معاون بازرسی سازمان صمت خبر داد:

جریمه ۷۱ میلیارد تومانی چند واحد متخلف تولید آرد در گلستان

معاون بازرسی سازمان صمت گلستان از جریمه ۷۱ میلیارد تومانی ۹ واحد متخلف تولید آرد در استان به علت عدم اعلام موجودی گندم و سبوس‌ های تولیدی خود در سامانه جامع انبارها خبر داد.

جریمه ۷۱ میلیارد تومانی چند واحد متخلف تولید آرد در گلستان

علی‌ اصغر اصغری گفت: در پی بازدید های نظارتی در یک ماه گذشته از کارخانجات آرد استان توسط بازرسین سازمان صمت پرونده تخلف ۹ واحد تولیدی آرد استان به ارزش ۷۱ میلیارد تومان به علت عدم اعلام موجودی گندم و سبوس‌های تولیدی خود در سامانه جامع انبارها تنظیم و برای صدور رای نهایی به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی بیان کرد: برابر ماده ۱۶ قانون تعزیرات حکومتی و همچنین قوانین مرتبط در حوزه سامانه جامع انبارها، مراکز نگهداری تمامی واحدهای نگهداری کننده انواع سبوس و گندم موظف هستند میزان موجودی خود و همچنین گردش آن را به‌ صورت ماهانه در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری ثبت کنند.

معاون بازرسی سازمان صمت گلستان با اشاره به اینکه عدم انجام این موضوع از مصادیق تخلف است، افزود: این سازمان به‌ عنوان ضابط در اجرای قانون تعزیرات حکومتی ناظر بر اجرای این مصوبات و قوانین بوده است.

یکی از مدیران واحدهای تهیه و توزیع آرد در سراسر استان خواست تا با رعایت موضوعات بهداشتی و سلامت محصول نهایی، در تولید آرد مناسب و با کیفیت که رابطه مستقیمی با تهیه نان مرغوب دارد، کوشا باشند.

اصغری با اشاره به حضور احتمالی برخی از سودجویان و دلالان خرید و فروش گندم در سطح بازار از برخورد قاطعانه با خاطیان این عرصه خبرداد و گفت: خروج هر گونه گندم امانی دولتی بدون داشتن حواله از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی ممنوع است. در صورت فروش غیرقانونی گندم و مشاهده تخلف عرضه خارج از شبکه برابر قانون با واحدهای خاطی برخورد خواهد شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها