فواید مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای دانشجویان ایرانی

تحصیل، زندگی و کار در آمریکا فرصتی طلایی برای هر یک از شماست. اما بهتر است قبل از هر چیز، راجع به فواید تحصیل در این کشور نکاتی را بدانید.

فواید مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای دانشجویان ایرانی

اگر تا به حال تصور می‌کردید که مهاجرت تحصیلی به آمریکا برای یک دانشجوی ایرانی غیرممکن و سهل‌الوصول است، پس اشتباه می‌کردید! اگر راه و روش‌های مربوط به آن را بلد باشید و از طریق یک وکیل یا موسسه‌ی مهاجرتی معتبر اقدام کنید، طبیعتا به راحتی می‌توانید از ایالات متحده‌ی آمریکا، کشور اول جهان یا به عبارتی، این ابرقدرت بزرگ پذیرش بگیرید. اما قبل از آن، ممکن است راجع به این کشور شایعه‌هایی شنیده باشید و به طور کلی، از‌ آن بترسید! مثلا ممکن است تصور کنید که آمریکا کشوری نژادپرست است که به آسیایی‌ها رحم نمی‌کند. اما در همین مرحله دچار اشتباه شده‌اید. آمریکا کشوری چندفرهنگی و به عبارتی، مولتی‌کالچرال است. کشوری که مهاجران زیادی را در دل خود جای داده و مردمش فرهنگ برخورد با مهاجران را یادگرفته‌اند. پس طبیعتا تحصیل، زندگی و کار در این کشور فرصتی طلایی برای هر یک از شماست. اما بهتر است قبل از هرچیز، راجع به فواید تحصیل در آمریکا نکاتی بدانید.

تحصیل در آمریکا

1: حق انتخاب در انواع و اقسام رشته‌های تحصیلی

تحصیل در آمریکا یعنی حق انتخاب در تعداد زیادی از گزینه‌ها و فرصت‌ها بین رشته‌های تحصیلی مختلف. به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید دقیقا مطابق با علایق خود، رشته‌ی تحصیلی مناسبی را پیدا کنید.

با توجه به چنین تنوع رشته‌های تحصیلی در آمریکا، شاید انتخاب یک رشته‌ی مناسب به یک چالش تبدیل شود. پس شما باید ابتدا به رشته‌ی تحصیلی خود در ایران، سلیقه‌ی خود، بازار کار رشته، شخصیت و خلق‌وخوی خود برای تحصیل و ... خوب فکر کنید.

2: بهتر شدن فرصت‌های شغلی، هرجای دنیا که باشید

فرقی نمی‌کند که قصد دارید پس از فارغ‌التحصیلی در آمریکا، در همین کشور بمانید یا در جایی دیگر ساکن شوید. اخذ مدرک در دانشگاهی در آمریکا این پتانسیل را دارد که فرصت‌های شغلی فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار دهد.

در طول تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از واحد‌های عملی، مشارکت و کارآموزی برای کسب تجربه‌ی عملی در زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود استفاده کنند. این نه تنها فرصت‌های یادگیری ارزشمندی را فراهم می‌کند، بلکه می‌تواند به ایجاد روابط قوی با کارفرمایان آینده کمک کند. حتی می‌تواند یک کارفرما را متقاعد کند که برای اخذ ویزای شغلی از شما حمایت کند.

3: افزایش مهارت در زبان انگلیسی به بهترین شکل ممکن

یکی از بهترین راه‌ها برای تسلط به یک زبان جدید این است که خود را کاملاً در آن غرق کنید. پس تکمیل مهارت‌های انگلیسی خود در دوران تحصیل در آمریکا می‌تواند مزایای ارزشمندی داشته باشد.

حتی اگر مهارت فوق‌العاده‌ای در زبان انگلیسی دارید، باز هم اصلاح مهارت‌هایتان می‌تواند به شما در دستیابی به موقعیت شغلی بی‌نظیری در بازار کار کمک کند، به خصوص اگر امیدوارید که برای یک سازمان بین‌المللی کار کنید. داشتن دانش قوی از یک زبان و فرهنگ می‌تواند شما را به یک دارایی ارزشمند برای هر سازمان تبدیل کند، زیرا این، مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی شما را نشان می‌دهد.

4: به پرسپکتیو جهانی دست پیدا می‌کنید

علاوه بر طیف گسترده‌ای از فرصت‌های تحصیلی و شغلی که به دانشجویان بین‌المللی در ایالات متحده ارائه می‌شود، تحصیل در خارج از کشور امکان توسعه‌ی شخصی عظیمی را فراهم می‌آورد. تحصیل در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا شبکه‌ی جهانی خود را گسترش دهند، فرهنگ جدیدی را تجربه کرده و چشم‌انداز جهانی به دست آورند.

تحصیل در یک دانشگاه آمریکایی دانشجویان بین المللی را در معرض فرهنگ‌های مختلفی قرار می‌دهد که ممکن است آن‌ها را تجربه نکرده باشند. در واقع‌ آن‌ها نه تنها زبانی متفاوت یاد می‌گیرند، بلکه پویایی فرهنگی متفاوتی را در کلاس درس تجربه می‌کنند. این پویایی فرهنگی، خارج از کلاس درس نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

چه در داخل و چه خارج از کلاس درس، دانشجویان بین‌المللی، به خصوص کسانی که از خاورمیانه مهاجرت می‌کنند، با نظرات افراد با زمینه‌های مختلف روبرو می‌شوند. نظراتی که به راحتی و در چارچوب دموکراسی معروف آمریکا بیان می‌شود. توانایی برقراری ارتباط با چنین طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها به شما این فرصت را می‌دهد تا به انسانی کاملا متفاوت با چیزی که قبلا بودید و در زندگی آموخته بودید تبدیل شوید. شما در آمریکا یاد می‌گیرید که چگونه با سایر نظرات، دیدگاه‌ها و تفکرات کنار بیایید و به آن‌ها فکر کنید.

5 . فرصت اقامت و زندگی در خود آمریکا

در آخر می‌توان گفت که یکی از فرصت‌های طلایی برای زندگی در کشور اول دنیا، همین تحصیل در آمریکا است. شما در صورتی که بتوانید از یکی از دانشگاه‌های آمریکایی فارغ‌التحصیل شوید، قادر خواهید بود که به طور قانونی با مدرک خود دنبال کار بگردید و ویزای تحصیلی آمریکا را به ویزای کاری تبدیل کنید. در این صورت، کارفرما اسپانسر شما خواهد شد و پس از ورود به OPT، می‌توانید جهت اخذ اقامت دائمی خود اقدام نمایید.

مهاجرت تحصیلی به آمریکا با موسسه‌ی مهرآیین مخبری

موسسه‌ی مهرآیین مخبری جهت کمک به دانشجویان جهت تحصیل در کانادا و آمریکا تاسیس شده است و مراکز معتبر آن در سراسر دنیا، موجود است. این موسسه، به سرپرستی مهرآیین مخبری تاسیس شد. خود او در سال 213 در مقطع دکترا از ایالات متحده‌ی آمریکا پذیرش گرفت و در حال حاضر، شهروندی قانونی این کشور است. این موسسه، در تمام مراحل در کنار شما خواهد بود تا در انتخاب رشته، پذیرش از دانشگاه، اخذ ویزای تحصیلی ، سکونت، کار و اخذ اقامت دائم از کشور مورد نظر اقدام نمایید.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها