مسابقات جهانی کشتی آزاد ۲۰۲۲

صعود امامی و قاسمپور به نیمه نهایی قهرمانی جهان

یونس امامی و کامران قاسمپور با پیروزی برابر رقبایشان به نیمه نهایی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان راه یافتند.

صعود امامی و قاسمپور به نیمه نهایی قهرمانی جهان

در ادامه رقابت‌های روز دوم کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، یونس امامی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی مقابل آیمار آندروسه از استونی در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. امامی سپس در یک مبارزه حساس ۸ بر ۴ از سد توران بایراموف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال ۲۰۱۹ جهان از آذربایجان عبور کرد و به نیمه نهایی راه یافت.

امامی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل انریکه پرز کاستیلانوس از گواتمالا در مدت زمان یک دقیقه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

کایل دیک دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا و یکی از شانس‌های قهرمانی در این وزن در بالای جدول حضور دارد و تا دیدار نیمه نهایی با امامی برخورد نخواهد کرد. کایل دیک نیز در مبارزه نخست مقابل اوروزبکوف از قرقیزستان در همان تایم نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز اولونبایار از مغولستان را ۱۲ بر ۲ برد و راهی یک چهارم نهایی شد.

امامی و کایل دیک آمریکایی امشب جمعه در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم می‌روند.

اما در وزن ۹۲ کیلوگرم، کامران قاسم پور دارنده مدال طلای جهان، در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل احمد باتایف دارنده مدال نقره اروپا ۲۰۲۲ از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

قاسمپور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل ادلان ویسخانوف از فرانسه در مدت زمان ۳ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به برتری رسید.

جی دن کاکس دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا در دور اول حریف چینی را ۱۰ بر صفر مغلوب کرد. کاکس در آن سوی جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با قاسم پور روبرو نخواهد شد. قاسم پور سال گذشته و در نیمه نهایی رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مقابل این کشتی‌گیر آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۳ صاحب پیروزی شده بود. قاسمپور و کاکس در صورت برتری در نیمه نهایی مقابل رقبایشان فردا شب(شنبه) در دیدار فینال به مصاف هم می روند.

علیرضا سرلک دیگر نماینده ایراندر روز دوم این رقابت‌ها بود که در دور نخست وزن ۵۷ کیلوگرم با نمایشی ضعیف برابر وانهائو زو از چین ۶ بر ۲ شکست خورد. سرلک برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود کشتی‌گیر چینی به فینال باشد، در غیر این صورت از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. کشتی‌گیر چین در ادامه این رقابت‌ها حریفانی از آذربایجان و پورتریکو را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شده است.

زمان مسابقه یونس امامی و کایل دیک در نیمه نهایی

دیدارهای نیمه نهایی سه وزن ۵۷، ۷۴ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقی امشب (جمعه) آغاز می شود که یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم به مصاف کایل دیک از آمریکا می‌رود و سپس کامران قاسمپور در ۹۲ کیلوگرم با مایسورادزه از گرجستان مسابقه می‌دهد.

همچنین فینالهای چهار وزن نخست نیز از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب (جمعه) آغاز می‌شود که در وزن ۷۹ کیلوگرم و از حدود ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه محمد نخودی به مصاف جردن باروز از آمریکا می‌رود و حدود ساعت ۲۲ حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم با دیوید تیلور از آمریکا مسابقه می‌دهد. سپس امیر حسین زارع برای کسب مدال برنز ۱۲۵ کیلوگرم مسابقه خواهد داد.

دیدارهای نیمه نهایی سه وزن دوم به ترتیب زیر است:

۵۷ کیلوگرم:

ژو وان هائو (چین)‌- توماس گیلمان (آمریکا)

استفان میچیچ (صربستان) - زلیمخان آباکاروف (آلبانی)

۷۴ کیلوگرم:

یونس امامی (ایران) کایل دیک (آمریکا)

فرانک چامیزو (ایتالیا) تیموراز سالکازانوف (اسلواکی)

۹۲ کیلوگرم:

کامران قاسمپور (ایران) میریانی مایسورادزه (گرجستان)

جی دن کاکس (آمریکا) - عثمان نورماگومدوف (آذرباجان)

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    گور بابای خودتون ورزشکاران مزدورتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها