وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

چه کسی بر کرسی وزارتخانه آموزش و پرورش خواهد نشست؟ وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای وزارتخانه آموزش و پرورش کیست؟ این وزیر برای بدست آوردن این مقام با چه کسانی رقابت کرده است؟

به گزارش خبر فوری، گمانه زنی ها حاکی از آن است که علی زرافشان به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش این هفته به مجلس معرفی میشود. علی زرافشان متولد 1334 با 62 سال سن معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش بوده است.

وی پیشتر از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴، مدیر کل دفتر برنامه ‌ریزی و تألیف کتابهای درسی سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی و از ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ مشاور آموزشی وزیر آموزش و پرورش بوده است.

حسن روحانی در دولت دوم خود و کابینه دوازدهم احتمالا زرافشان را به عنوان وزیر آموزش و پرورش در این هفته به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.

از جمله طرحهای انجام شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دوره مسئولیت هایش می توان از طرح تعالی مدیریت مدارس است که بر اساس آن دبیرستان ها درجه بندی می شدند نام برد.

علی زرافشان زمانی به عنوان اصلی ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش مطرح است که توانسته است گزینه هایی مانند مجتبی زینی وند، علی محمد مصلحی ، حسینی مکارم، مختار موسوی، علی عمادی، معافیان، جمشید انصاری و بطحایی را کنار بزند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حسن روحانی در دولت دوازدهم احتمالا جزو افراد مسن كابينه خواهد بود وی که متولد 1334 است با 62 سال سن یکی از پیر ترین افراد کابینه دولت دوازدهم خواهد بود. ( سن و سال وزرای پیشنهادی را اینجا ببینید ).

در مورد علی زرافشان نوشته اند: وی خودش را به عنوان اصلاح طلب در آموزش و پرورش معرفی کرده است اما حلقه اصلی مشاوران و همفکران و دوستان بیست ساله اش در وزارت آموزش و پرورش از افرادی هستند که به اردوگاه اصول گرایان تعلق دارند و حاصل سال ها مدیریت این گروه در حوزه های مختلف آموزش و پرورش ، رکود و سکون افکار و آرا در حوزه های مختلف آموزش و پرورش بوده است. افرادی که سر نخ هایشان به حداد عادل، ولایتی، قرائتی و برخی دیگر از اصول گرایان می رسد و مستقیما و یا غیر مستقیم در ارتباط با این افراد می باشند.

ولی هنوز هیچ مطلبی در خصوص گرایش سیاسی علی زرافشان منتشر نشده است و به صورت رسمی جهت گیری و گرایش وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مشخص نیست. ( گرایش سیاسی وزرای جدید را اینجا مطالعه کنید )

سوابق شغلی علی زرافشان:

۱- معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش (۱۳۹۲)

۲- مشاور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی (۱۳۹۲-۱۳۸۴ )

۳- مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتاب های درسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی (۱۳۸۴-۱۳۸۰ )

۴- مشاور آموزشی وزیر آموزش و پرورش (۱۳۸۰-۱۳۷۶)

۵- معاون و دبیر دبیرستان شاهد (۱۳۷۶-۱۳۶۸)

۶- معاون آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران(۱۳۶۸-۱۳۶۷)

۷- هماهنگ کننده گروه های آموزشی استان تهران (۱۳۶۷-۱۳۶۵)

۸- کارشناس آموزش ضمن خدمت استان تهران(۱۳۶۵-۱۳۶۳)

۹- استخدام رسمی آموزش و پرورش به عنوان هنرآموز هنرستان (۱۳۶۳)

۱۰- مدرس مرکز تربیت معلم (دوره های ضمن خدمت و بدو خدمت ) (۱۳۶۸-۱۳۶۳)

۱۱- مدرس مرکز آموزش کتابداری (۱۳۷۸-۱۳۷۴)

۱۲- دبیر دبیرستان (۱۳۶۳-۱۳۵۸)

۱۳- دبیر راهنمایی تحصیلی(۱۳۵۸-۱۳۵۶)

۱۴- معلم ابتدایی(۱۳۵۶-۱۳۵۳)

۱۵- عضو شورای عالی آموزش و پرورش(۱۳۸۴-۱۳۸۰)

۱۶- مسئول کمیسیون برنامه درسی شورای عالی آموزش و پرورش(۱۳۸۴-۱۳۸۰)

۱۷- عضویت در۹ کمیسیون شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان کارشناس(۱۳۹۲-۱۳۷۶)

۱۸ - نماینده وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان به منظور تدوین تفاهم نامه همکاری فی مابین (۱۳۷۷)

۱۹- نماینده وزارت آموزش و پرورش و رئیس هیئت نمایندگی تدوین تفاهم نامه فی مابین با وزارت آموزش و پرورش اتریش (اتریش، ۱۳۷۸)

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها