دومین درمانگاه عمومی آستارا افتتاح شد

دومین درمانگاه عمومی بخش خصوصی آستارا به میمنت دهه مبارک فجر و به منظور ارتقای کمی و کیفی امکانات درمانی، با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

دومین درمانگاه عمومی آستارا افتتاح شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آستارا در آئین افتتاح دومین درمانگاه عمومی در بلوار خرمشهر این شهرستان گفت: این درمانگاه با ۲۴۰ متر مربع مساحت، ۶ تختخواب و سه میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده و دارای اتاق های ویزیت بیماران، تزریقات، بستری و اتاق عمل سرپایی است.

فرید بصیری مقدم افزود: در این درمانگاه پنج پزشک عمومی، چهار پرستار، یک ماما و یک روانشناس فعالیت می کنند و به زودی متخصصان داخلی، اطفال و گوارش نیز اضافه خواهند شد و یوسف شفائیان و پژمان شیارگر مدیریت آن را بر عهده دارند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: امکانات درمانی شهرستان جوابگوی نیاز نیست و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای درمانی حمایت می کنیم و با توجه به موقعیت گردشگری و مرزی آستارا راه اندازی درمانگاه های تخصصی و عمومی ضروری است.

غلامرضا مرحبا ادامه داد: مراجعات مردمی در ایام شیوع کرونا افزایش یافته است و توسعه فضای فیزیکی اورژانس، تجهیز فیزیوتراپی و الحاق داروخانه به بیمارستان پیگیری می شود و تکمیل و تجهیز سریع بیمارستان بخش لوندویل در دستور کار است.

عباس صابر فرماندار آستارا هم بیان کرد: باید نیروی انسانی کافی واحدهای درمانی تامین و با ایجاد بسترهای تشویقی، زمینه ماندگاری متخصصان بهداشتی و درمانی در آستارا فراهم شود و فقط تجهیز و راه اندازی بیمارستان نمی تواند موجب ارتقاء کیفیت حوزه سلامت شود.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی فعالیت می کند و نخستین درمانگاه عمومی این شهرستان موسوم به سیدالشهدا با همت سپاه در سال ۹۵ راه اندازی شده است.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها