راهنمای خرید تخته چند لایه و عوامل موثر بر قیمت آن

بسیاری از برند های تخته چندلایه در بازار وجود دارند که ادعا می کنند بهترین هستند. اما شما برای تشخیص تخته چند لایه با کیفیت باید اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید، تا متوجه شوید چه عواملی یک تخته سه لا اصلی را از تخته سه لا بدون کیفیت متمایز می کند.

راهنمای خرید تخته چند لایه و عوامل موثر بر قیمت آن

هنگام بررسی تخته سه لا، باید به مواردی همچون اندازه تخته، لایه های چوب، ضخامت، نوع برند و سایر عوامل دقت کرد؛ زیرا این محصول در انواع مختلفی تولید شده و این امر موجب شده است که کاربرد هر یک برای پروژه های مختلف متفاوت باشد. با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی در رابطه با خرید و قیمت تخته چند لایه به دست می آورید و بعد می توانید از این راهنما برای انتخاب بهترین نوع تخته سه لا برای پروژه خود بهره ببرید.

راهنمای خرید تخته چندلایه

1.فروشنده

اولین نکته مهم در میان 6 موردی که هنگام خرید چوب باید در نظر بگیرید، فروشنده شما است. از آنجایی که فروشندگان تخته چند لایه در این حوزه زیاد هستند، نمی توانید مطمئن شوید که به چه کسی اعتماد کنید. به خصوص که اکنون قیمت چوب در حال نوسان است، فروشندگان با کاهش قیمت و در نتیجه کاهش کیفیت در تلاش هستند، تا محصولات خود را به فروش برسانند. با این حال، ما به شما مجموعه مدحت وود را معرفی می کنیم؛ زیرا خرید از نمایندگی های معتبر مانند این مجموعه مشکلی ایجاد نمی کند .

2.نوع تخته چندلایه

همانطور که اشاره شد، تخته چندلایه در انواع مختلفی تولید می شود که با توجه به کاربردهای متفاوت، در صنایع گوناگونی استفاده می شود. مرسوم ترین تخته چندلایی موجود در بازار، تخته سه لایی است که تا مدت ها قبل به تخته چندلایی، تخته سه لا هم می گفتند. این نوع تخته نسبت به دیگر انواع تخته های چندلایی نازک تر می باشد، اما از استحکام بالایی برخودار است. به همین دلیل از این محصول در ساخت وسایل تزئینی و استفاده در دکوراسیون فضای داخلی منازل استفاده می شود.

3.روکش تخته

یکی دیگر از عواملی که برای تهیه این محصول نیاز است بررسی شود، روکش آن می باشد؛ زیرا هر مقدار ضخامت روکش بیشتر باشد، برکیفیت این محصول تاثیر گذاری بیشتری دارد. در مقابل، روکش های نازک و ضعیف در حین سنباده کاری دچار مشکلاتی می شوند، در نتیجه بر کیفیت کار شما می تواند موثر باشد.

4.اندازه تخته چند لایه

ثقق

یکی از نکات مهم در هنگام خرید تخته چند لایه، اطلاع دقیق از ابعاد و اندازه تخته می باشد. بنابراین هنگام تهیه این محصول باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید؛ زیرا اگر پس از خرید متوجه می شوید که اندازه تخته چندلایی تهیه شده با ابعاد پروژه شما سازگاری ندارد، مجبور به صرف هزینه بیشتری می شوید.

اندازه تخته چندلایی استاندارد، ۴*۸ فوت است، اما این ابعاد می تواند در کشورهای مختلف تفاوت داشته باشد. به همین دلیل، تخته چندلایی در ابعاد دیگری همچون ۴*۴، ۲*۴ و ۲*۲ نیز تولید می شود. البته این نکته نباید فراموش شود که این سایز ها تنها ابعاد موجود در بازار نمی باشند و این محصول در سایز های بسیار بزرگ هم تولید می شود.

5.درجه تخته چند لایه

چند نوع درجه بندی برای تخته چندلایه وجود دارد که باید بر اساس پروژه مورد نظر این محصول را انتخاب کنید. نمرات تخته ها بر اساس نیاز افراد متفاوت هستند؛ در نتیجه انتخاب درجه مناسب می تواند بهترین کاربرد را برای شما داشته باشد.

تخته چند لایه، در سه درجه با کیفیت متفاوت طبقه بندی شده است که بنا برکاربرد آن در پروژه می توانید این محصول را انتخاب کنید. سطح A بالاترین درجه کیفی تخته چند لایه می باشد و صرفا برای مواردی که نیاز به مقاومت بالا داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از صنایع، استفاده از تخته درجه A نیازی نمی باشد، بنابراین برای این نوع پروژه ها کیفیت تخته با درجه C یا D کافی می باشد. قیمت تخته چند لایه A به دلیل تعداد لایه های بیشتر و کیفیت بالاتر نسبت به تخته های C و D گران تر می باشد.

6.ضخامت تخته چند لایه

فغفقغ

در نظر داشته باشید، روکش ها می توانند ضخامت های متفاوتی نسبت بهم داشته باشند، بنابراین هنگام خرید بررسی کنید که چه نوع تخته ای متناسب با پروژه شما است. ضخامت تخته نهایی ممکن است بسته به جایی که آن را خریداری می کنید متفاوت باشد، حتی اگر تعداد لایه های آن به اندازه دیگری باشد.

علاوه بر این، هنگام خرید، بودجه مورد نیاز از اهمیت خاصی برخودار می باشد؛ زیرا هر مقدار تعداد لایه های چوب بیشتر باشد، ضخامت تخته زیاد شده و در نهایت قیمت تخته چند لایه افزایش می یابد. برخی از پروژه‌ها به تخته‌ های ضخیم‌تری نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر بسته به میزان استحکام مورد نیاز، می‌توانند از تخته های ضعیف تر در کار خود استفاده کنند. به عنوان مثال کارهایی مانند زیرسازی نیازی به تخته سه لا درجه A ندارند.

ما تا به اینجای مقاله درباره نحوه خرید تخته چند لایه اشاره کرده ایم. حال اگر می خواهید اطلاعاتی در رابطه با انواع تخته چند لایه و کاربردهای آن در صنایع مختلف بدانید، مقاله چرا تخته چندلایی به یک وسیله کاملا کاربردی در صنایع تبدیل شده است؟ از سایت بهار نیوز را مشاهده نمایید.

قیمت تخته چند لایه

حغغف

همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم، قیمت تخته چندلایی بر اساس معیارهای خاصی نرخ گذاری می شود. مهم ترین فاکتور برای تعیین قیمت این نوع محصول ساختار و کیفیت چوب می باشد. علاوه بر این دومین معیار تعیین کننده قیمت چوب های چند لایه، ضخامت و ابعاد این محصول می باشد. توجه داشته باشید، نحوه عرضه کالا، حمل و نقل، شرایط دسترسی به کالا و بسیاری از موارد دیگر می تواند در قیمت گذاری تخته های چندلایی تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها