امام جمعه یزد:

 نباید افرادی به بهانه ورزش در پی ترویج مظاهر ناهنجاری باشند

امام جمعه یزد از گسترش دوچرخه سواری تعداد معدودی از بانوان در برخی خیابان‌های شهرها انتقاد کرد و گفت: نباید تعدادی به بهانه ورزش به دنبال ترویج مظاهر ناهنجاری باشند که به هیچ وجه این موضوع پذیرفته شده نیست.

 نباید افرادی به بهانه ورزش در پی ترویج مظاهر ناهنجاری باشند

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد یزدی روز سه‌شنبه در نشست ارتباط تصویری نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها افزود: برای حل این مشکل به شهرداری تاکید شده است که چند فضای اختصاصی برای بانوان در سطح شهر ایجاد شود تا آنها بتوانند در این مکان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازند.

به گزارش شامگاه سه‌شنبه دفتر امام جمعه یزد ، وی با اشاره به شور خاص هیات‌های مذهبی در محرم حسینی ادامه داد: امسال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که هم روضه‌ها تعطیل نشود و هم هیات‌های مذهبی کارشان را انجام دهند و مشکلات مرتبط با ویروس کرونا رفع شود.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش برخی افراد برای تعطیلی مراسم‌های مذهبی به بهانه کرونا خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادها برای تعطیل نشدن روضه خوانی، افزایش فعالیت مساجد در این رابطه است به گونه‌ای که بعد از نمازهای جماعت منبری‌ها برای همان تعدادی که در مساجد حضور دارند روضه بخوانند و مختصر مداحی هم بکنند.

ناصری یزدی گفت: هیات‌ها هم اگر امکان عزاداری در خیابان نداشته باشند مراسم را در همان مساجد و حسینیه‌های خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند و جلوی توقف روضه‌ خوانی را بگیرند.
امام جمعه یزد به اهمیت فعالییت های فرهنگی در استان با همکاری تمامی مسوولان و مردم اشاره کرد و یادآور شد: موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.

ناصری یزدی همچنین با اشاره به همزمانی عید قربان با روز جمعه اظهار کرد: امسال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا احتمال شرکت نکردن مردم در نماز عید قربان وجود دارد پیشنهاد می‌کنم که نماز عید قربان اقامه نشود و همان نماز جمعه را اقامه کنیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها