رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط آغاز فعالیت کارگاه‌های صنایع دستی یزد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از آغاز به کار کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی استان مشروط بر رعایت قوانین و محدودیت‌های اعمال شده خبر داد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط آغاز فعالیت کارگاه‌های صنایع دستی یزد

محمدرضا دهقان مهرجردی، با اشاره به تعطیلی مراکز و کارگاه‌های آموزش صنایع دستی استان به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور، اظهار کرد: این واحدها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند به طوری که رعایت فاصله‌گذاری بین هنرجویان حداقل دو متر، گندزدایی، داشتن تهویه مناسب در مرکز، استفاده از وسایل حفاظت فردی مانند ماسک ودستکش و همچنین ممانعت از استفاده مشترک وسایل آموزشی در حین کار الزامی است.

وی افزود: فضای آموزشی استاندارد در دوران کرونا، حداقل باید ۳۰ متر مربع بوده و تا حد امکان کلاس‌های آموزشی در فضای باز برگزار شود اما در صورت برگزاری کلاس‌ها در فضای بسته، مکان مورد نظر باید از تهویه مناسبی برخوردار شود.

معاون صنایع دستی استان یزد از اعمال محدودیت در برگزاری کارگاه‌های آموزشی پرخطر که نیاز به حضور مربی و هنرجو دارد، خبر داد و گفت: این کلاس‌های آموزشی باید به صورت محدود و صرفاً برای رفع اشکال در زمان کوتاه برگزار شود و دوره‎های آموزشی که امکان برگزاری به صورت غیرحضوری در قالب‌های تهیه فیلم یا محتوای متنی- تصویری دارند، در اولویت برنامه‌ریزی آموزشی استان قرار خواهند گرفت.

وی به لزوم برخورداری از گواهی سلامت مربیان آموزشی و هنرآموزان کارگاه‌ها تاکید کرد و گفت: به علت اولویت سلامت، در صورت مشاهده تخطی از قوانین اعلام شده در نظارت‌ها یا دریافت گزارش مبنی بر رعایت نکردن موازین و پروتکل‌های بهداشتی از تداوم فعالیت مرکز آموزش یا کارگاه آموزشی تا پایان بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌شود.

دهقان مهرجردی در پایان تاکید کرد: نصب بنرهای آموزشی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مبادی ورودی مراکز یا کارگاه‌های آموزشی، نصب محلول ضدعفونی در محل و استفاده از سطل زباله دارای در، از دیگر اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش ویروس در مراکز آموزشی است که باید رعایت شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها