برآورد اولیه خسارت مستقیم « طوفان الاقصی » به اسرائیل : ۶.۸ میلیارد دلار

جنگی که ارتش اسرائیل در نوار غزه به راه انداخته، شرکت‌ها به‌ویژه استارت‌آپ‌های فعال در بخش فناوری را پس از موافقت دولت اسرائیل با فراخوان ۳۶۰٫۰۰۰ سرباز ذخیره، فلج کرده است به خصوص شرکت‌هایی که در خارج از اسرائیل فعالیت می‌کنند و با نهادهای داخل اراضی اشغالی ارتباط دارند.

برآورد اولیه خسارت مستقیم « طوفان الاقصی » به اسرائیل : ۶.۸ میلیارد دلار

العربی الجدید نوشت: تجارت متوقف شده و جلسات در شرکت‌های مختلف لغو شده است زیرا آنها با بحران نیروی کار روبرو هستند، شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی که در اسرائیل فعالیت می‌کنند، در حال ارزیابی نحوه ادامه کار در این شرایط هستند، به‌ویژه که عملیات فراخوان در بسیاری از شرکت‌ها بیشتر کارمندان از جمله مدیران اجرایی را تحت تأثیر قرار داده است.

این تحولات به شرکت‌های فعال در داخل اسرائیل محدود نمی‌شود، بلکه شرکت‌های نوظهوری که در سال‌های اخیر در خارج از اسرائیل تأسیس شده‌اند، به‌ویژه در ایالات متحده آمریکا، جایی که برخی از بنیان‌گذاران اسرائیلی شرکت‌هایی را در بخش‌های فناوری پیشرفته اداره می‌کنند را هم شامل می‌شود.

«ایتامار فریدمن»، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استارت‌آپ اسرائیلی« CodiumAI» در زمینه هوش مصنوعی، به وال استریت ژورنال آمریکایی گفت که به نیروهای ذخیره ارتش پیوسته است.

بانک «هاپوعلیم» اسرائیل هزینه خسارات اولیه اقتصاد اسرائیل از زمان آغاز حملات «طوفان الاقصی» و جنگ اسرائیل در نوار غزه را حدود ۲۷ میلیارد شیکل (۶.۸ میلیارد دلار) برآورد کرد.

این تخمین‌ها شامل هزینه‌های از سقوط ارزش شیکل اسرائیل، بخش هوانوردی، توقف فعالیت‌های تجاری و کارخانه‌ها، از بین رفتن اعتماد شرکت‌های بین المللی به کار در داخل اسرائیل و فرار سرمایه‌گذاری‌ها نمی‌شود.

این بانک فراخوان گسترده حدود ۳۶۰٫۰۰۰ سرباز ذخیره را در نظر می‌گیرد که باید شغل خود را ترک کنند و به میدان نبرد بروند، که بزرگترین بسیج و فراخوان نیروهای ذخیره از زمان جنگ ۱۹۷۳ میلادی است، زمانی که اسرائیل حدود ۴۰۰٫۰۰۰ سرباز ذخیره را فراخواند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • یاسر
    0

    جنگ غزه برای فلسطینی ها چقدر هزینه داشته ایا ارزش اینهمه کشتار و تخریب کامل شهرهارا داشت ایا غزه دیگر غزه میشود

  • رابی
    0

    اقتصاد دنیا دست یهودیان است.این پولها واسشون مثل پول خرد میمونه. 😆😅🤣
    اونی که ضرر کرد حماس و مردم غزه بودند که شهرشان با خاک یکسان شد و با دو برابر این پول هم دوباره آباد نمیشه.

  • ناشناس
    0

    خیلی نزدیک پول بلوکه شده در قطره .خدا خیر کنه

  • ناشناس
    0

    تقریبا معادل همان پول ایران در قطر است.یعنی حساب بی حساب. کم کم به دست داشتن خود صهیونیزم در عملیات صوفان القصی شک می کنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها