پارتیشن آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی

یکی از مواردی که امروزه استفاده قابل توجهی در دکوراسیون داخلی دارد استفاده از پارتیشن برای فضاهای مختلف است که هم باعث صرفه جویی در زمان می شود و هم در هزینه ها، که این امر باعث استقبال مردم شده است.

پارتیشن آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی

در این مقاله به پارتیشن آلومینیومی در طراحی و دکوراسیون داخلی می پردازیم.

333 - Copy

پارتیشن چیست؟

برای فضاهای خالی از پارتیشن استفاده می‌کنند، از پارتیشن برای جداسازی فضا استفاده می شود که هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر دکوراسیون داخلی و فضا و معماری آن دارد.

 پارتیشن آلومینیومی ویژگی های آن:

در پارتیشن آلومینیومی فریم اصلی  سازه آلومینیومی است، به همین دلیل به آنها پارتیشن آلومینیومی می گویند. سایر اجزای آن در همه پارتیشن ها به صورت یکسان از ام دی اف و یا شیشه استفاده می شود.

پارتیشن های آلومینیومی جز پارتیشن های به روز و پرکاربرد هستند.

مزایا ی استفاده از پارتیشن آلومینیومی

۱. سبک و راحت هستند

۲. استحکام و مقاومت خوبی دارند.

۳. قابلیت تقسیم بندی فضای داخلی را دارند.

۴. دارای وزن بسیار کمی هستند به همین علت جابجایی راحتی دارند.

۵. از نظر قیمت مقرون به صرفه هستند.

۶. نسبت به پارتیشن های چوبی در برابر عواملی مانند آتش سوزی مقاومت بالایی دارند.

۷. اگر دچار آسیب دیدگی شود به نسبت ترمیم و تعمیر آن‌ها  آسان‌ است.

 کاربرد پارتیشن های آلومینیومی

پارتیشن های آلومینیومی در دکوراسیون به منظور زیبا سازی و جلوه دادن به محیط و گاهی برای جداسازی بین دو محیط مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال برای جداسازی محل ورودی منزل از اتاق نشیمن، جداسازی حال از پذیرایی، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن و برای جداسازی اتاق های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مزیت های استفاده از این کالا این است که استفاده از آن در محیط های کوچک و بزرگ معمولا مانعی ندارد. با توجه به شرایط موجود در خانه می توان از این محصول به صورت دو جداره و تک جداره در انواع مختلف و در طرح ها و رنگ های متنوع استفاده کرد. امروزه با پیشرفت صنعت مد در دیزاین داخلی دیگر نیازی نیست با خشت و آجر در محیط های کوچک به جداسازی محیط داخلی پرداخت، این پارتیشن ها تنوع زیادی دارد و شما می توانید متناسب با محیط منزل خود از انواع آن استفاده کنید.

222 - Copy

پارتیشن های آلومینیوم تک و دو جداره :

پارتیشن های آلومینیوم به دو صورت تک جداره و دو جداره در بازار عرضه می گردند.  نوع تک جداره برای محیط هایی که سر و صدای کمتری دارد معمولا استفاده میشود و نوع دوجداره در محیط های به مراتب شلوغ تر زیرا میتواند تا حدی عایق صدا و حرارت باشد.

پارتیشن آلومینیومی دو جداره

پارتیشن آلومینیومی دو جداره به دلیل استحکام و دوامی که دارد می‌تواند بسیار مورد استفاده قرار گیرد.

از آنجایی که  متریال و کیفیت و استحکام آلومینیوم دو جداره بسیار بالا است  بنابراین قیمت بالاتری دارد اما در دراز مدت می‌تواند برای بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی باشد.

 زمان اجرای پارتیشن های دو جداره برای متراژ حدودی 30 الی 100 متر مربع حدود 20 الی 25 روز کاری اعلام می گردد.

ویژگی‌های پارتیشن‌های آلومینیومی دو جداره

۱. نصب سریع، زیبایی، قابلیت تعویض قطعات.

۲. درگیر شدن فضای کمتر و قابل جابه‌جا بودن.

۳. رنگ بندی بیشتر نسبت به تک‌جداره.

۴. قابلیت اجرای کرکره در این نوع پارتیشن وجود دارد.

پارتیشن آلومینیومی تک جداره

پارتیشن آلومینیومی تک جداره دارای ستون های محکم زیادی است که بدون هیچگونه لغزندگی و به صورت کاملا ثابت روی زمین قرار میگیرد و همچنین لازم است بدانید این نوع پارتیشن به پارتیشن ارزان هم شناخته میشود.

چهارچوب این پارتیشن تک جداره به گونه ای طراحی شده است که نصب انواع تجهیزات و یراق به راحتی روی آنها انجام میشود.

در این پارتیشن‌ها با توجه درخواست مشتری می‌توان ترکیبی از ام‌دی ‌اف و شیشه در قاب آلومینیومی استفاده کرد.

به طور کلی این مدل پارتیشن دارای ویژگی ها و مزایایی است که علاوه بر تفکیک فضای محیط ، نور لازم را ایجاد میکند و همچنین تا حدی هم عایق صدا و حرارت است.

ویژگی‌های پارتیشن‌های آلومینیومی تک‌جداره

۱. زیبایی وصف نشدنی.

۲. قابلیت نصب لوگو بر روی شیشه.

۳. استحکام و مقاومت بالا.

۴. بهترین انتخاب برای محیط‌هایی که کوچک و کم جا هستند

۵. قابلیت رنگ شیشه و ام دی اف.

موارد استفاده پارتیشن آلومینیومی

موارد استفاده از پارتیشن آلومینیومی   در بخش‌های اداری و تجاری و حتی مسکونی بسیار زیاد می‌باشد. این پارتیشن‌های آلومینیومی به دلیل قابلیت ترکیب شدن با انواع شیشه‌ها و حتی ساختارهای چوبی مانند ام‌دی‌اف این امکان را به شما می‌دهد تا از لحاظ طراحی، دستتان باز باشد.

بیشتر کاربرد پارتیشن های آلومینیومی در مکان ها ، ادارات و شرکت های شلوغ و پرتردد می باشد زیرا فریم این پارتیشن ها از آلومینیوم ضخیم است و به سختی دچار تکان خوردن یا شکستن میشود.

 

مواد تشکیل دهنده پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی دوجداره ترکیبی از چوب،  شیشه و آلومینیوم است که طراحی و ساخت آن به محیط مورد استفاده و رنگ دکوراسیون بستگی دارد.

مواد تشکیل دهنده پارتیشن‌های آلومینیومی از ترکیب پروفیل آلومینیوم مخصوص که توسط پنل های شیشه ای بزرگ ساخته می‌شوند هستند که امروزه به عنوان یک سبک مدرن شناخته شده که با قابلیت انعطاف‌پذیری که دارد در هر طرحی قابل ارائه است.

سخن پایانی

 این روزها مانند گذشته دیگر نیازی به صرف هزینه های سرسام آور برای جداسازی فضا نیست و شما به راحتی می توانید با استفاده از این محصول به این امر دست پیدا کنید. علاوه بر جداسازی فضا می توانید به یک دکوراسیون شیک و خاص نیز دست پیدا کنید. به عنوان مثال شما می توانید در اتاق پذیرایی با جدا کردن فضای نشیمن از فضای بازی یک محیط خاص را تداعی و ایده پردازی کنید. این روزها اگر تمایل به جداسازی دو محیط از یک دیگر داشته باشید بدون هیچ نگرانی و به راحتی این کار عملی می شود.

شرکت پرچین یکی از بهترین تولید کنندگان پارتیشن در ایران می باشد و با مجرب ترین کادر در خصوص نصب انواع پارتیشن می تواند یک فضای اداری مدرن و بسیار زیبا برای شما فراهم کند اگر نیازمند نصب پارتیشن هستید به کارشناسان پرچین مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها