زمینه آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین یزدی فراهم شد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: با کمک خیرین یزدی و اختصاص هزینه مراسم‌های ترحیم تاکنون ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

زمینه آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیر عمد با کمک خیرین یزدی فراهم شد

از زمانی که ویروس منحوس کرونا در کشورمان رخت پهن کرده است، برای جلوگیری از انتشار این بیماری و صیانت از جان بسیاری از هموطنان و همشهریان سنت حسنه در یزد به راه افتاده که خانواده‌های متوفی بخشی از هزینه مراسم‌های ترحیم، خاکسپاری، سوم، هفتم، چهلم و سالگرد را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند و این سنت تبدیل به یک فرهنگ نیکو در بین مردم دارالعباده شده است.

بسیاری از افرادی که مبالغی را به ستاد دیه استان اهدا می‌نمایند هدف خود از این اقدام را خشنودی خداوند و شادی روح کسانی بیان می‌نمایند که از این دنیا هجرت کرده و دیگر در بین ما نیستند.

با توجه به شرایط حاکم بر کشور که امکان برگزاری مراسم‌هایی از این قبیل را گرفته چه بهتر است که این هزینه‌ها به کارهای خیری مانند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده شود، تا با این عمل زیبا بتوان دل خانواده‌هایی را که به دلایل غیر عمد و عمومآ به دلیل عدم تمکن مالی در زندان‌ها به سر می‌برند را شاد نمود.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم برگزاری مراسم‌های ترحیم شاهد حضور بسیاری از همشهریان بودیم که هزینه برگزاری مراسم‌های خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص داده و تنها خواسته آنها آزادی هرچه سریعتر زندانی مورد نظر بود.

افشون با اعلام اینکه تاکنون مبلغی بیش از 10 میلیارد ریال توسط خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شده افزود: خوشبختانه با کوشش خبرگزاری‌ها، صفحات مجازی و صدا و سیمای مرکز استان این سنت در حال تبدیل به یک فرهنگ است و امیدواریم شاهد حضور بیش از این مردم دارالعباده در این خصوص باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد تصریح کرد: با اختصاص این مبلغ تاکنون 25 زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها