وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کیست؟

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کیست؟

چه کسی بر کرسی وزارتخانه وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی خواهد نشست؟ وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کیست؟ آیا دو تابعیتی ها از مجلس رای اعتماد میگیرند؟

به گزارش خبر فوری ، گمانه زنی ها حاکی از آن است که محمد نهاوندیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کیست این هفته به مجلس معرفی میشود. محمد نهاوندیان متولد سال ۱۳۳۳ در تهران است. و در حال حاضر 63سال دارد. ( سن و سال وزرای پیشنهادی را اینجا ببینید )

نهاوندیان در سال ۷۲ به وزارت بازرگانى که مدیریتش برعهده یحیى آل اسحاق عضو شوراى مرکزى جمعیت موتلفه بود، رفت و معاون او شد و تا سال 80 در این وزارتخانه ماند و پس از آن سمت‌هایی چون مشاور اقتصادى سیدمحمد خاتمى، رئیس مرکز ملى جهانى شدن و رئیس شوراى اقتصادى سازمان صدا و سیما را از سال ۸۰ تا ۸۴ برعهده داشت.

وی از سال ۱۳۸۹ تا پاییز ۱۳۹۲ رئیس اتاق بازرگانی ایران را برعهده داشت.

در جریان رقابت‌هاى انتخاباتى ریاست جمهورى در سال ۸۴ مدیریت اقتصادى برنامه‌هاى على لاریجانى را برعهده گرفت. پس از تشکیل دولت نهم نیز یک باره نام او براى دبیرکلى بورس مطرح شد اما وى نپذیرفت و ترجیح داد همکارى خود را با على لاریجانى که به سمت دبیر شوراى عالى امنیت ملى انتخاب شده بود، ادامه دهد و معاونت اقتصادى او در این شورا را پیگیرى نماید.

این اقتصاددان 12 مرداد سال 1392 از سوی حسن روحانی، به سمت رییس دفتر رییس جمهور ایران منصوب شد.

گرایش محمد نهاوندیان اصلاح طلبانه است. اما حضور وی در کنار اصولگرایان مخصوصا علی لاریجانی همواره به چشم می خورد. ( گرایش سیاسی وزرای جدید را اینجا مطالعه کنید )

تابعیت دوگانه نهاوندیان از آمریکا برای وی دردسرهایی ایجاد کرد و مسلما زمانی که وی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد به مجلس شورای اسلامی معرفی شود مجلسی ها از این نکته به سادگی نخواهند گذشت.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پیام
    0

    اگه متولد۳۳ هست چراپنجاه وسه سالشه مگه الان توچه سالی هستیم؟؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها