بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد پلمب شد

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد گفت: در راستای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیر مجاز در یزد پلمب شد.

بیش از ۲۰ واحد فروش و ذبح دام غیرمجاز در یزد پلمب شد

محمد نعیمی‌نژاد در نشست قوه قضائیه یزد اظهار داشت: کشتارگاه قدیم در محله صدرآباد باید مطابق قانون از هر نوع فعالیت در زمینه نگهداری و پرورش دام و طیور پاکسازی شود.

وی افزود: در این راستا و با همکاری خوب بین شهرداری، دامپزشکی و شبکه بهداشت، پلمب و انتقال واحدهای دامداری غیرمجاز از این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

نعیمی‌نژاد اظهار داشت: از سویی با تعامل صورت گرفته، شهرداری منطقه یک درصدد تغییر کاربری اراضی و طرح‌های تشویقی برای منطقه موصوف است.

وی بیان اینکه هدف دادستانی یزد تقویت فعالیت‌های اقتصادی در چارچوب قانون و فعال‌سازی ظرفیت‌های قانونی برای حمایت هر چه بیشتر از قانون‌مداران در شهر یزد است اظهار داشت: با اقدامات دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت شهری راه برای متخلفان سد می‌شود.

نعیمی‌نژاد افزود: برخی فعالیت‌ها از جمله پرورش و نگهداری دام و طیور در مناطق مسکونی شهر ممنوع بوده چرا که علاوه بر آسیب به بدنه شهری، حقوق شهروندان از جمله حق سلامت را تضییع می‌کند.

معاون دادستان یزد تصریح کرد: مطابق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مشاغل مزاحم شهری لازم است ساماندهی شوند و رسالت قوه قضائیه کمک به انجام اقداماتی جهت خروج زمینه‌سازان ایجاد مسائل غیربهداشتی و زیست محیطی از شهرها است.

وی اضافه کرد: قوه قضائیه از ایجاد شهرک‌های تخصصی مشاغل مزاحم شهری با سیاست‌های تشویقی برای صاحبان این مشاغل حمایت کامل می‌کند.

نعیمی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که تمام ظرفیت‌های قانونی، نظارتی، اجرایی و در نهایت تسهیلگری برای حل این معضل شهری و ساماندهی هر چه سریع‌تر در این زمینه مورد بهره‌برداری برای ارائه خدماتی موثر به مردم و تقویت آرامش و آسایش شهری قرار گیرد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها