هشدار ستاد کرونا در آستارا به عاملان ترویج واکسن هراسی

فرمانده سپاه و قرارگاه عملیات ستاد کرونا در آستارا با انتقاد از عقب‌ماندگی این شهرستان در واکسیناسیون عمومی، به عاملان ترویج واکسن هراسی در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

هشدار ستاد کرونا در آستارا به عاملان ترویج واکسن هراسی

سرهنگ پاسدار بهزاد قنبری روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری آستارا اظهار داشت: برخی مدیران کانال‌ها که در فضای مجازی واکسن هراسی را القا می کنند، به واقع در میدان دشمن بازی می کنند و شناسایی شده اند و به زودی با آنها برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از اداره مخابرات آستارا خواست مردم را با ارسال پیامک انبوه به واکسیناسیون فرابخواند و ادارات آب و برق و گاز نیز پیام های مشابهی را در قبوض خود قید کنند و به اهالی رسانه نیز توصیه کرد برای هدایت مردم به واکسیناسیون تلاش مضاعف داشته باشند.

فرمانده سپاه آستارا ادامه داد: سپاه آستارا مرکز درمانی سیدالشهدا را به مراکز واکسیناسیون اضافه و یک مرکز سیار واکسیناسیون نیز راه اندازی می کند و بخشداران و دهیاران با توجه به پایین بودن واکسیناسیون در روستاها، مردم را به واکسن و ایجاد ایمنی عمومی تشویق کنند.

کندی واکسیناسیون به علت قطع همکاری با واکسیناتورهای داوطلب

مدیرشبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: متاسفانه از روز گذشته بنا بر دستور وزارت بهداشت، با ۳۴ نفر از تزریق کنندگان واکسن که داوطلبانه در مراکز واکسیناسیون همکاری می کردند، قطع همکاری کرده ایم و این امر سبب کاهش ۲۰۰ نفر در آمار روزانه واکسیناسیون شده است.

دکتر فرید بصیری مقدم افزود: ۵۴ درصد مردم نوبت نخست و ۱۹ درصد مردم نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و متاسفانه در پایین ترین سطح واکسیناسیون در میان شهرستان های گیلان قرار داریم.

وی ادامه داد: با وجود ذخیره و انباشت واکسن در آستارا متاسفانه استقبال مردم از واکسیناسیون بسیار کم شده است و امیدواریم با همکاری بیش از پیش مسئولان، رسانه ها و مردم، رتبه آستارا در تزریق واکسن بهبود یابد.

واکسیناسیون دانش آموزان سرعت می گیرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از اداره آموزش و پرورش خواست مدارس دارای دانش آموزان بالای ۱۲ سال را برای واکسیناسیون معرفی کند تا با توجه به وجود واکسن های سینوفارم دانش آموزی، این قشر واکسینه شوند.

سجاد موسوی مدیر آموزش و پروش آستارا نیز دبیرستان شهید علی انصاری را برای تسریع واکسیناسیون دانش آموزان معرفی کرد و گفت: تا امروز ۶۰۰ نفر و به عبارتی ۱۱ درصد دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ ساله شهرستان واکسن کرونا دریافت کرده اند در حالی که این آمار باید به رقم ۶ هزار نفر ارتقا یابد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۵۸۴ نفر از فرهنگیان نوبت نخست و یکهزار و ۴۰۰ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و بقیه معلمان و مربیان نیز به سرعت واکسینه خواهند شد.

خطر انفجار کپسول های اکسیژن در بیمارستان

دکتر زمانی متخصص قلب و عروق و رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا نیز با اشاره به انباشت کپسول های اکسیژن در این مرکز درمانی، نسبت به خطر انفجار و خسارات جانی و مالی آنها هشدار داد.

وی گفت: باید مکانی امن و دور از مرکز درمانی و در دسترس، برای نگهداری کپسول های اکسیژن فراهم شود تا بیمارستان از خطر انفجار و خسارات آن مصون باشد.

بصیری مقدم مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا نیز با اشاره به اینکه ۱۳۸ سیلندر کپسول اکسیژن برای بیماران کرونایی با همت خیران تامین شده است، مکان مناسب برای نگهداری کپسول ها را ضروری اعلام کرد و همکاری دستگاه ها را در این خصوص خواستار شد.

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شهرستان آستارا در وضعیت نارنجی رنگ بندی کرونا قرار دارد. همچنین در حال حاضر ۱۲ مرکز واکسیناسیون در این شهرستان فعال است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها