پرداخت وام حمایتی مشاغل آسیب دیده کرونا در یزد از هفته جاری

مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از پرداخت وام حمایتی مشاغل آسیب دیده کرونا با تنفس سه ماه و بازپرداخت ۲۴ ماه از هفته جاری خبر داد.

پرداخت وام حمایتی مشاغل آسیب دیده کرونا در یزد از هفته جاری

فریبا آیت اللهی مدیر کارآفرینی و اشتغال تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به این که سه نوع تسهیلات به بنگاه‌ها و مشاغل آسیب دیده از کرونا که در سامانه کارا به نشانی http://kara.mcls.gov.ir ثبت نام کرده‌اند، تعلق می‌گیرد، افزود: دسته اول تسهیلات به مشاغلی که شدیداً از کرونا آسیب دیده‌اند تعلق می‌گیرد که به میزان هر بیمه شده حدود ۱۲ میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

آیت اللهی مشاغلی که به دستور دولت تعطیل شده‌اند، را دسته دوم دریافت‌کنندگان این تسهیلات دانست و خاطرنشان کرد: این گروه نیز به ازای هر شاغل بیمه شده حدود ۱۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و دسته سوم شامل، رانندگان ناوگان برون شهری و درون شهری دارای بیمه خویش فرما هستند که مبلغ شش میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین کارمزد این تسهیلات را ۱۲ درصد با تنفس سه ماه (از مهرماه) و بازپرداخت ۲۴ ماه دانست و تاکید کرد: این تسهیلات هفته جاری به صاحبان مشاغلی که در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: برای بنگاه‌هایی که زیر ۱۶ میلیون تومان تسهیلات می‌گیرند فقط سفته یا چک، بنگاه‌های متقاضی ۱۶ تا ۴۸ میلیون سفته با یک ضامن، تا ۱۶۰ میلیون سفته با دو ضامن، ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون سفته با سه ضامن و بالای ۲۰۰ میلیون هم با توافقی که با بانک‌ها می‌شود، تسهیلات پرداخت می‌شود.

آیت اللهی همچنین تصریح کرد: اگر بنگاهی برای مثال ۱۰ نفر شاغل داشته اما در حال حاضر فقط یک نفر نیروی کار دارد، آن بنگاه می تواند به ازای همان یک نفر از تسهیلات پرداختی بهره‌مند شود.

آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی، مراکز تولید و صنایع دستی، پوشاک، باشگاه‌های ورزشی، حمل و نقل مسافری عمومی و بین شهری، مراکز تولید و توزیع غذا، واحدهای پرورش مرغ گوشتی، محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات از جمله رسته‌هایی هستند که از کرونا آسیب دیده‌اند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها