پرداخت زکات مال در مهریز ۷۰ درصد افزایش یافت

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: در ۹ ماهه سال۱۳۹۹ مردم این شهرستان ۲۳ میلیارد ریال زکات مال پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

پرداخت زکات مال در مهریز ۷۰ درصد افزایش یافت

احمد ایزدی روز شنبه افزود: کار جمع‌آوری زکات بر اساس مسایل شرعی در شهر و روستاها با همکاری مردم و پیگیری این نهاد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: زکات پرداختی طبق مقررات در اجرای طرح‌های مختلف و کمک به نیازمندان منطقه صرف می‌شود به همت و همکاری بیشتر مردم در این مورد نیاز است.

همچنین امام جمعه مهریز چهارم دی‌ماه جاری در نشست شورای زکات شهرستان گفته بود که برای مشارکت بیشتر مردم در جمع آوری زکات مال باید متولیان امر به صورت دقیق و شفاف با ارایه گزارش های مستند مالی مردم را در جریان نحوه توزیع آن در جامعه قرار دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی به اهمیت همکاری مردم در پرداخت زکات مال اشاره کرد و افزود: ارایه گزارش مستند عملکرد این نهاد به شهروندان به تفکیک بخش و روستا را پیگیری کنید.

وی ادامه داد: اگر اهمیت موضوع پرداخت زکات برای مردم فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های گروهی بیشتر تبیین شود ،می‌توان با جذب آن طبق مقررات شرعی در راستای کمک بیشتر به فقرا و اقشار آسیب‌پذیر جامعه وظایف دینی و انسانی را هم به نحو مطلوب انجام داد .

زکات از واجبات مالی در دین اسلام است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی را بپردازند.

این ۹ کالا شامل طلا ، نقره ، گاو، گوسفند، شتر، گندم، جو، کشمش و خرماست و مقدار پرداخت هر یک از این کالاها متفاوت و در فقه تعیین شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها