لزوم رفع تنگ‌ نظری‌ ها در انتخابات شوراها/ ضعف یزد در مبلمان شهری

استاندار یزد با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات شورای شهر و لزوم سلایق مختلف در شوراهای اسلامی شهر، گفت: امیدواریم در فرصت‌های باقی مانده، هیات عالی نظارت فرصت خدمت را به همه علاقمندان و دغدغه‌مندان بدهد.

لزوم رفع تنگ‌ نظری‌ ها در انتخابات شوراها/ ضعف یزد در مبلمان شهری

محمدعلی طالبی ضمن بیان این که متاسفانه در خصوص انتخابات شوراهای شهر شاهد تنگ‌ نظری‌هایی در مورد مشارکت برخی از گروه‌ها هستیم، اظهار کرد: این گروه‌ها بخش کوچکی از جامعه نیستند ولی نمایندگان جریان فکری خود را در صحنه انتخابات شوراها ندارند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود این وضعیت نامطلوب، ابراز امیدواری کرد که در فرصت‌های باقی مانده، هیات عالی نظارت این اتفاقات را جبران کند و فرصت خدمت را به همه علاقمندان و دغدغه‌مندان بدهد.

استاندار با تاکید بر اهمیت حضور مردم در انتخابات شورای شهر، تصریح کرد: این انتخابات یکی از سطوح پایه‌ای در جذب مشارکت مردم است لذا اگر مشارکت مردم را در سطوح کشوری خواسته باشیم باید پایه‌ای‌ترین سطح مشارکت را در شورای شهر داشته باشیم.

استاندار یزد: هیات عالی نظارت فرصت خدمت را به همه علاقمندان و دغدغه مندان بدهد.

وی با تاکید بر این که انتخابات شوراها برای مردم بسیار مهم است، گفت: این انتخابات باید محلی برای حضور سلایق متفاوت و جایگاهی برای ابراز دیدگاه‌های مختلف در مورد مسائل شهر باشد، از طرفی اهمیت مشارکت مردم به این است که بتوانیم برآیند نظر و دیدگاه مردم را در شورای شهر شاهد باشیم و براساس آن برنامه‌ی شورا برای یک دوره‌ی چهار ساله سامان پیدا کند.

طالبی در مورد ویژگی‌های مهم اعضای شورای شهر نیز خاطرنشان کرد: از آنجایی که 11 نفر را در شورای شهر یزد و تعداد کمتری را در سایر شوراها خواهیم داشت، امکان استفاده از افراد با تخصص‌های گوناگون فراهم است، از طرفی شرح وظایف و مسائل شوراها به گونه‌ای است که اعضا باید تخصص لازم در حوزه‌های مختلف را داشته باشند.

وی افزود: گرد آمدن متخصصان و افراد با تجربه در حوزه‌های مختلف در مجموعه شورا باید بتواند به تدوین یک برنامه خوب و مفید کمک کند و لازم است برای حرکت چهار ساله‌ی شورا، اعضای منتخب فارغ از منافع شخصی، گروهی و محلی به صورت مشترک به منافع شهر بیاندیشند و با هم‌افزایی توان و ظرفیت‎های خود، فرصت خدمت‌رسانی خوب به مردم و شهروندان را در شهر فراهم کنند.

استاندار در خصوص آسیب‎ها و مشکلات شهری یزد از دیدگاه خود نیز گفت: متاسفانه با وجود همه اقدامات صورت گرفته و توجه سال‌های اخیر، باز هم ضعف‎‎هایی را در حوزه مبلمان شهری شاهد هستیم و توجه جدی به حوزه معابر شهری نیز ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به الزامی که ما بر حفظ بافت تاریخی داریم و از طرفی ضرورت گسترش شهر را در برخی از مناطق شاهد هستیم، باید با همین محدودیت‌ها و ضرورت‌ها بتوانیم توسعه زیرساختی به وی‍ژه در خصوص روان شدن ترافیک در سطح شهر صورت بگیرد و اگر جایی هم لازم است توسعه معابر را با لحاظ محدودیت‌ها و الزامات در برنامه اعمال کنیم.

طالبی هویت شهر یزد را متاثر از نگاه فرهنگی و اجتماعی به مسائل و مشکلات شهر دانست و گفت: به عبارتی دیگر در شهر تاریخی یزد همه مشکلات اعم از حوزه عمرانی و چه در سایر حوزه‌ها باید از دریچه مسائل اجتماعی و فرهنگی بررسی شود و کار و برنامه‌ای بدون توجه به این هویت ارزشمند انجام نگیرد بلکه متناسب با این هویت، برنامه‌های شهر در حوزه‌های مختلف را سازمان دهیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها