مانور ناشیانه بر روی درصد مشارکت دور دوم انتخابات مجلس/ مدعیان سیاست‌ورزی تجربه کاهش مشارکت در ادوار دوم انتخابات را ندارند؟

رسانه‌های معاند و جریان غربگرای داخلی درحالی به برجسته‌سازی کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مشغولند که گویی از یاد برده‌اند در تمامی ادوار، مرحله دوم انتخابات با افت شدید مشارکت همراه بوده است.

مانور ناشیانه بر روی درصد مشارکت دور دوم انتخابات مجلس/ مدعیان سیاست‌ورزی تجربه کاهش مشارکت در ادوار دوم انتخابات را ندارند؟

جالب اینجاست که مدعیان مشارکت انتخاباتی نه فقط دعوتی به مشارکت نداشته‌اند بلکه بر طبل تحریم انتخابات کوفته و ماه‌هاست تلاش می کنند مردم را از حضور پای صندوق رای مایوس کنند.

با این حال همین رسانه‌ها و چهره‌های منتقد، پیش از این مدعی بودند که در دور دوم این انتخابات، نامزدها با ۵۰ یا ۶۰ هزار رای به بهارستان می‌روند درحالیکه در تهران، آرای نامزدها بسیار بیش از پیش بینی این افراد است.

در ماه‌های اخیر، بخشی از جریانات سیاسی، به طور مداوم درباره مسائل کشور آیه یاس خوانده و سعی داشته و دارند که مردم را نسبت به دولت و نظام ناامید کنند.

به نظر می رسد تاکید بر مشارکت تک رقمی در انتخابات هم پرده ای تازه از همین نمایش مایوس سازی باشد.

این درحالیست که در دور دوم انتخابات، بسیاری از رای دهندگان دور اول، به این دلیل که نامزد خود را راهی مجلس کرده و یا رقابت را چندان جدی نمی بینند، از حضور پای صندوق صرف نظر می کنند و این به معنای پشت کردن به انتخابات نیست.

با این حال شکست خوردگان پروژه تحریم انتخابات در مرحله اول سعی دارند با وارونه سازی این بدیهیات و نادیده گرفتن تجربه ادوار پیشین انتخابات، مشارکت ۸ درصدی را جایگزین مشارکت ۴۰ درصدی کنند.

با این همه از یاد نباید برد که افکار عمومی در ایران هوشیارتر از این است که واقعیت ها در این‌باره را از یاد ببرد و تحت تاثیر تبلیغات منفی جریانات ضددموکراتیک قرار بگیرد.

منبع: خبر۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • جواد
    5

    من در انتخابات شرکت نگردم و نخواهم کرد مخصوصا انتخابات مجلس چون هر قانونی گذاشتن بر ضد مردم بوده و گرانی ببار آورده فقط مرگ بر آمریکا و انگلیس در مجلس گفتن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      پس هیچ مطالبه ای هم نباید داشته باشی!!!

    • ناشناس
      4

      مگه رای دادیم مطالبمون شنیده شداین معلول اونه بی همه چیزجیره ازنزول خوری وحق اولیه مردم سرکوبشده بیکارومجردبگیر

    • ناشناس
      0

      برو در مجلس راهرو دفتر نمایندگی تا مردم را ببینی جناب سرکوب!

  • ناشناس
    38

    تلویزیون حتی یک روز به انتخابات هم برنامه ای در باره شرکت در انتخابات نداشت ولی در امریکا از یک سال به زمان انتخابات تبلیغات پر حجم کاندیداها و رسانه ها شروع میشه. زمان تبلیغات انتخابات مجلس هم در اسفند خیلی کم بود. با یک هفته نمیشه با صدها و هزاران کاندید در انتخابات آشنا شد

  • دهنوی
    3

    شکست خوردگان پروژه تحریم؟!!!😂
    مشارکت ۴۰ درصدی خوبه؟

  • ناشناس
    1

    دوست عزیز! فقط تعداد آرای دور دوم دو دوره نهم و این دوره را باهم مقایسه کنید! مشارکت ۸ درصدی در تهران اون هم در ایامی که حتی ایام مسافرتی نیست تا توجیه شود، یعنی اینکه حتی دور دوم از طرف جامعه متدینین هم مورد استقبال قرار نگرفته! در تهران بالاترین رای ۲۷۰ هزار نفره.
    بهتره بجای سرپوش گذاشتنها، شما که رسانه آزاده منشی هستید وقت بگذارید و با استفاده از این فرصت به بزرگان دنیای سیاست دلایل کاهش مشارکت نسبت به دور دوم ادوار قبل را متذکر شوید.
    گاهی اوقات سخنرانی های آقای محسنی اژه ای درباره سختگیری های غیر قانونی در بحث قضایی و انتظامی به مردم رو میخونم اگر اسم صاحب سخن را ندانید فکر میکنید یک فرد منتقد نظام هست. ببینید بی اهمیتی به شان و مقام و حرمت مردم چقدر فراوانی داره که رئیس دستگاه قضا معترض هستند. خب نتیجه این میشه که کاری که مردم در دست دارند کمتر از حد انتظار و توقع حضور خواهند رساند.
    خواهش روی منتقدین به تعداد کم مشارکت تمرکز نکنید و تمرکزتان رو روی کشف دلایل بگذارید.

  • ناشناس
    0

    می گویند کسی که خواب است را می شود بیدار کرد ولی کسی که خود را به خواب زده عمرا بتوان بیدار نمود!بله همیشه مرحله دوم مشارکت پایین تر است!ولی شما یک مقایسه کن مرحله دوم این دوره را با مرحله دوم تمام ادوار گذشته تا بفهمی نسبت کاهشی به چه صورت بوده است!

  • ف
    1

    لابد منظورش از حماسه در تهران عدم شرکت ۹۲درصدی هستش

  • شهرام.ر
    0

    انگار نویسنده این مطلب فراموش کرده است که در مرحله اول انتخابات هم میزان مشارکت ، رکوردشکنی کرده و فرق زیادی با مرحله دوم نداشته است .

  • محمد
    1

    دشمن به دنبال مشارکت ۲ درصدی بود که خوشبختانه به هدفش نرسید و ما با مشارکت ۸ درصدی حماسه دیگری آفریدیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دشمن دنبال عدم مشارکت آحادمردم بود که هیچکس درجلوی صندوقهای رأی صف نکشند که تیرش به سنگ خورد چ اکه مشارکت خیلی بیشتر از صفر درصد بود

  • ناشناس
    3

    ناشیانه عمل شماست که دین و مقدسات مردم را گره زدید به بازیهای سیاسیتان . چپ و راست فتوای شرکت در انتخابات صادر کردید و جوابش را هم گرفتید

  • ناشناس
    3

    چرا همه چی را به خارج ربط میدهید ، وقتی خانواده مان از دست گروه متحجر 5 درصدی و پلیس حافظ امنیت در بی امنیتی قرار میگیرند چه انتظاری دارید ؟
    وقتی هیچ اعتمادی به حرف هیچ دولت مرد و مسئولی نیست ، خراج چه کاره است ؟؟؟
    وقتی تبعیض قانونی برای زمینخوار چند هزار میلیارد تومانی و خانواده اش ایجاد میکنید و شتر را با بارش نمی بینید ، تحریک خارجی کجای این فساد است ؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      شما از رسانه های دشمن خودت که دوقطبی سازی می کنند فاصله بگیر!!!

  • لورک
    1

    اره تقصیر دشمنه عملکرد شما منزه و پاک است سالهاست مردم ایران شمارا قبول ندارند

  • یه هموطن
    0

    روتون رو برم هِی
    مردم با چه زبومی بگن شماهارو نمیخوان.

  • محمد ناظری
    0

    به چی دقیقا رای بدیم.خدایی باشه شاهده همه چی هست.ما جوونا به خدا سپردیمتون

  • فاطی
    0

    خطاب به نویسنده ی این خبر
    گرچه میدانم خودتان و خانواده گرامی به نان حرام کسب شده از راه ماله کشی و دروغ گویی عادت کرده و در زبانتان مزه کرده است . اما در همین موضوع حرامخواری هم حدود را رعایت کنید بد نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها