نگاه بهارستان به کدام وزرا منفی است؟ / آخرین خبرها از چینش کابینه دوازدهم

حسن روحانی رئیس جمهور درحالی قرار است فردا فهرست اعضای کابینه دوازدهم را به مجلس بدهد که گفته می شود برخی از وزرا ممکن است در دقیقه 90 تغییر کنند.

نگاه بهارستان به کدام وزرا منفی است؟ / آخرین خبرها از چینش کابینه دوازدهم

به گزارش خبر فوری ، روز گذشته برخی خبرها حاکی از آن بود که ناصر زرافشان از حضور در وزارت آموزش و پرورش انصراف داده و شانس مولاوردی برای آنکه تنها وزیر زن کابینه روحانی باشد افزایش یافته است.

حتی الیاس حضرتی از اعضای فراکسیون امید تهدید کرده بود که ممکن است نماینده ها به زرافشان رای ندهند.

از 18 وزیر دولت روحانی، دست کم چهار وزیر شانس پایینی برای کسب رای دارند و همین امر باعث شده برخی رسانه ها احتمال بدهند روحانی فردا کابینه ای را به مجلس معرفی کند که با فهرست های پیشین کمی تفاوت داشته باشد

اما افزون بر زرافشان، وضعیت برخی دیگر از وزرا نیز در فهرست احتمالی کابینه دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد چندان مناسب نیست. شاید دلیل تعویق سه روزه تقدیم فهرست وزرای پیشنهادی و عدم معرفی آنها در روز تحلیف ، هم همین وضعیت نامعلوم رای اعتمادها بوده باشد ( اینجا بیشتر بخوانید ).

افزون بر زرافشان، خبرگزاری مهر خبر داده که احتمال دارد علی ربیعی وزیر احتمالی کار نیز رای لازم را در بهارستان نداشته باشد. پیش از این گفته می شد قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، شرط پذیرش مسئولیت در وزارتخانه را خروج ربیعی از کابینه اعلام کرده است. این دو بر سر بیمه ها اختلاف نظر داشتند.

از دیگر وزرایی که گفته می شود شانس پایینی برای رای اعتماد دارد، نهاوندیان است. رئیس دفتر پیشین رئیس جمهور که قرار است در دولت بعدی جای طیب نیا را بگیرد. گفته می شود برخی نماینده های مجلس موافق حضور او در راس تیم اقتصادی دولت نیستند و شاید معاون اول رئیس جمهور نیز ملاحظاتی در این رابطه داشته باشد.

از دیگر وزرایی که مجلس حساسیت هایی نسبت به آنها دارد، رحمانی فضلی وزیر احتمالی کشور است. گفته می شود شاید فراکسیون امید به او رای ندهد. هرچند یک عضو فراکسیون امید به خبرفوری گفته است که این فراکسیون پس از اخذ برنامه ها و مطالعه گزارش های موجود پیرامون هر وزیر، نسبت به رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تصمیم می گیرد.

بنابراین از 18 وزیر دولت روحانی، دست کم چهار وزیر شانس پایینی برای کسب رای دارند و همین امر باعث شده برخی رسانه ها احتمال بدهند روحانی فردا کابینه ای را به مجلس معرفی کند که با فهرست های پیشین کمی تفاوت داشته باشد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ذوالقرنین
    0

    شرط وزیر بهداشت جالبه .شق الشمر کردی حقوق خودی ها رو 20 برابر کردی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها