معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

خانم‌های باردار یزدی واکسینه می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: خانم های باردار یزدی ۳۵ سال به بالا در برابر کووید ۱۹ واکسینه می شوند.

خانم‌های باردار یزدی واکسینه می شوند

محمدرضا دهقانی در این باره گفت: روند واکسیناسیون بانوان باردار با حضور دکتر برکاتی مدیر کل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون درمان دانشگاه و گروه سلامت جمعیت دانشگاه علوم پزشکی بررسی شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش ابتلا مادران باردار در موج پنجم کرونا، اظهار کرد: در موج پنجم به دلیل محدودیت در واکسیناسیون خانم های باردار و شرایط خاص این گروه، ۲۷۷ مادر باردار مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی شدند که از این تعداد ۴۶ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

دهقانی با اشاره به افزایش ابتلا مادران باردار در این موج ادامه داد: طبق بخشنامه ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی و سازمان جهانی بهداشت، مادران باردار ۳۵ سال به بالا که در سه ماهه دوم به بعد بارداری به سر می برند، در برابر کووید ۱۹ واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: مشخصات این افراد در مراکز بهداشتی وجود دارد و با مراجعه به مرکز می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند.

دهقانی گفت: زنان باردار باید اطمینان داشته باشند که تزریق واکسن کرونا از آن ها محافظت می کند و برای جنین مشکلی ایجاد نمی کند.

این مسئول ضمن توصیه به پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و سربسته و رعایت فاصله فیزیکی با دیگران، اضافه کرد: چنانچه مادران باردار، علائم مشکوک بیماری کرونا داشتند، حتما برای انجام تست تشخیصی به مراکز منتخب سرپایی کرونا (۱۶ ساعته) مراجعه کنند تا در این مراکز توسط پزشکان مجرب، از نظر تمامی علائم و نشانه های بیماری ارزیابی شوند و از آن جا که بیشتر مبتلایان نیاز به درمان های تخصصی ندارند، در صورت طبیعی بودن درجه تب و سطح اکسیژن خون و خفیف بودن علائم، قرنطینه بودن در خانه کافی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: زنان باردار چه واکسینه شده و چه واکسینه نشده باید همچنان اقدامات احتیاطی مانند ماسک زدن، فاصله‌گیری اجتماعی ، شستشوی دست و عدم حضور در اجتماعات و دورهمی ها را رعایت کنند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها