمت نهایی دوچرخه تأثیر می‌گذارد.

  • سطح تکنولوژی‌ استفاده شده در دوچرخه

ساخت دوچرخه‌های مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته و سیستم فنی پیچیده، پر هزینه تر بوده و به همین دلیل قیمت نهایی این محصولات بالاتر است. بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین علل تفاوت قیمت دوچرخه ‌ها، تفاوت آن‌ها از نظر مشخصات فنی و تکنولوژی‌های به کار رفته در آن است. قیمت دوچرخه‌هایی با سطح تکنولوژی و تجهیزات فنی کمتر، به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های دیگر است. اما قطعاً دوچرخه‌های ارزان قیمت، کیفیت، کارایی، دوام و ماندگاری، راحتی و کیفیت سواری پایین‌تری خواهند داشت. بنابراین برای خرید دوچرخه باید بودجه‌ای را در نظر بگیرید که نیازهایتان را برآورده کند.

ص

  • شرکت تولیدکننده دوچرخه کوهستان

همان طور که اشاره شد برند تولید کننده نیز قیمت دوچرخه را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد. دوچرخه‌های تولید شده توسط برخی از برندهای مشهور مانند جاینت و اسکات از قیمت بالاتری در مقایسه با سایر برندها برخوردار هستند. برندهای ویوا و المپیا نیز از مشهورترین برندهای تولید کننده دوچرخه مدل کوهستان هستند و قیمت محصولات این دو برند از دیگر برندهای تولید کننده کمی بالاتر است. این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت بالای طراحی و ساخت و تجهیز دوچرخه‌ها به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است.

  • چرخ‌ها

برند تولید کننده و تکنولوژی قطعات به کار رفته در سیستم ویل ست نیز بر قیمت دوچرخه تأثیر می‌گذارند. ویل ست از قطعات مختلفی چون تایر، تیوپ، توپی و طوقه تشکیل شده است. تایرهای تیوبلس و توپی‌های بلبرینگی قیمت بالاتری در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارند و سبب افزایش قیمت خرید دوچرخه می‌شوند.

لیست قیمت دوچرخه کوهستان

در ادامه لیستی از قیمت دوچرخه‌های پر فروش رده بزرگسال از بهترین برندها را مشاهده می‌کنید.

مدل و برند دوچرخه بزرگسال

قیمت دوچرخه (تومان)

دوچرخه کوهستان جاینت تالون 3 لیمیتد سایز 27.5

22.690.000

دوچرخه کوهستان انرژی 27.5 مدل MANTIS

18.190.000

دوچرخه اورلرد 27.5 کوهستان مدل OVERLORD OL27501-D

9.390.000

دوچرخه جاینت سایز 26 مدل اویه | (2022) Giant 26 Oyea

11.650.000

دوچرخه ویوا سایز 26 مدل بلیز | 2683 VIVA 26 BLAZE

11.640.000

دوچرخه کوهستان دومنظوره فلش سایز 26 مدل Flash ULTRA 6

8.050.000

دوچرخه کوهستان اورلرد سایز 29 مدل Overlord 29 Panamera Atx 1.0_D

9.690.000

دوچرخه کوهستان جاینت 29 رینکون 2 | (2022) RINCON 2 29

19.820.000

 

 

 

 

از کجا بهترین قیمت دوچرخه را بیابیم

همه ما به دنبال خرید دوچرخه با بهترین قیمت و کیفیت هستیم. زمانی که در بازار دوچرخه به دنبال خرید یک محصول باکیفیت هستیم قطعا این قیمت دوچرخه است که بر انتخاب ما تاثیر اولیه را دارد. در بازار رقابتی که امروزه میان فروشگاه‌های آنلاین به راه افتاده به راحتی می‌توان با یک سرچ ساده فروشگاه مورد نظر را انتخاب کرد. فروشگاه دوچرخه آریا چرخ که سابقه بالایی در دارد همواره بهترین قیمت دوچرخه را بین مدل‌های مختلف به خریداران خود پیشنهاد می‌دهد. این تنها فعالیت فروشگاه آریا چرخ در جهت بهبود خدمت رسانی به مشتری نیست و تمهیدات دیگری مثل تخفیفات ویژه بر روی وبسایت و ارسال رایگان دوچرخه نیز توسط مسئولین این فروشگاه در نظر گرفته شده اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه می‌توان به ارائه مشاوره فنی هنگام خرید و ارائه خدمات پس از فروش اشاره کرد. هدف این مجموعه ارائه محصولاتی با بالاترین سطح استانداردهای جهانی به هموطنان عزیز است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • آدرین
    0

    قبلا از این سایت خرید داشتم. قیمت دوچرخه که اعلام میکنن واقعا منطقی و منصفانه هست. محصولاتشان هم اورجیناله و واقعیت رو به مشتری میگن

  • مهسا
    0

    اصولا فروشنده ها دقیق هنوز نمی‌دونن تفاوت دوچرخه کوهستان با دوچرخه دومنظوره چیه چه برسه به خریدارا. اما معلوم تو این مقاله خوب به این موضوع پرداخته شده. لیست قیمت دوچرخه هم که گذاشتید با فروشگاه چک کردم درست بود اما متاسفانه دیگه قیمت ساعتی شده.

    نظرات شما -
    • شهرام کوهکن
      0

      موافقم ، من هم دقیقا با این مشکل زمانی که قصد خرید دوچرخه داشتم مواجه شدم.

  • جلال بیحقی
    0

    محتوای بسیار مفیدی بود و از اینکه لیست قیمت گذاشتید بسیار ممنونم.

  • کمالی
    0

    بسیار تخصصی و عالی توضیح داده بودید، خیلی از سوالاتی که داشتم برطرف شد و در نهایت با مشاوه خوبشون مطمئن شدم و خرید کردم

  • مهدی
    0

    فوق العاده بود بسیار کامل
    خیلی ممنونم بابت مقالتون که به شخصه به اطلاعات من در رابطه به خرید دوچرخه افزایش داد و تصمیم گیری را برای من راحت تر کرد بسیار متشکرم

  • محمدرضا
    0

    من همیشه دنبال یک دوچرخه شهری خوب بودم اما وقتی خریدم پشیمان شدم، اصلا نمیشد تو جاهای خاکی رفت و اذیت می کرد. در نهایت مجبور شدم به قیمت خیلی پایینی بفروشم یک دوچرخه دومنظوره گرفتم که واقعا راضی هستم.

  • محسن یوسفی
    0

    عالی بود ممنونم از اینکه اطلاعاتتون رو در اختیار مون گذاشتید

  • محمد مهدی عابدی
    0

    عابدی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها