راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی

امروزه قیمت زغال صنعتی در بازار پیوسته در حال افزایش است. این افزایش قیمت شاید شما را به این فکر بیندازد که با داشتن سرمایه قابل توجهی، اقدام به راه اندازی خط تولید زغال صنعتی کنید.

راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی

اما ممکن است سوالاتی در ذهن شما شکل گیرد. سوالاتی مثل اینکه آیا راه اندازی خط تولید زغال صنعتی به سرمایه بسیار زیادی نیاز دارد؟ آیا می‌تواند سود قابل توجهی را نصیب شما کند؟ دستگاه‌های لازم برای راه اندازی خط تولید زغال صنعتی چیست؟ در ادامه به تمامی سؤالات شما در این رابطه پاسخ خواهیم داد.

 

فرآیند تولید زغال صنعتی

برای تولید زغال صنعتی به یک دستگاه نیاز دارید که بتواند خاک اره را با سایر مواد مخلوط کند. یعنی در مرحله اول، خاک اره باید به بریکت تبدیل شود. کیفیت دستگاه‌ها و تجهیزات در این مرحله اهمیت بسیار زیادی دارد.

در مرحله بعد، خاک اره‌ای که به بریکت تبدیل شده است، باید فشرده شود. به این منظور بریکت وارد دستگاه‌های فشرده سازی زغال می‌شود و در نهایت  به شکل‌های مختلف تولید می‌شود. زغال صنعتی معمولاً به شکل‌های مکعبی ساخته می‌شود.

ساختار مورد نظر در مرحله بعد باید وارد کوره های داغ شود. در کوره، ساختار زغال فشرده از نظر فیزیکی تحت تأثیر حرارت و فشار تغییر می‌کند و به زغال خالص تبدیل می‌شود. در مرحله نهایی، بسته بندی صورت می گیرد و این محصول در اندازه‌های مختلف وارد بازار می‌شود.

تولید زغال صنعتی چقدر هزینه نیاز دارد؟

قبل از اینکه به راه اندازی خط تولید زغال صنعتی بپردازید، ابتدا باید یک برآورد اولیه از هزینه‌ها، داشته باشید. هزینه خط تولید زغال صنعتی شامل موارد گوناگونی می‌شود که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

·مکان مورد نظر برای تولید زغال صنعتی

بسته به اینکه قصد دارید کارگاه تولید زغال صنعتی با چه مقیاسی برای راه اندازی خط تولید در نظر بگیرید یا روزانه قصد تولید چه مقدار زغال صنعتی را دارید، هزینه‌های نهایی نیز متفاوت خواهد بود. مهمترین هزینه در راه اندازی خط تولید زغال صنعتی، هزینه‌های مربوط به مکان فعالیت است.

یعنی باید یک کارگاه یا سوله خریداری یا اجاره کنید. تولید زغال صنعتی فرآیندی نیست که بتوانید در مکان‌های معمولی انجام دهید یا نزدیک شهر باشید. چرا که آلودگی‌های بسیار زیادی وارد اتمسفر می‌شود. بنابراین لازم است برای خرید سوله یا کارگاه کوچک، کمی از شهر فاصله بگیرید.

·خرید دستگاه‌ها و تجهیزات

هزینه های بعدی مربوط به خرید دستگاه‌ها و تجهیزات هستند و در ادامه تمامی تجهیزات و ماشین آلات برای ساخت زغال فشرده را بیان خواهیم کرد.

·هزینه های مصرفی

شما باید به صورت ماهانه هزینه‌هایی را برای آب، برق و گاز پرداخت کنید. چرا که مصرف انرژی برای تولید زغال بسیار بالاست.

·مواد اولیه

سیبسیب

باقی هزینه‌ها مربوط به خرید مواد اولیه می‌باشد. با توجه به قیمت بالا و درآمد به صرفه‌ای که تولید زغال در کشور دارد، پرداخت این هزینه‌ها و سرمایه گذاری روی این موضوع، انتخاب کاملاً مناسبی خواهد بود.

·حقوق کارمندان خط تولید

فقط با خریدن مواد اولیه و آماده سازی مکان مورد نظر، نمی‌توانید از پس همه عوامل بربیایید. باید برخی از نکات را در رابطه با راه اندازی خط تولید زغال صنعتی در نظر بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات، عوامل و پرسنلی هستند که برای شما کار می‌کنند، بخشی از هزینه‌های مربوط به فعالیت شما، قطعاً مربوط به همین اشخاص است. تمامی این موارد باید حساب شده انجام شود تا بتوان با راه اندازی خط تولید زغال صنعتی درآمد قابل توجهی را کسب کرد.

دستگاه‌ های راه‌ اندازی خط تولید زغال صنعتی

برای راه اندازی خط تولید زغال صنعتی به دستگاه‌های مختلفی نیاز دارید که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد.

·کوره‌ های صنعتی

کوره های صنعتی مهم‌ترین دستگاه برای راه اندازی خط تولید زغال صنعتی هستند. این کوره‌ها از بدنه های آهنی ساخته شده‌اند که کیفیت کار آنها را بسیار بالا می‌برد. کورهای صنعتی با توجه به کارایی و کارکرد خود، اندازه‌ها و ابعاد متفاوتی دارند. مثلاً اگر بخواهید در یک مقیاس وسیع تولید زغال صنعتی داشته باشید، کوره‌های صنعتی بزرگ‌تری نیز نیاز خواهید داشت.

فضای این کوره‌ها به شکل یک اتاقک آهنی است و می توان خاک اره هایی که به بریکت تبدیل شده‌اند را درون آن ها قرار داد. حرارتی که کوره در آن قرار دارد به حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ درجه می‌رسد و به طور کامل بریکت‌ها را گرم می‌کند.

·اکسترودر

یکی دیگر از انواع ماشین آلات تولید زغال فشرده یا صنعتی، اکسترودر می‌باشد که در واقع مهمترین و اصلی‌ترین بخش تولید زغال صنعتی است. در مرحله اول هنگامی که خاک اره به بریکت تبدیل شد، باید وارد دستگاه های مخصوص شده و فشرده شود. دستگاه اکسترودر می‌تواند این کار را انجام دهد.

عهعخعهخ

این دستگاه؛ خاک اره، چوب‌های ریز و خشک شده و تمامی ضایعات چوبی را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد. آنها به یکدیگر می‌چسبند و در نهایت به زغال فشرده تبدیل می‌شوند. زغال فشرده در مرحله بعد وارد کوره شده، بسته بندی و راهی بازار می‌شوند.

·سیکلون

خاک اره و مواد چوبی که ابتدا وارد خط تولید زغال صنعتی می‌شوند، رطوبت بسیار زیادی دارند. بنابراین ابتدا باید رطوبت آنها گرفته شود و کاملاً خشک شوند. برای این کار از لوله‌های سینوسی استفاده می‌شود. این مواد چوبی پس از خشک شدن در لوله‌های سینوسی، وارد سیکلون می‌شوند. سیکلون در واقع محلی برای تجمع خاک اره هایی است که رطوبت آن‌ها کامل گرفته شده است. این دستگاه به شکل یک مخروط است و موادی که از آن عبور می‌کنند در آن جمع می‌شوند.

·لوله سینوسی

این دستگاه همانطور که از نام آن مشخص است، به دلیل پیچ و خم لوله‌هایی که دارد، لوله سینوسی نامیده می‌شود. لوله سینوسی دستگاهی است که به طور کامل موادی که از آن عبور می‌کند را خشک می‌کند. هنگامی که خاک اره یا چوب خشک وارد لوله سینوسی می‌شود، به آن حرارت و گرما داده می‌شود و در نهایت کاملاً خشک شده و به سیکلون وارد می‌شود.

·سرند و مکنده

سرند یکی از دستگاه ها برای راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی است که می‌تواند به طور کامل مواد اولیه مثل خاک اره و زغال را از یکدیگر جدا کند و در واقع نقش مهمی در تفکیک مواد اولیه دارد. در مرحله بعد، مواد اولیه وارد دستگاه مکنده می‌شوند که یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های خط تولید زغال صنعتی است. مکنده قادر است مواد اولیه را دریافت کند و به آنها حرارت و گرما دهد. سپس به لوله سینوسی و در نهایت به سیکلون انتقال دهد.

مکنده در خط تولید زغال صنعتی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید قدرت بالایی داشته باشد. در واقع بازدهی کار و سودآوری تا حد زیادی به کارکرد و فعالیت مکنده بستگی دارد.

الزامات یک کارگاه تولید زغال صنعتی

تولید زغال صنعتی به ابزارهای پیشرفته و راه اندازی یک خط تولید با تجهیزات و دستگاه های با کیفیت نیاز دارد. اگر چه که تجهیزات و تکنولوژی های بسیاری برای تولید زغال وجود دارد، با این حال روش تولید ثابت است.

در این مطلب به طور کامل درباره راه اندازی کارگاه تولید زغال صنعتی صحبت شد. با توجه به قیمت بالای زغال و اهمیت آن در صنعت و جامعه، راه‌اندازی این خط تولید می‌تواند سودآوری مناسبی برای همه افراد داشته باشد. مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند بدانید چه دستگاه‌هایی برای راه اندازی خط تولید زغال نیاز دارید و همچنین هزینه لازم برای راه اندازی خط تولید زغال چقدر خواهد بود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    برای بالفور درست میکنید با این قیمتها که نمیشه کباب خورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها