افزایش سودجویان مخرب محیط زیست رودسر از تعطیلات  

رییس اداره محیط زیست رودسر گفت: برخی از سودجویان در تعطیلات برای تخریب محیط زیست سوءاستفاده می‌کنند.

افزایش سودجویان مخرب محیط زیست رودسر از تعطیلات  

علی محمدپور از افزایش نظارت‌ها بر حفاظت از میحط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: برخی از سود جویان فکر می‌کنند که در تعطیلات می‌توانند نسبت به تخریب محیط زیست به خصوص برداشت شن و ماسه از رودخانه‌ها اقدام کنند، این در حالیست که رویای سودجویی را از رودخانه‌ها به کابوس تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: در تعطیلات پیش‌رو نیز تلاش‌های شبانه‌روزی نظارت خواهیم داشت تا از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری کنیم.

محمدپور ادامه داد: برخی از افراد سودجو به خیال اینکه در تعطیلات ادارات تعطیل هستند، دست به تخلفات بیشتری می‌زنند و به همین دلیل نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم تا از آسیب به محیط زیست رودسر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش نظارت‌هایی که صورت گرفته است، خوشبختانه تخلفات برداشت شن و ماسه در این شهرستان کم شده است، خاطرنشان کرد: لازم است همه دستگاه‌های مربوطه برای ارتقای حفاظت از محیط زیست رودخانه‌ها تلاش مضاعف داشته باشند.

رییس اداره محیط زیست رودسر تصریح کرد: همکاری و هماهنگی دهیاران با دستگاه‌های دولتی می‌تواند تاثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست رودخانه‌ها داشته باشد.

وی افزود: ضروری است دهیاران ورود غیرمجاز هر گونه ماشین آلات ساخت و ساز از جمله بیل مکانیکی را به روسای محیط زیست و دیگر ادارات اطلاع دهند.

محمدپور از توقف یکدستگاه بیل مکانیکی که نسبت به تخریب بستر رودخانه آچی رود واقع در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهردشت و همچنین تغییر کاربری اراضی حاشیه این رودخانه اقدام کرده بود خبر داد و تصریح کرد: این بیل مکانیکی توسط مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر و با دستور صریح دادستان شهرستان توقیف و متخلفین شامل مالک بیل و صاحبین اراضی یاد شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: مشاهده چنین موردی در منطقه حفاظت شده رودسر بی‌سابقه است.

رییس اداره محیط زیست رودسر تصریح کرد: این بیل مکانیکی را یکی از صاحبان خانه‌های دوم در رودسر اجاره کرده بود و به صاحب این دستگاه بیل مکانیکی اطمینان داده بود که مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و با ورود این بیل مکانیکی به منطقه حفاظت شده به چند درخت جنگلی آسیب زده است.

وی گفت: متاسفانه صاحب ویلا می‌خواست سنگ‌های حاشیه رودخانه را برای دیوارسازی و محوطه سازی استفاده ‌کند و در فکر استفاده رایگان از شن وماسه رودخانه هم بوده است.

محمدپور گفت: حال که تعداد سودجویان در چنین مواردی رو به افزایش است، لازم است همکاری مردم و دستگاه‌های مربوطه در این خصوص بیشتر شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها