شناسایی کلاهبردار ۱۷ میلیاردی سایت دیوار در یزد

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی کلاهبردار میلیاردی سایت دیوار در این استان خبر داد و گفت: پس از اقدامات فنی و اخذ دستور قضایی، مبلغ پرداختی توسط خریدار به وی عودت داده شد.

شناسایی کلاهبردار ۱۷ میلیاردی سایت دیوار در یزد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی با بیان این‌ که شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای استان یزد مراجعه کرد و مدعی کلاهبرداری از حسابش به مبلغ ۱۷ میلیارد ریال از طریق سایت دیوار شد،‌ اظهار کرد: در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوارآگهی فروش بیل مکانیکی را مشاهده کرده و با توجه به قیمت مناسب آن جهت بازدید از بیل مکانیکی، به شهرستان محل فروش مراجعه کرده است و پس از بازدید از یک دستگاه بیل مکانیکی که فروشنده به وی نشان داده بود، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه را طی سه فقره چک به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال، تسلیم فروشنده کرده و قرار شده فروشنده محموله را بارگیری و به شهرستان محل سکونت خریدار ارسال نماید.

رئیس پلیس فتا استان یزد با بیان این‌که فروشنده پس از دریافت وجه، علاوه بر این‌که بیل مکانیکی را برای خریدار ارسال نکرده، تلفن خود را نیز خاموش کرده‌است، گفت: پس از انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد که فروشنده کلاه بردار بوده و بیل مکانیکی که به رویت خریدار رسانده نیز متعلق به وی نبوده است.

سرهنگ ابوطالبی با بیان این‌که پیگیری جهت دستگیری فرد کلاه بردار ادامه دارد، تصریح کرد: پس از اقدامات فنی و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان این پلیس، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه پرداختی به خریدار عودت داده شد.

این مقام مسئول ادامه داد: سودجویانی هستند که با درج آگهی جعلی با قیمت‌های وسوسه انگیز اقدام به کلاهبرداری می کنند، لذا از هموطنان خواستاریم به هیچ عنوان به این گونه آگهی ها اعتماد نکنند و هرگز پیش از دریافت کالا، هزینه‌ای پرداخت نکنند.

رئیس پلیس فتا استان یزداز شهروندان خواست، هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها