رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

وضعیت بحرانی کرونا در ۶ شهر استان گلستان/ جلوی ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها گرفته شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند شیوع کرونا در شهرهای گرگان، آق‌قلا، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله که در وضعیت قرمز قرار دارند، همچنان افزایشی و در وضعیت بحرانی است و نگران این ۶ شهر هستیم.

وضعیت بحرانی کرونا در ۶ شهر استان گلستان/ جلوی ازدحام بیماران در بیمارستان‌ها گرفته شد

عبدالرضا فاضل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: متاسفانه در 2-3 هفته اخیر روند شیوع کرونا در تمام کشور از جمله استان گلستان افزایشی بوده و این روند ادامه دارد. در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان گلستان غیر از گمیشان در وضعیت قرمز هستند و فقط گمیشان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

فاضل ادامه داد: روند شیوع کرونا در شهرهای گرگان، آق‌قلا، رامیان، آزادشهر، مینودشت و کلاله که در وضعیت قرمز قرار دارند همچنان افزایشی و در وضعیت بحرانی است و نگران این 6 شهر هستیم. در این 6 شهرستان فرمانداران باید روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ویژه برای مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار تاکید بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر 814 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 111 بیمار در آی سی یو و 42 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

فاضل افزود: اگر روند بیماری را با اوایل شیوع کرونا در اسفند 98 مقایسه کنیم، خواهیم دید که همکاران ما در روند درمان تغییراتی ایجاد کردند که کنترل بیماری راحت‌تر و مرگ و میر کمتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 343 بیمار را به صورت سرپایی کنترل می‌کنیم تا جلوی ازدحام در بیمارستان‌ها گرفته شود.

فاضل درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در گلستان گفت: تا کنون 110 هزار و 95 دُز واکسن در استان تزریق شده که 75 هزار و 373 واکسن دوز اول و 34 هزار و 722 واکسن دُز دوم بوده است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    واقعاجای تاسف است عاقبت سل انگاری مسئولیت ازیه طرف ومردم ازطرف دیگرعاقبت این شد لطفابازارراتعطیل کنیدچندروزی تامشکل حل شه اقدام کنیداقای استاندارعزیزتاهنوزواردچالش بدترنشدیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها