رسوایی آمریکایی در ادعای آزادی آکادمیک/ وقتی شعارهای آزادیخواهانه رنگ می‌بازد

در هفته‌های اخیر دانشگاه‌های سراسر جهان صحنه دفاع جنبش‌های مستقل دانشجویی از فلسطین بوده است.

رسوایی آمریکایی در ادعای آزادی آکادمیک/ وقتی شعارهای آزادیخواهانه رنگ می‌بازد

در آمریکا اما این اعتراضات علیه تل‌آویو با وجود همه تهدیدها و سرکوب‌ها جدی‌تر از همیشه دنبال شده و همچنان ادامه دارد.

سی‌ان‌ان اخیرا گزارش داده است: در اعتراضات ضداسرائیلیِ دانشگاه‌های آمریکا دست‌کم ۵۰ استاد و ۲۴۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.

این آمار جدای از ضرب و شتم ده‌ها دانشجو در داخل دانشگاه‌های آمریکاست و نشان می‌دهد چطور کاخ سفید برای دفاع از صهیونیستها پا بر روی شعارهای ادعایی در دفاع از آزادی آکادمیک دانشگاه‌ها گذاشته است.

پیش از این نیز بارها گفته شده بود که در محیط‌های علمی آمریکا و سایر کشورهای غربی، پژوهشگران در نقد صهیونیسم آزادی ندارند و حالا با سرکوب گسترده دانشگاهیان، تشت رسوایی دولتهای غربی بر زمین افتاده است.

دولت آمریکا به خیال خود برای پاسخ به اعتراضات گسترده علیه اسرائیل، صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده است، اما کیست که نداند بازیگر اصلی جنگ غزه که هدایت‌گر اسرائیل در برابر مقاومت فلسطینی است، آمریکاست و برای همین هم دانشجویان در این کشور همچنان فریاد "زنده بار فلسطین" سر می‌دهند.

سرکوب دانشجویان در کنار سکوت در برابر پاره کردن منشور سازمان ملل توجه نماینده اسرائیل، حالا افکارعمومی را به این نتیجه رسانده است که ادعاهای غربی در دفاع از آزادی بیان، آزادی دانشگاه و دفاع از حقوق بین الملل تنها دروغی برای فشار بر کشورهای مستقل بوده است.

 

منبع: ۲۴ نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    حمایت ازداعشیسم وکودک ربایی وسپروغارت سازمان ملل واسیرکردن مردم وصلح نکردن وحمایت ازاین گروه که زمین فروخته اجدادشون روقبول ندارند ودرم ازسرزمین اجدادی میزنند جرمه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      من توي تركيه خونه خريدم پس از اين پس حكومت خودم بر تركيه رو اعلام ميكنم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها