۹۰ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به واریز مبلغ یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به حساب چایکاران گفت: تاکنون ۹۰ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

۹۰ درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت شد

به گزارش سایت خبر فوری ، محمدولی روزبهان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: مبلغ یک میلیارد و 280 میلیون تومان به حساب چایکاران شمالی واریز شد که با احتساب کل مبالغ واریز شده تاکنون 90 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: در حال حاضر معادل 180 میلیارد و 646 میلیون تومان از ابتدای پرداخت مطالبات چایکاران به حساب آن‌ها واریز شده و پیش بینی می‌شود مبالغ باقیمانده نیز به‌زودی و تا قبل از پایان سال پرداخت شود.

روزبهان خاطرنشان کرد: دولت تمام قدرالسهم خود را تاکنون پرداخت کرده است و 10 درصد باقیمانده مربوط به سهم کارخانجات بوده که انتظار داریم با پیگیری‌ مسئولان سازمان چای کشور و واحدهای مستقر در شهرستان‌ها به‌زودی نسبت به واریز آن اقدام شود.

رئیس سازمان چای کشور درباره طرح بیمه فراگیر باغات چای نیز عنوان کرد: طرح ویژه بیمه فراگیر باغات چای با همکاری صندوق توسعه صنعت چای کشور و اتحادیه چایکاران در حال پیگیری است و امیدواریم با امضای توافق‌نامه همکاری به‌زودی به مرحله اجرا برسد.

وی درباره روند انجام بیمه فراگیر باغات چای ابراز داشت: در این طرح دیگر نیازی به حضور کشاورز چایکار برای بیمه کردن محصول چای نیست بلکه تمامی روند انجام مراحل بیمه محصولات به‌صورت خودکار انجام شده و هزینه آن از بهای برگ سبز چای برداشت می‌شود.

روزبهان درباره پرداخت بیمه سال زراعی 95-94 نیز ابراز داشت: با تمهیدات و پیگیری‌های سازمان چای کشور انتظار داریم با تامین اعتبارات لازم در این بخش، نسبت به پرداخت بیمه خشکسالی کشاورزان چایکار تا قبل از پایان سال اقدامات لازم انجام شود.

منبع: تسنیم

56

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها